SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Na koronawirusie zyskają platformy VOD i telewizja. „Najlepiej przygotowana HBO”

Epidemia koronawirusa, która dotarła także do Polski skłania coraz więcej osób do pozostawania w domach. To stanowi biznesową szansę dla telewizji i platform VOD zwiększenia oglądalności i liczby nowych użytkowników - ocenia branża wideo. - Domowa izolacja sprzyja sięganiu po ofertę nadawców telewizyjnych i serwisów streamingowych i stwarza okazję do przyciągania odbiorców promocjami. Wśród nadawców w Polsce najlepiej przygotowana jest stacja HBO z nowymi sezonami hitowych seriali - zauważają eksperci w rozmowach z Wirtulnemedia.pl.

Fot. Pixabay Article

Nowy rodzaj groźnego koronawirusa oznaczonego przez organizację WHO nazwą Covid-19 wykryto w Chinach pod koniec grudnia 2019 r. W ciągu kilku tygodni wywołał on epidemię, której centrum stanowi chińskie miasto Wuhan.

Według statystyk z soboty na całym świecie zanotowano ponad 250 tys. przypadków zainfekowania koronawirusem, zaś 5539 osób poniosło śmierć w związku z Covid-19. Przypadki zarażenia koronawirusem pojawiły się także w Polsce, w sobotę potwierdzono obecność w naszym kraju 93 zainfekowanych osób. Dwójka pacjentów zmarła.

Fala zakazów uderza w rozrywkę

Polski rząd reaguje na rozprzestrzenianie się koronawirusa w naszym kraju wprowadzaniem kolejnych ograniczeń mających zmniejszyć skalę epidemii.

Zastosowane przez władze nowe regulacje uderzają m.in. w segment rozrywki. Po zakazie organizowania imprez masowych 11 marca br. wprowadzono nakaz zamknięcia w całej Polsce kin, teatrów i innych placówek kulturalnych.

W związku z tym przepisem właściciele kin spodziewają się poważnych strat finansowych. Przykładem jest należąca do Agory sieć Helios, która przewiduje spadek przychodów na poziomie 9 mln zł w ciągu 2 tygodni.

VOD w ofensywie

Narastająca epidemia Covid-19 w naszym kraju okazuje się korzystna dla głównych mediów newsowych, które według informacji uzyskanych przez Wirtualnemedia.pl notują znaczący wzrost oglądalności.

Kolejnym wygranym w związku z koronawirusem mogą się okazać platformy VOD. Jest to związane z faktem, że coraz więcej Polaków albo izoluje się w domach w ramach nałożonej na nich kwarantanny, albo z ostrożności znacznie ogranicza wyjścia na zewnątrz.

Przy zamkniętych kinach i innych miejsc oferujących rozrywkę tworzy to korzystne środowisko dla platform streamingowych, co w rozmowach z Wirtualnemedia.pl potwierdzają nadawcy i eksperci branży VOD. Jednym z nich jest Michał Oblizajek, head of video automatic sales & distribution w Wirtualnej Polsce.

- Epidemia koronawirusa na pewno będzie miała pozytywny wpływ na segment VOD - ocenia Michał Oblizajek. - Zamknięcie szkół oraz wymuszona lub dobrowolna izolacja sprawi, że w poszukiwaniu rozrywki użytkownicy naturalnie będą sięgali po produkty VOD.

Zdaniem naszego rozmówcy to doskonały czas na nowe oferty, promocje, znalezienie nowego użytkownika i zlojalizowanie go.

- Jednocześnie wyniki poprawią serwisy streamingowe, jak na przykład Twitch i cały segment gamingu, który zyska dzięki większej ilości wolnego czasu swoich grup docelowych. Ogromny wzrost zaliczą również tradycyjne media, w szczególności stacje informacyjne - przewiduje Oblizajek.

W podobnym tonie sytuację ocenia Piotr Ślubowski, dyrektor należącej do Ringier Axel Springer Polska platformy Vod.pl. - Zawsze gdy jest trochę więcej czasu wolnego możemy zaobserwować wzrost zainteresowania ofertą serwisów wideo - zauważa Piotr Ślubowski. - Vod.pl nie jest tutaj wyjątkiem. W tych trudnych chwilach społeczeństwo będzie potrzebowało zajęcia.

Szef Vod.pl podkreśla, że część osób już pracuje w trybie home office, część musi zostać z dziećmi, a część po porostu próbując uniknąć zagrożenia pozostanie w domu.

- Każdy szuka wytchnienia. Zadaniem Vod.pl jest zapewnienie rozrywki i na pewno staniemy tutaj na wysokości zadania oferując różnego rodzaju promocje oraz szeroką ofertę programową dostępną za darmo, również edukacyjną dla dzieci – zapewnia Ślubowski. - A już 16 marca będziemy mieli premierę „Bożego ciała". Każdy znajdzie u nas coś ciekawego i warto będzie nas odwiedzać.

Okazja do promocji, HBO najlepiej przygotowana

Funkcjonujące w Polsce platformy VOD już dostrzegły szansę związaną ze spowodowaną koronawirusem domową izolacją Polaków.

Jednym z przykładów jest Player.pl, który zachęcając do pozostania w domach przygotował specjalną ofertę. Opłata dla nowych użytkowników za pakiet „Start” została obniżona do 5 zł w pierwszym miesiącu.

W ramach promocji Player.pl uruchomił także specjalną strefę z ekskluzywnymi materiałami do Hotelu Paradise, a w niej: odcinki programu dłuższe niż w telewizji, wielogodzinne wideorelacje i kompilacje mocnych scen z balijskiego kurortu - „Prosto z raju”, a także szereg krótkich form: „Klaudia z raju” (host show prowadzącej), „Bonusy z raju” (najciekawsze materiały nieemitowane w odcinkach) oraz „Mądrości z raju” (życiowe historie i złote myśli uczestników). Według Player.pl pakiet „Start” to także szeroka biblioteka najlepszych programów motoryzacyjnych Motortrend wiodącymi tytułami amerykańskiej marki, a także TVN Turbo i Discovery.

Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający Player.pl w rozmowie z nami przyznaje, że w ostatnim okresie serwis notuje wzrosty oglądalności.

- Player oferuje najlepszą rozrywkę online bez wychodzenia z domu - zaznacza Maciej Gozdowski. - W bibliotece serwisu znajdują się najnowsze hity kinowe, wciągające seriale, topowe programy lifestylowe, a także szeroka oferta sportowa i motoryzacyjna. Obserwując i reagując na zmieniającą się sytuację w Polsce, pracujemy nad nowymi kolekcjami, a także rozwiązaniami technologicznymi. Player jest idealnym pomysłem na spędzanie czasu w domowym zaciszu w obecnej sytuacji. Potwierdzają to też nasi klienci - od kilku dni obserwujemy znaczący wzrost popularności serwisu – przyznaje szef Vod.pl.

Także Agnieszka Niburska, szefowa marketingu i PR w HBO Polska w rozmowie z nami przyznaje, że stacja obserwuje w ostatnich dniach większą aktywność widzów, szczególnie w ciągu dnia.

Informacje Niburskiej zdają się potwierdzać ocenę Dawida Muszyńskiego, redaktora naczelnego naEKRANIE.pl, zgodnie z którą HBO jest obecnie najlepiej przygotowana do wykorzystania szansy jaką daje zwiększone zainteresowanie Polaków ofertą VOD i telewizji.

- Moim zdaniem epidemia koronowirusa, a co za tym idzie zamknięcie wszystkich ośrodków kulturalnych jak teatry, kina, koncerty definitywnie wpłynie na rynek VOD tak samo jak na tradycyjną telewizję - ocenia Muszyński. - Jeśli ludzie mają pozostać w domach to będą szukać w nich rozrywki, a naturalnym jej źródłem jest telewizja. Więc zacznie się teraz poszukiwanie odpowiedniej oferty i tu zacznie się walka o widza.

Według naczelnego naEKRANIE.pl każdy z serwisów będzie musiał zaprezentować jakoś wszystko co ma najlepszego, bo poleganie na tym, że ludzie „wiedzą co mamy i sami przyjdą” może być zgubne.

- Player już rozpoczął walkę ogłaszając, że można u nich na platformie obejrzeć film „Sala Samobójców. Hejter", który premierę w kinach miał raptem 6 marca – zaznacza Muszyński. - Pytanie tylko czy serwisy streamingowe będą w stanie wykorzystać chwilę gdy nie mają innej konkurencji. Następne dni będą kluczowe. Widać, że firmy gorączkowo szukają premier, czego najlepszym przykładem jest zakup przez Netflixa pierwszego polskiego slashera „W lesie dziś nie zaśnie nikt", który miał trafić do kin 13 marca ale przez ogłoszenie pandemii nie zdążył. Najlepiej przygotowane jest HBO, które w tym okresie pokaże pokaże 3. sezon „Westworld", „Spisek przeciwko Ameryce" czy „Devs" - ocenia szef naEKRANIE.pl.

Netflix obniży jakość streamingu o 25 proc. w Europie

Domowa izolacja spowodowana pandemią koronawirusa zwiększyła ruch w serwisach streamingowych o 20 procent - wynika z danych firmy Wurl Inc. W związku z większym obciążeniem łączy internetowych Unia Europejska zaapelowała do Netfliksa i innych serwisów VoD o obniżenie jakości emitowanych filmów i seriali. - Zdecydowaliśmy się na obniżenie jakości streamingu na terenie całej Europy przez 30 dni - informuje Netflix w komunikacie przesłanym do Wirtualnemedia.pl.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Na koronawirusie zyskają platformy VOD i telewizja. „Najlepiej przygotowana HBO”

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lol
Z tym, że HBO jest najlepiej przygotowane to bym polemizował. Już przed epidemią jakość streamingu pozostawiała wiele do życzenia. Teraz, w godzinach szczytu, które trwają niemal do 23:00. Nie da się tego w zasadzie oglądać.
8 2
odpowiedź
User
Dżołana
Ipla najlepiej
1 4
odpowiedź
User
pad
Może na krótką metę zyskają. Ale jak ludzie zaczną zaraz oszczędzać, to VOD pójdą w odstawkę w pierwszej kolejności.
4 2
odpowiedź
User
Otwórzcie oczy!
Nic dziwnego ze TVN, Polsat i TVP straszą ludzi fake newsami związanymi z koronawirusem. Hahahah czekam na aktualizacje cennika za reklamy
5 0
odpowiedź
User
enn
hbo najlepiej przygotowane? to jest rozumiem opinia hbo
0 0
odpowiedź