SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa RMF FM podnosi ceny reklam średnio o 5 proc.

Stacje z Grupy RMF FM od początku marca podniosą ceny reklam średnio o ok. 5 proc. Podwyżki władze rozgłośni tłumaczą wzrostem słuchalności.

Z początkiem marca średnia cena reklam w Grupie RMF, w tym RMF FM oraz sieci RMF MAXXX i RMF Classic wzrośnie o ok. 4,5-4,8 proc.

Średnio koszt emisji 30-sekundowego spotu (według cennika) wzrośnie w RMF FM z 12,4 tys. zł do 13 tys. zł. Najdroższe pozostanie pasmo 7-10 od środy do piątku  - za spot trzeba zapłacić 41 tys. zł.

Zmianie ulegną również cenniki pakietów, będą obowiązywać od 4 marca 2019 roku.

Tomasz Ramza dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF tłumaczy, że popyt na reklamę radiową w Polsce od kilku kwartałów utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie, przy czym wszystkie stacje Grupy notują wzrost słuchalności.

- W związku ze sprzyjającą koniunkturą zdecydowaliśmy się podnieść ceny reklam na naszych antenach na okres wiosenny - uzasadnia Ramza.

W 2018 roku wzrosła słuchalność wszystkich stacji radiowych z Grupy RMF. Udział w czasie słuchania RMF FM wyniósł 25,8 proc., RMF Maxxx - 3,5 proc., a RMF Classic - 1,4 proc.

Podwyżka cen reklam na zimę

To nie pierwsza podwyżka cen reklam w RMF FM. Grupa radiowa wzrost cennikowych tłumaczyła rosnącą słuchalnością jej stacji już pod koniec listopada ub.r., podając, że po III kwartałach 2018 roku rozgłośnie z Grupy RMF poprawiły wyniki słuchalności względem analogicznego okresu ubiegłego roku.

Ceny reklam w paśmie 6-20 wzrosły, jeśli chodzi o RMF FM oraz sieci RMF MAXXX i RMF Classic odpowiednio o 5,3 proc. 5,1 proc. i 4,9 proc. Średnie koszty cennikowe emisji spotu 30-sekundowego w stacji urosły  z 11 733 zł do 12 440 zł. Cenniki obowiązywały od 31 grudnia ub.r. (i obowiązują do 3 marca br.).

Dołącz do dyskusji: Grupa RMF FM podnosi ceny reklam średnio o 5 proc.

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mirek
Co roku podnoszą ceny i co roku twierdzą, że wzrasta oglądalność. Ale banał. Po prostu chcą kasy ! A dokładnie niemiecki właściciel.
odpowiedź
User
sa
Ciekawe czy dojdzie kiedyś do sytuacji że najdroższy spot w najczęściej słuchanej rozgłośni stanie się droższy od najdroższej reklamy w najlepiej oglądanej tv
odpowiedź
User
kupiiiwa
Nie słucham tego czegoś.
odpowiedź