SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najchętniej czytane tytuły prasowe w Polsce (raport)

“Tele Tydzień “ pozostaje najchętniej czytanym tygodnikiem w Polsce - wynika z najnowszej fali badania PBC. Kto lideruje wśród dzienników i miesięczników? Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Najchętniej czytane tytuły prasowe w Polsce (raport)

W okresie od marca do sierpnia br. najpopularniejszym dziennikiem była “Gazeta Wyborcza” (Agora SA) - pokazuje badanie PBC General. Zanotowała ona czytelnictwo na poziomie 13,37 proc. wyprzedzając “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 12,74 proc. respondentów. Na kolejnych miejscach uplasowały się: “Super Express” (5,91 proc.) i bezpłatne “Metro” (5,71 proc.).

Dzienniki ogólnopolskie procent respondentów
Gazeta Wyborcza 13,37%
Fakt 12,74%
Super Express 5,91%
Metro (dziennik bezpłatny) 5,71%
Rzeczpospolita 4,03%
Przegląd Sportowy 3,50%
Dziennik Gazeta Prawna 2,34%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) 2,19%
Gazeta Podatkowa 0,71%
Sport 0,54%
Puls Biznesu 0,35%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,18%

 
 
Po najchętniej czytany tygodnik - „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięga 31,73 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,16 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Trzecie miejsce należy do poradnikowej “Chwili dla Ciebie” (Bauer), notującej czytelnictwo na poziomie 14,04 proc. 

Tygodniki procent respondentów
Tele Tydzień 31,73%
Życie na Gorąco 18,16%
Chwila dla Ciebie 14,04%
Angora 11,62%
Newsweek 8,89%
Gala 8,05%
Auto Świat 7,21%
Wprost 7,19%
Polityka 7,02%
To i Owo 6,62%
Twoje Imperium 5,41%
Na Żywo 4,83%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 4,20%
Gość Niedzielny 4,09%
Teleprogramy 3,75%
Takie jest Życie 3,47%
Super TV 3,27%
Motor 3,22%
Przekrój 3,16%
Rewia 3,14%
Uważam Rze inaczej pisane 2,68%
Świat i Ludzie 2,32%
Imperium TV 1,72%
Tele Max 1,64%
Forum 1,56%
Teraz (tygodnik bezpłatny) 1,37%
Bella Relaks 1,22%
Tygodnik Siedlecki 0,84%
Przewodnik Katolicki 0,63%
Tygodnik Ostrołęcki 0,62%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,61%
City (tygodnik bezpłatny) 0,60%
Jarmark 0,54%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,49%
Gazeta Regionalna 0,38%
Panorama Leszczyńska 0,33%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,22%
Waseet (tygodnik bezpłatny) 0,19%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) 0,03%


 
Wśród dwutygodników najchętniej czytane są trzy tytuły poradnikowe: “Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 16,58 proc., „Pani Domu” (też Edipresse), mająca czytelnictwo na poziomie 15,63 proc. oraz “Tina” (Wydawnictwo Bauer), po którą sięga 14,60 proc. osób. Z kolei zajmująca czwarte miejsce z wynikiem 11,10 proc. „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people.

Dwutygodniki procent respondentów
Przyjaciółka 16,58%
Pani Domu 15,63%
Tina 14,60%
Viva 11,10%
Z Życia Wzięte 8,81%
Gala 8,37%
Party Życie Gwiazd 6,85%
Komputer Świat 5,72%
Tele Świat 5,57%
Show Magazyn o Gwiazdach 4,16%
Świat Seriali 3,80%
Bravo 3,27%
Sukcesy i Porażki 3,21%
Bravo Sport 2,30%
Bravo Girl 1,54%
TV 14 1,17%
Monitor Księgowego 0,54%


Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,28 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem 9,92 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych. Trzecie miejsce zajmuje miesięcznik wnętrzarski “Cztery Kąty” (Agora).

