SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nagrodzona OKI

OKI zdobywa nagrodę branży zaawansowanych technologii za najlepszą kampanię marketingową

Oki zdobyła nagrodę w konkursie Technology Industry Awards 2003 za kampanię promującą drukarki z serii C5000, przejmując tytuł najlepszej firmy w kategorii "Najlepsza kampania marketingowa i wspomagająca sprzedaż" ("Best Sales & Marketing campaign") od ubiegłorocznego zwycięzcy, firmy O2. Celem kampanii było wprowadzenie wydajnych, szybkich i przystępnych cenowo rozwiązań do druku kolorowego na ignorowany do tej pory rynek 19 milionów małych i średnich przedsiębiorstw funkcjonujących w Europie. Ostatecznego wyboru laureata spośród ponad 300 zgłoszonych firm dokonało niezależne jury, złożone z cieszących się powszechnym uznaniem przedstawicieli branży zaawansowanych technologii (m.in. dyrektorów zarządzających brytyjskimi oddziałami firm Sun Microsystems i Hewlett Packard). Wyróżnienie przyznane przez tych ludzi sukcesu jest oczywistym dowodem sukcesu Oki.

Wprowadzenie do sprzedaży drukarek z serii C5000 było częścią strategii biznesowej firmy Oki, polegającej na rozpoznaniu luk rynkowych i opracowaniu produktów zaspokajających specyficzne potrzeby firm w tych obszarach.

"Małe i średnie firmy tworzą błyskawicznie rosnący rynek, świadomy wartości, jaką dla biznesu jest druk w kolorze. Mimo to nie istniały do tej pory produkty rzeczywiście spełniające wymagania tego sektora" - mówi Andrew Montgomery, dyrektor zarządzający Oki Europe. Było to widać podczas ceremonii rozpoczęcia kampanii w Pradze czeskiej, na którą zaproszono 500 gości z 40 krajów. Demonstranci wdarli się na scenę, żądając szybkiego koloru dla małych i średnich firm za przystępną cenę. Wypisane na tablicach hasła w rodzaju "Dajcie nam szybki i dostępny kolor" lub "Recepcjoniści hotelowi opowiadają się za kolorem" zostały następnie wykorzystane na plakatach oraz w materiałach promocyjnych rozpowszechnianych w całej Europie.

Nagroda branży zaawansowanych technologii jest dowodem, że firma Oki trafnie oceniła rzeczywiste rozmiary luki rynkowej i we właściwy sposób przyciągnęła uwagę potencjalnych odbiorców, odpowiadając na ich potrzeby. Według Warrena Easta, dyrektora generalnego ARM Holdings, "firma Oki postanowiła zaapelować nie do głowy, tylko do serca. Na tym raczej statecznym rynku nagrodzona kampania zwracała uwagę swoją odmiennością". Dodatkowy argument padł podczas ceremonii wręczania nagrody: "każda kampania marketingowa prowadząca do czterokrotnego wzrostu sprzedaży i awansu firmy z piątej pozycji na drugą musi być uznana za sukces". Celem Oki Europe było zwiększenie udziału w europejskim rynku drukarek kolorowych do 15% i uczynienie z marki Oki "pełnowartościowej alternatywy HP". Poprzez opracowanie kampanii adresowanej do różnych rynków firma Oki wyróżniła się na tle konkurencji i osiągnęła wspomniane cele.

"Dzięki udanej kampanii firma Oki osiągnęła zdumiewające wyniki" - stwierdził Steve Gill, dyrektor zarządzający firmy Hewlett-Packard oraz członek jury. W ciągu 16 tygodni od debiutu rynkowego drukarek z serii C5000 sprzedano ich 16 000, całkowita sprzedaż kolorowych drukarek Oki wzrosła czterokrotnie, a firma Oki Europe przesunęła się z piątego na drugie miejsce na zachodnioeuropejskim rynku druku kolorowego, osiągając w nim udział 15,8%* i stając się jednym z najważniejszych graczy.

Chris Wright, odpowiedzialny w Oki Europe za wizerunek marki, powiedział: "Cieszymy się z nagrody i chcielibyśmy podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do jej zdobycia. Wprowadzenie nowej serii na rynek i przebieg tej udanej kampanii stały się dla Oki modelem prawdziwie zintegrowanej kampanii marketingowej, zrealizowanej we współpracy z czterema różnymi agencjami. Najpierw wszystkie rynki zaakceptowały śmiałą koncepcję ogólną, a następnie każdy z nich przejął realizację kampanii na szczeblu lokalnym, dostosowując centralnie przygotowane projekty do swoich potrzeb w zakresie reklamy, PR, imprez i materiałów promocyjnych. Kampania spotkała się z jednoznacznie pozytywnym przyjęciem, czego dowodzą niezwykłe wyniki sprzedaży. Sądzimy, że odkryliśmy skuteczną formułę, na którą składają się: wstępne konsultacje z rynkami, śmiała koncepcja zrodzona ze wzajemnej inspiracji współpracujących z sobą agencji oraz spójny sposób jej przekazania".

Dołącz do dyskusji: Nagrodzona OKI

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl