SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agencja obsługująca fanpage Disneya przeprasza za polubienie wpisu o „Mulan” bez „wepchanych na siłę murzynów i lgbt”

W czwartek Disney Polska na swoim fanpage’u facebookowym wyraził aprobatę dla wpisu, w którym chwalono film „Mulan” m.in. za to, że nie ma w nim „wepchanych na siłę murzynów i lgbt”. Obsługująca fanpage agencja WebTalk przeprosiła za błąd jednego ze swoich pracowników i zapowiedziała wpłatę 50 tys. zł na rzecz Kampanii Przeciw Homofobii.

'Mulan', fot. Walt DisneyArticle

W ostatnich dniach na fanpage’u Disney Polska zamieszczono kilka wpisów promujących film „Mulan”, który trafił niedawno globalnie do dystrybucji kinowej. Pod jednym z nich pojawił się komentarz, w którym internautka wyliczyła, co spodobało jej się w filmie. - Bardzo miło obejrzeć film w którym nie ma wepchanych na siłę murzynów i lgbt ;))) - zaznaczyła w kolejnym zdaniu.

Disney w odpowiedzi dodał emotikon z serduszkiem. Administratorzy fanpage’a często różnymi emotikonami odpowiadają na wpisy internautów.

Niektórzy internauci skrytykowali to, że Disney wyraził aprobatę dla wpisu ze zdaniem o braku „wepchanych na siłę murzynów i lgbt”. Pojawiły się zarzuty ksenofobii i opinie, że ta sytuacja jest mocno niekorzystna dla firmy.

W odpowiedzi na wiadomości prywatne w takimi ocenami Disney przepraszał za wpis z serduszkiem. - Komentarz, który został opublikowany jako nasza odpowiedź na opinię jednej z użytkowniczek zawierającą treści, które The Walt Disney Company uznaje za niedopuszczalne, nie powinien był się pojawić i jest wynikiem błędu ludzkiego pracownika agencji WebTalk, która odpowiada za prowadzenie profilu Disney Polska - informowała firma.

Agencja WebTalk w swoim oświadczeniu stwierdziła, że wpis internautki był „sprzeczny z wartościami prezentowanymi przez The Walt Disney Company” oraz „wyrażał poglądy homofobiczne i rasistowskie”.

- Z przykrością informujemy, że pracownik agencji WebTalk, który odpowiada za moderację na kanale Disney Polska, odpowiedział w nieodpowiedni sposób, sugerujący, iż zgadzamy się z autorką komentarza. Z całą stanowczością informujemy, że odpowiedź, która się pojawiła w żaden sposób nie wyraża poglądów The Walt Disney Company ani agencji WebTalk i wynika jedynie z zaniedbania pracownika naszej agencji, który nie zapoznał się z całością wpisu i zignorował procedury wewnątrzfirmowe - napisała agencja.

- Chcielibyśmy przeprosić fanów profilu Disney Polska oraz wszystkie osoby, które poczuły się dotknięte tą sytuacją. Rozumiemy skalę błędu, który popełniliśmy. Jako agencja zobowiązujemy się przekazać 50 000,- złotych na rzecz Stowarzyszenia Kampania Przeciw Homofobii - zapowiedziała.

Disney ma wspólny fanpage facebookowy dla swoich wszystkich wersji językowych. Profil polubiło jak dotąd 37,55 mln użytkowników.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Agencja obsługująca fanpage Disneya przeprasza za polubienie wpisu o „Mulan” bez „wepchanych na siłę murzynów i lgbt”

30 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
padar
Biedak przeczytał pierwsze zdania komplementujące film, dał serduszko, które jest warte teraz 50k. Bardzo dobra reakcja agencji na sytuację - tak powinno się wychodzić z sytuacji kryzysowych! Moim zdaniem rozdmuchiwanie tego na siłę i oby agencję nie spotkały większe problemy. Zdarza się, ludzie to nie roboty.
odpowiedź
User
Ale
Ale przecież komentujący miał rację. Nie trzeba być ksenofobem ani hom_ofobem, aby zauważyć, że w amerykańskich produkcjach pojawia się nieproporcjonalnie dużo osób czarnoskórych czy reprezentujących inne środowiska… już o seksualizacji produkcji nie wspominając.
odpowiedź
User
Walter
Kompromitacja jakiś mało.

Kto będzie chciał dalej pracować z taką agencją?
odpowiedź