SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Multimedia Polska wprowadza usługę 'wideo na żądanie'

Multimedia Polska, dostawca telewizji kablowej, internetu i telefonii, wprowadza usługę "wideo na żądanie" (VoD), poinformował prezes spółki Andrzej Rogowski. Będą hity filmowe, nie zabraknie również erotyki.

Multimedia Polska wprowadza usługę 'wideo na żądanie'

"Nowa usługa będzie dostępna bez dodatkowej opłaty dla abonentów cyfrowej telewizji kablowej, liczymy na to, że właściwie każdy z nich przynajmniej ją wypróbuje" - powiedział Rogowski podczas czwartkowej konferencji prasowej.

Usługa w sprzedaży pojawi się 1 października. Na początku w sześciu miastach, gdzie działa Multimedia Polska: w Gdyni, Kaliszu, Lublinie, Łodzi, Olsztynie i Toruniu. Początkowy zasięg wyniesie 450 tys. gospodarstw domowych, to ponad 90 proc. baza abonentów Multimediów.

Multimedia Polska ma obecnie ponad 10 tys. umów na usługę cyfrową. - Wszyscy ci klienci dostaną możliwość korzystania z wideo na żądanie. Prezes Rogowski podkreśla, że jest to pierwsza tego typu usługa wśród polskich operatorów kablowych.

Wypożyczalnia w tej chwili posiada w zasobach 600 pozycji. Docelowo ma ich być kilka tysięcy. - Pokażemy różne odmiany kina, od filmów oscarowych, po komercyjne produkcje znane z amerykańskiego box office'u - mówi Piotr Reisch, szef SPI, główny dostarczyciel kontentu. Kolejnych kilkadziesiąt pozycji dostarczą Private (dystrybutor filmów erotycznych) i spółka IKO (należy do niej m.in. kanał sportowy Sport Klub). Każdy abonent na starcie otrzyma 7 darmowych filmów.

Większość z filmów zeszła niedawno z repertuaru kin. Według podobnych założeń działa VOD na całym świecie. Autorzy projektu wprowadzając usługę, wzorowali się na rynku amerykańskim.

Korzystając z menu cyfrowej telewizji, zakupu filmu można dokonać wykonując kilka prostych poleceń na pilocie. W wyborze filmu może pomóc udostępniony obok trailer. Każdy film ma swój termin oglądalności od 24 do 48 godzin. Premierowe filmy: "Zakochany bez pamięci", "Niespełnione pragnienia", "Zakochany Paryż", "Straszny Film 3" - kosztują 8-9 zł. Nowości - "Frida", "21 Gramów", "Taxi", "Agent z przypadku", "Dziewięć królowych" to koszt 4-6 zł.

- Będzie to jeden z głównych naszych czynników pozyskiwania w najbliższym czasie przychodu. Wierzymy, że świadcząc VOD, zdobędziemy też większą lojalność naszych dotychczasowych klientów - mówił dalej prezes.

W tym roku na telewizję cyfrową Multimedia przeznaczyły 30 mln zł. Większość wydatków poszła na zakup dekoderów. W przyszłym roku wydatki wzrosną do 40 milionów. - Nie spodziewany się w tym roku wysokich przychodów z tego tytułu, ale w przyszłym będą już one liczone w milionach złotych. Do końca roku spodziewanych odbiorców VOD ma być ok. 30 tys.

W maju br. Multimedia wprowadziły swojej do oferty HD. W chwili obecnej operator prowadzi prace nad uruchomieniem MVNO. - Jesteśmy na ostatnim etapie negocjacji. Prezes nie zdradza jednak, który z operatorów użyczy swoich nadajników. Mówi jedynie, że projekt zostanie zainicjowany w pierwszej połowie przyszłego roku. - Z naszych wyliczeń wynika, że będzie on opłacalny - odpowiada na pytanie o coraz większą konkurencję na rynku telekomów. Jako MVNO mamy już WPmobi Wirtualnej Polski, korzystający z nadajników PTK Centertel, mBank mobile, korzystający z nadajników Polkomtela i myAvon korzystający również z Centertela. Z ofertą przygotowuje się Cyfrowy Polsat (usługa Halo Polsat ma być dostępna w oparciu o sieć radiową Ery).

Według danych Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej (PIKE) z czerwca br., liczba abonentów telewizji kablowej w Polsce wynosiła ok. 4,5 mln abonentów, z czego Multimedia miały 506 tys., co plasowało tę spółkę na trzecim miejscu w kraju. Spółka do końca 2010 roku planuje być największym dostawcą telewizji kablowej w Polsce i kontrolować 35% rynku.

W I połowie roku 2007 roku grupa Multimedia Polska miała 28,76 mln zł zysku wobec 25,61 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 202,43 mln zł wobec 186,71 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska wprowadza usługę 'wideo na żądanie'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl