SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Multimedia Polska musi zapłacić 4,8 mln zł kary za zmiany w pakietach kanałów bez opcji wypowiedzenia umowy

Sąd utrzymał nałożoną na sieć Multimedia Polska przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów karę w wysokości 4,81 mln zł. Firma została ukarana za to, że nie dawała klientom możliwości niezaakceptowania zmian na liście oferowanych kanałów i wypowiedzenia umowy bez ponoszenia kosztów.

Article

Kara na Multimedia Polska została nałożona przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod koniec 2015 roku. Regulator zajął się sprawą po skargach od klientów i organizacji, przeanalizował oferty i regulaminy firmy oraz nagrania rozmów telefonicznych jej sprzedawców z klientami.

W efekcie postępowania ustalono, że Multimedia Polska w umowach zastrzegała sobie prawo do jednostronnego wprowadzana zmian na listach stacji dostępnych w poszczególnych pakietach. W dokumentach podawała tylko liczbę stacji w danym pakiecie.

W oparciu o takie umowy operator odrzucał skargi klientów dotyczące zmian na listach kanałów. Nie dawał użytkownikom możliwości niezaakceptowania takich zmian i wypowiedzenia kontraktu bez ponoszenia kosztów.

Multimedia Polska nie zawsze informowała też klientom o zmianach programowych w różnych pakietach. Zdarzało się, że kanał informacyjny był zastępowany przez stację rozrywkową.

4,8 mln zł kary podtrzymane przez sąd

UOKiK przypomniał, że zgodnie z prawem kiedy zmienia się zawartość programowa pakietu, konsument może nie zgodzić się na proponowaną zmianę i wypowiedzieć umowę bez konieczności zwrotu ulgi przyznanej przy podpisaniu umowy. Zobowiązał też Multimedia Polska do zrekompensowania klientom skutków zakwestionowanych działań.

W przypadku klientów, którzy po zmianach na listach kanałów rozwiązali umowę i zwrócili operatorowi ulgę przyznaną za zawarcie umowy na czas określony, nakazano firmie oddanie użytkownikom wartości tych zniżek. Natomiast obecni klienci sieci mieli zostać poinformowani listownie i poprzez stronę internetową, że jeśli oferta programowa jest zmieniana jednostronnie, mogą rozwiązać umowę bez ponoszenia kosztów.

Ponadto nałożono na firmę karę w wysokości 4,81 mln zł.

Multimedia Polska odwołała się od tej decyzji, a Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił to odwołanie. Ustnie uzasadniono, że sposób skonstruowania oferty był niejasny dla konsumenta, a firma dawała sobie możliwość jednostronnych zmian w zapisach umowach.

Sąd utrzymał wymierzoną przez UOKiK wysokość kary.

W 2017 roku Grupa Multimedia Polska zanotowała spadek wpływów ze sprzedaży o 3 proc. do 678,4 mln zł oraz 1,8 mln zł straty netto (wobec 9,4 mln zł zysku rok wcześniej). Na koniec roku miała ponad 750 tys. klientów i 1,75 mln sprzedanych usług jednostkowych (RGU). Firma na razie nie podała wyników z ub.r.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska musi zapłacić 4,8 mln zł kary za zmiany w pakietach kanałów bez opcji wypowiedzenia umowy

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
życzliwy
widać że w końcu multimedia polska zrozumie że abonenta się szanuje a nie oszukuje . Do tej pory informowanie o zmianach w ofercie programowej brak nie ma nic .tylko o zmianie cenny ... ?
12 4
odpowiedź
User
Pawel
Z Multimediami mialem duzo nieprzyjemnych spraw,sa nie do konca rzetelni.Nie wiem jak gdzie indziej, ale w przynajmniej jednym punkcie abonenckim Multimediow obsluga fatalna, nieprzyjemna,szybkie zbycie interesanta.
10 4
odpowiedź
User
klientka
Wciskają programy, mimo że się zastrzega, że chce się pakiet podstawowy. Po jakimś czasie kanały w promocyjnej cenie przechodzą automatycznie w drogie!!!! Porażka!!!
11 4
odpowiedź