SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Błaszczykowski najatrakcyjniejszym reklamowo sportowcem. Lewandowski i Gortat za Hołowczycem, Małysz przed Stochem

Jakub Błaszczykowskim jest najlepszym sportowcem do udziału w kampanii reklamowej, a kolejne miejsca pod tym względem zajmują Krzysztof Hołowczyc i Marcin Gortat, wyprzedzający Roberta Lewandowskiego - wynika z badania Mediacom Warszawa.

fot. akpa Article

W badaniu MediaCom, opartym na sondażu wśród ponad 11 tys. osób w wieku 16-59 lat, atrakcyjność reklamową określono w oparciu o trzy główne kryteria: siłę (popularność i sympatia), autorytet (czy gwiazda jest uważana za eksperta i czy może mieć wpływ na decyzje zakupowe konsumentów) oraz spójność z różnymi markami.

Najlepszy wynik (119 pkt) osiągnął Kuba Błaszczykowski, wyprzedając o 2 pkt Krzysztofa Hołowczyca. Błaszczykowski w połowie br. wystąpił w kampanii Play, a obecnie promuje chipsy Lay’s. Hołowczyc wziął udział w kilku reklamach Play, ponadto od wielu lat jest ambasadorem marketingowym zegarków Atlantic.

Na kolejnych pozycjach znaleźli się Marcin Gortat i Robert Lewandowski. Piłkę nożną reprezentuje jeszcze w zestawieniu trener naszej reprezentacji Adam Nawłka. Z kolei wśród skoczków narciarskich Adam Małysz (niedawno reklamował Play na Kartę) okazał się atrakcyjniejszy marketingowo od Kamila Stocha.

Dlaczego Kuba Błaszczykowski wyprzedził Roberta Lewandowskiego, osiągającego w ostatnich latach dużo więcej sukcesów i częściej występującego w reklamach? Błaszczykowski jest co prawda nieco mniej rozpoznawalny od Lewandowskiego, ale przy tym wzbudza dużo większą sympatię i jest uważany za wiarygodniejszego.


Z kolei Adam Małysz dalej jest podobnie popularny i lubiany jak Kamil Stoch i Piotr Żyła, jednocześnie dużo bardziej godny zaufania (zwłaszcza od Żyły).


Z kolei Krzysztof Hołowczyc ma silniejszy wizerunek profesjonalisty niż Kajetan Kajetanowicz i Robert Kubica.

Wymiar energii, luzu, pewnej dozy szaleństwa reprezentuje przede wszystkim Piotr Żyła i do pewnego stopnia przedstawiciele sportów motorowych. Z kolei Adam Nawałka, Kuba Błaszczykowski, Kuba Giermaziak i Jerzy Dudek kojarzą się najsilniej ze spokojem, rozsądkiem i troską o innych.

W osobach takich jak Adam Małysz, Marcin Gortat, Robert Kubica, Karol Bielecki, Rafał Sonik odbiorcy widzą przede wszystkim ludzi rzetelnych, kierujących się pewnymi zasadami. Większość reprezentantów sportów motorowych, a także Kamil Stoch, są uosobieniami ambicji i pozytywnej energii. Z kolei piłkarze i Agnieszka Radwańska reprezentują typowe cechy sportowca: pewność siebie i wytrwałość.

- Sportowcy stanowią zupełnie odrębny „segment” w gronie szeroko rozumianych celebrytów. Osoby związane z filmem, telewizją, muzyką są bardzo podobne do siebie. Cechuje ich przede wszystkim troska o wygląd, atrakcyjność, prezencja. Są to typowe gwiazdy estrady. Na innym biegunie znajdują się bloggerzy, influencerzy - oni są źródłem cennej opinii, ważnej rady, wskazują trendy, inspirują. A sportowców wyróżnia przede wszystkim ambicja, ale i spokój, rozsądek. Co chyba najważniejsze - są odbierani jako naturalni, nikogo nie udają. A to jest często klucz do skutecznej komunikacji – przebić się z przekazem, jednocześnie nie popadając w sztuczność. Sportowcy bardzo często mogą w tym pomóc - komentuje Tomasz Romaniuk, szef działu badań konsumenckich w domu mediowym MediaCom.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Błaszczykowski najatrakcyjniejszym reklamowo sportowcem. Lewandowski i Gortat za Hołowczycem, Małysz przed Stochem

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jjm
Nie mogę zrozumieć dlaczego sportowcy zarabiający miliony muszą występować w reklamach chipsów czy napojów gazowanych. Po co? Dzieci się na was wzorują i mają to żreć? Oni to jedzą i piją? Dla nich parę groszy a dzieciaki mają nawyki na całe życie.
18 1
odpowiedź
User
oko
ktoś te "badania" zrobił jak siedział na kiblu
9 1
odpowiedź
User
aZaliż
Nie mogę zrozumieć dlaczego sportowcy zarabiający miliony muszą występować w reklamach chipsów czy napojów gazowanych. Po co? Dzieci się na was wzorują i mają to żreć? Oni to jedzą i piją? Dla nich parę groszy a dzieciaki mają nawyki na całe życie.

Po pierwsze chciwość.
Po drugie krótkowzroczność myslenia.
Po trzecie brak zrozumienia dla prostego faktu, że skojarzenie z określoną marką/produktem zostanie na całe życie.
6 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing