SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza” i RMF FM najbardziej opiniotwórcze w 2016 r., wysoko Wirtualnemedia.pl

W 2016 r. najczęściej cytowanym polskim medium była "Rzeczpospolita". Wśród serwisów internetowych liderem była WP.pl, a w czołówce tej kategorii znalazł się portal Wirtualnemedia.pl - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.

Article

W rankingu najczęściej cytowanych mediów w 2016 r. na fotelu lidera znalazła się "Rzeczpospolita", wyprzedzając "Gazetę Wyborczą" i radio RMF FM. Na kolejnych miejscach uplasowały się telewizja TVN24 i Radio ZET.

W Top 15 zestawienia znalazło się w sumie 9 tytułów prasowych oraz po 2 stacje telewizyjne, stacje radiowe i serwisy internetowe.

Rok 2016 został zdominowany przez tematy polityczne. W mediach najczęściej poruszano kwestie Trybunału Konstytucyjnego oraz związane z nim spory. Szerokim echem odbiła się afera reprywatyzacyjna w Warszawie i temat ekshumacji ciał katastrofy smoleńskiej. Często komentowano także problem związany z ustawą antyaborcyjną oraz "Czarny Protest".

Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych 2016 r. znalazła się "Rzeczpospolita", która wyprzedziła "Gazetę Wyborczą" i "Dziennik Gazetę Prawną". Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajął "wSieci", a miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media, był "Forbes".



Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania TVP Info, a na trzeciej - TVN.

Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie RMF FM, a na kolejnych miejscach znalazły się Radio ZET i PR1.

Wśród najczęściej cytowanych portali na pierwszym miejscu sklasyfikowano WP.pl, za którym uplasowały się serwisy wpolityce.pl i Onet.pl. Na informacje z portalu Wirtualnemedia.pl, który w tej kategorii zajął czwarte miejsce, powoływano się 543 razy.

Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był "Dziennik Gazeta Prawna", wyprzedzając "Puls Biznesu" oraz Money.pl.

Z kolei najczęściej cytowanym medium regionalnym w 2016 r. było Radio Kraków. Na drugim miejscu znalazły się ex aequo Radio Szczecin i Radio Gdańsk.

Analiza została przeprowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów na podstawie 61 379 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 stycznia - 31 grudnia 2016 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z innych mediów 61 104 razy (34 936 razy w prasie, 18 303 w telewizji i 8 825 w radio). Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN Turbo, TVN Meteo, Polsat, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio ZET, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin). Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radia i telewizji, w których pojawiały się nazwy tytułów prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza” i RMF FM najbardziej opiniotwórcze w 2016 r., wysoko Wirtualnemedia.pl

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
to się zgadza.
Gazwyb nie robiła nic innego w minionymr oku, no prawie nic, bo zawsze się jakiś wyjątek chlubny znajdzie, prócz tworzeina opinii. Przy okazji faktów, mitów... I dzięki wszystko dzięki wysoko posawionemu anonimowemu członkowi rządu i członkowi pisu oczywiście. I dzięki światłym nadredaktorom i najświatlejszemu nadnadnad...
21 15
odpowiedź
User
obserwator
Gazeta Wyborcza jest nie tylko czołowym medium opiniotwórczym, ale wręcz faktotwórczym. Przypominam chociażby headline o zamknięciu przestrzeni powietrznej nad Polską w czasie "ciamajdanu".
27 18
odpowiedź
User
zoo
Gazeta Wyborcza jest cool. 24 na dobe. Wiem wszystko co robi Kaczynski, co je, z kim rozmawia, z kim przebywa. Nie potrafie juz życ bez tych informacji.
27 12
odpowiedź
User
Polak
Powtarzam po raz kolejny: cytowalność to NIE opiniotwórczość (gdyż to ma pozytywny wydźwięk). Czy gdy oko press czy Zetka podawało ostatnio fake news, to mieli cytowalność, ale czy dzięki temu te media można nazwać "opiniotwórczymi"? Raczej tworzycielami fałszywej rzeczywistości.
21 14
odpowiedź
User
x
Gazeta Wyborcza ma cytowalność, bo co chwilę w Wiadomościach opowiadają o fejkach, jakie są w niej rozpowszechniane.
19 16
odpowiedź