SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Multimedia Polska w tym roku przeznaczy na rozbudowę sieci 170-190 mln zł

Spółka Multimedia Polska planuje w tym roku przeznaczyć na rozbudowę sieci 170-190 mln zł, poinformował prezes Andrzej Rogowski. Zaznaczył, że inwestycje będą finansowane z przepływów finansowych spółki, jednak suma ta może zostać powiększona o wydatki na przejęcia pochodzące z kredytów bankowych.

Multimedia Polska w tym roku przeznaczy na rozbudowę sieci 170-190
mln zł

"Wróciliśmy do rozmów z bankami. Obserwujemy, że przynajmniej część z nich może wznowić akcję kredytową" - powiedział Rogowski. Dodał, że Multimedia Polska jest zainteresowane pozyskaniu środków m.in.na przejęcia.

Bez względu na akwizycje, spółka zamierza wydać 170-190 mln zł na inwestycje rozwojowe m.in. w rozbudowę własnej sieci. Oznacza to zmniejszenie inwestycji w stosunku do ubiegłego roku o 40-50 mln zł.

"Realizujemy 'plan B', który polega na wykorzystaniu środków własnych i zmniejszeniu zadłużenia" - powiedział Rogowski. Zaznaczył, że rozbudowa sieci własnej jest alternatywą dla kupowania lokalnych operatorów kablowych i internetowych, w które i tak trzeba dodatkowo zainwestować.

"Prowadzimy wiele rozmów dotyczących możliwych przejęć, chodzi zarówno o mniejsze, jak i większe projekty" - przyznał prezes Multimedia Polska. Zaznaczył jednak, że ich realizacja zależy od porozumienia w sprawie wycen.

"W mojej ocenie, wartość lokalnych operatorów nie wzrosła, a nawet spadła. Nie wszyscy jednak ten fakt zaakceptowali" - ocenił Rogowski.

Prezes poinformował, że realizacja "Projektu warszawskiego" spółki przebiega zgodnie z planem. We wrześniu spółka ma zakończyć jego drugi etap. Na koniec drugiego etapu spółka zamierza mieć w Warszawie 80 tys. gospodarstw domowych w zasięgu. W wyniku realizacji planowanego trzeciego etapu zasięg ma zwiększyć się do 120 tys. gospodarstw.

"Trzeci etap będzie wiązał się z relatywnie mniejszymi nakładami, ponieważ wykorzystywać będziemy część już zbudowanej infrastruktury" - powiedział Rogowski. Podtrzymał też, wcześniej wyrażoną opinię, że spółka w tym roku może liczyć na wzrost wyniku EBITDA na poziomie kilkunastu procent.

Multimedia Polska miały 12,45 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2009 roku wobec 15,77 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 126,58 mln zł wobec 115,02 mln zł rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska w tym roku przeznaczy na rozbudowę sieci 170-190 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl