SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nadchodzi rewolucja technologiczna w branży dóbr konsumpcyjnych (infografika)

Firmy z branży dóbr konsumpcyjnych będą coraz częściej korzystać z internetu oraz urządzeń mobilnych w celach sprzedażowych i marketingowych. Dla ponad połowy przedsiębiorstw rozwój strategii w tym obszarze stanowi priorytet. Większe znaczenie zyskuje też analityka danych (ang. data analytics) dostarczająca informacji o rynku i konsumentach. Firmy chcą wykorzystać potencjał nowoczesnych technologii, ale jednocześnie znaczna ich część nie ma wystarczającej wiedzy w tym zakresie - wynika z raportu KPMG i The Consumer Goods Forum.

fot. Shutterstock.comArticle

Jak pokazują wyniki raportu, nowoczesne technologie informacyjne będą miały ogromny wpływ na perspektywy rozwoju firm i zmienią niemal każdy obszar ich działalności - od zarządzania łańcuchem dostaw poprzez bezpieczeństwo i higienę żywności, aż do kwestii związanych z bezpieczeństwem danych i prywatności.

Zarządzający firmami z branży dóbr konsumpcyjnych przywiązują coraz większą wagę do takich zagadnień jak analityka danych i technologie informacyjne. Firmy starają się sprostać oczekiwaniom rosnącej liczby “e-konsumentów”, dla których internet i urządzenia mobilne są kluczowym kanałem zdobywania wiedzy i nabywania produktów.

Dla wielu firm nowoczesne technologie są zarówno szansą, jak i wyzwaniem. Ponad połowa (54 proc.) respondentów stwierdziła, że priorytetem ich firm na najbliższe 12 miesięcy będzie opracowanie strategii w zakresie internetowych/mobilnych narzędzi sprzedaży i marketingu. Jednocześnie 32% badanych przyznało, że ich firmy nie posiadają w tym zakresie wystarczającej wiedzy lub nie posiadają jej wcale.

56 proc. badanych zadeklarowało, że ważnym elementem strategii ich firm jest analityka “Big Data”, pozwalająca uzyskać informacje o rynku, konsumentach i sprzedaży poprzez analizę dużych zbiorów danych. Żaden inny obszar nie został tak często wskazany przez respondentów.

47 proc. respondentów uważa, że bezpieczeństwo danych jest ważne lub bardzo ważne dla ich biznesu. Blisko 1/3 (29 proc.) uznała, że zagadnienie to będzie jednym z największych wyzwań dla ich firm w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Wśród największych wyzwań została również wymieniona analityka danych (21 proc.).

Zdaniem 38 proc. respondentów zarządzanie łańcuchem dostaw jest głównym wyzwaniem dla ich firm. 42 proc. badanych podało, że w perspektywie najbliższych 12 miesięcy zarządzanie łańcuchem dostaw będzie najważniejszym obszarem inwestycyjnym w ich firmie. Na kolejnych miejscach uplasowały się ekspansja międzynarodowa (28 proc.) oraz strategia cyfrowa (28 proc.). Dla 45 proc. badanych priorytetem będzie zwiększenie szybkości i sprawności działania łańcucha dostaw.

Również kwestie związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR) mają coraz większe znaczenie dla firm z sektora dóbr konsumpcyjnych, co pokazują ich plany na najbliższe 12 miesięcy. Firmy zajmujące się produkcją i sprzedażą artykułów spożywczych do najważniejszych celów zaliczają promocję zdrowych produktów (47 proc.) oraz zapewnienie bezpieczeństwa i higieny żywności (46 proc.).

Ponad połowa respondentów (52 proc.) uznała, że ich firmy będą w stanie w pełni zrealizować cele ujęte w strategii CSR. Jako najważniejsze przyczyny podejmowania działań w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu wskazano dbanie o reputację firmy i marki (41 proc.), presję ze strony konsumentów (34 proc.) oraz działania konkurencji (34 proc.).

56 proc. badanych stwierdziło, że zdrowie i wellness i/lub działania w zakresie społecznej odpowiedzialności mają duże znaczenie dla ich biznesu.

Jednym z najważniejszych celów firm jest zapewnienie przejrzystości łańcucha dostaw - stwierdziło tak 44 proc. osób biorących udział w badaniu. Kolejne ważne cele to zmniejszenie odpadów i emisji (42 proc.) oraz odpowiedzialne pozyskiwanie surowców (41 proc.).

Raport "Consumer Executive Top of Mind Survey 2014" powstał na podstawie badania przeprowadzonego w kwietniu 2014 r. przez instytut badawczy Oxford Economics na zlecenie KPMG International i organizacji The Consumer Goods Forum. Badanie przeprowadzono w 32 krajach, uczestniczyło w nim 469 osób należących do ścisłego kierownictwa firm działających w branży spożywczej i sektorze dóbr konsumpcyjnych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nadchodzi rewolucja technologiczna w branży dóbr konsumpcyjnych (infografika)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl