MPiPS: Stopa bezrobocia wzrosła do 12,8 proc. w styczniu

Stopa bezrobocia wzrosła na koniec stycznia 2010 roku do 12,8% z 11,9% odnotowanych przed miesiącem i wobec 10,4% rok wcześniej, podało w środę Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej (MPiPS), powołując się na dane z urzędów pracy.

WM / isb / masz
WM / isb / masz
Udostępnij artykuł:

"Stopa bezrobocia rejestrowanego (na podstawie liczby pracujących z końca grudnia) wyniosła według szacunków w styczniu 2010 roku 12,8 proc. i w porównaniu do grudnia 2009 roku wzrosła o 0,9 punktu procentowego. W analogicznym okresie ubiegłego roku (styczeń 2009 - grudzień 2008) odnotowano identyczny wzrost natężenia bezrobocia - o 0,9 punktu (z poziomu 9,5 proc. do poziomu 10,4 proc.)" - podano w komunikacie.

Liczba bezrobotnych w końcu stycznia 2010 r. wyniosła 2.052,5 tys. osób i w porównaniu do końca poprzedniego miesiąca wzrosła o 159,9 tys. osób (8,4%), podano także.

"W tym roku w związku z długotrwałą, ostrą zimą, nastąpiło zawieszenie robót, przede wszystkim w budownictwie. Ponadto z informacji uzyskanych z urzędów pracy wynika, że do wzrostu bezrobocia przyczyniły się: - rejestracje osób powracających do ewidencji po uczestnictwie w aktywnych formach przeciwdziałania bezrobociu, które zakończyły się z końcem grudnia 2009 roku; - rejestracje osób z prawem do zasiłku, co wiąże się z podwyższeniem od stycznia br. jego wysokości" - czytamy dalej w komunikacie.

Według budżetu na 2010 rok, stopa bezrobocia wyniesie na koniec tego roku 12,8%.

WM / isb / masz
Autor artykułu:
WM / isb / masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu