SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Naczelna „Faktu” w „Bildzie” apeluje do kanclerza Niemiec ws. Ukrainy. "Merkel nie słyszała Polski"

Katarzyna Kozłowska, redaktorka naczelna „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) zaapelowała do kanclerza Niemiec Olafa Scholza o pomoc dla Ukrainy. Tekst ukazał się na pierwszej stronie piątkowego wydania tabloidu oraz w niemieckim w „Bildzie” (Axel Springer).

(screen: Bild.de)Article

Katarzyna Kozłowska w tekście opublikowanym w piątkowych wydaniach polskiego „Faktu” i niemieckiego „Bildu” zaznacza, że rola niedawno wybranego kanclerza Olafa Scholza „ze względu na okoliczności (…) nie może ograniczać się tylko do celów wewnętrznych”, mimo trudnej sytuacji gospodarki spowodowanej pandemią.

„Europa, i także my w Polsce, obserwujemy każdy pana ruch. I to nie tylko dlatego, że kieruje Pan największą gospodarką UE. Ale także z powodu polityki, którą prowadziła pana poprzedniczka. Kanclerz Merkel nie słyszała ani Polski, ani krajów bałtyckich. Realizowała projekt Nord Stream i robiła interesy z Putinem” - pisze Kozłowska.

Czytaj też: "Bild" formułuje ostre zarzuty wobec kanclerza Olafa Scholza

„Dziś polski prezydent Andrzej Duda ujawnia, że Pański rząd nie był nawet w stanie dostarczyć nam, Polakom, czołgów, które miałyby zastąpić te oddane przez Polskę dzielnym Ukraińcom!” - podkreśla naczelna tabloidu.

Polski prezydent w niedawnej rozmowie z „Bildem” powiedział, że Polska oczekiwała od Niemiec przekazania czołgów Leopard, ale Berlin w tej sprawie nie podjął kroków.

„Czy to jest pana pomysł na jedność Europy, gdy 700 km od Warszawy giną ludzie? Panie kanclerzu, ja tylko pytam. Jestem dziennikarką, nie reprezentuję żadnej siły politycznej, ale wiem, co myślą ludzie. Może pan mnie usłyszeć lub nie. Historia to osądzi” - kończy

Apel ukazał się na stronie Bild.de, a także na pierwszej stronie piątkowego wydania „Faktu” - w języku polskim, a obok po niemiecku.

„Fakt” wydawany jest przez spółkę Ringier Axel Springer Polska. 50 proc. jej udziałów ma niemiecko-amerykańsko-kanadyjski koncern Axel Springer SE (największym jego udziałowcem jest amerykański fundusz inwestycyjny KKR), wydawca tabloidu „Bild”. Pozostałe 50 proc. należy do szwajcarskiej spółki Ringier AG.

Z danych PBC wynika, że średnie rozpowszechnianie płatne razem "Faktu" w I kwartale 2022 r. wyniosło 150 943 egz.

Dołącz do dyskusji: Naczelna „Faktu” w „Bildzie” apeluje do kanclerza Niemiec ws. Ukrainy. "Merkel nie słyszała Polski"

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
grzegorz
Niemcy zawsze były i będą sojusznikami Rosji. Wskazuje na to ich polityka, brak pomocy Ukrainie na miarę ich możliwości, przecież to najbogatsze państwo w UE. Merkel przez 16 lat prowadziła politykę ustępstw wobec Rosji i zblizania z Rosją. Obawiam się że Niemcy przez działania swoich polityków mają już wyprane mózgi i ciężko będzie coś zmienić w ich sposobie myślenia. Trochę to mi przypomina III Rzeszę w latach 30 ubiegłego wieku.
odpowiedź
User
??
Jak tam wyniki finansowe „Faktu” to bardziej mnie interesuje, bo o ile z 5 lat temu nie było tramwaju w Warszawie rano, w którym ktoś by nie czytał tego tabloidu tak po wprowadzeniu rozmemłanej formuły pisma, ścięciu dziennikarstwa śledczego – owszem prezentowanego za Jankowskiego w formule tabloidowej, ale jednak opartego na faktach, tak teraz już nie pamiętam bym widział kogoś kto to czyta czy na papierze czy w komórce. Strona charakterystyczna, rzuca się w oczy.
odpowiedź
User
Ryszard
Napisała to co jej pozwolono napisać. Tyle w temacie.
odpowiedź