Miesięczniki procent respondentów
Twój Styl 12,28%
Claudia 9,92%
Focus 9,16%
Cztery Kąty 9,05%
Murator 8,25%
Poradnik Domowy 8,14%
Kobieta i Życie 7,38%
Olivia 6,58%
Mój Piękny Ogród 6,57%
Świat Kobiety 6,39%
Dobre Rady 6,15%
National Geographic 6,06%
Avanti 5,53%
Działkowiec 5,11%
Auto Moto 4,94%
Glamour 4,67%
Mamo To Ja 4,42%
Przepisy Czytelników 4,42%
Pani 3,98%
Przyślij Przepis! 3,97%
CKM 3,88%
Cosmopolitan 3,39%
Moje Mieszkanie 3,29%
CD Action 3,29%
Joy 3,28%
Dom & Wnętrze 3,14%
Moje Gotowanie 3,03%
M jak mieszkanie 2,98%
PC Format 2,94%
Samo Zdrowie 2,77%
Elle 2,66%
Auto Motor i Sport 2,64%
Naj Magazyn 2,54%
Playboy 2,53%
Zdrowie 2,53%
Moda na Zdrowie 2,50%
Uroda 2,50%
Zwierciadło 2,48%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,30%
Twoje Dziecko 2,27%
Logo 2,26%
Dziecko 2,21%
Kuchnia 2,14%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) 2,05%
Dobre Wnętrze 2,05%
Kwietnik 2,03%
Świat Motocykli 2,02%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 1,98%
Magazyn Futbol 1,95%
TopGear 1,90%
Focus Historia 1,90%
Twój Maluszek 1,86%
Charaktery 1,83%
Auto Świat Poradnik 1,80%
Dziewczyna 1,78%
Vita 1,69%
Film 1,66%
National. Geographic. Traveler 1,66%
Men's Health 1,65%
Chip 1,60%
M jak Mama 1,57%
Ładny Dom 1,55%
Popcorn 1,54%
Wróżka 1,50%
Forbes 1,45%
Bravo Girl 1,44%
Burda 1,38%
Przepis na Ogród 1,32%
Majster 1,25%
InStyle 1,22%
Reader's Digest 1,21%
Zbuduj Dom 1,13%
Na ścieżkach życia 1,12%
Sól i Pieprz 1,08%
Shape 0,99%
Twist 0,96%
21. wiek 0,93%
Voyage 0,81%
Hot Moda & Shopping 0,81%
Weranda 0,75%
Podróże 0,75%
Sukces 0,69%
Cars Magazyn o Samochodach 0,52%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny 0,49%
Żagle 0,48%
Architektura-Murator 0,46%
Play 0,44%
Fun Club 0,44%

 

Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,12 proc. respondentów. 

Dwumiesięczniki procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 3,12%
Mój Piękny Dom 2,69%
Auto Świat 4x4 2,12%
Komputer Świat Gry 1,73%
Rodzice 1,56%
Komputer Świat Ekspert 1,49%
Elle Decoration 0,69%
Style i Charaktery 0,68%
Play 0,47%
Weranda Country 0,31%
Polska Wita 0,19%

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od marca do  sierpnia 2011 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 480 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Uważam Rze” (marzec 2011: czerwiec 2011; próba 8065), “Wasset” (maj 2011: lipiec 2011; próba 8176), “Cars” (marzec 2011; próba 20 419), “Przepisy Czytelników” (marzec 2011: czerwiec 2011, próba 8065). “Bravo Girl” było badane w okresie w marcu 2011 roku jako dwutygodnik (próba 4061), a od kwietnia do sierpnia br. jako miesięcznik (próba 20 419). “Gala” była badana w okresie od marca do kwietnia 2011 jako tygodnik (próba 8176), a od maja do sierpnia br. jako dwutygodnik (próba 16 304). “Play” był badany w okresie od marca do lipca br. jako miesięcznik (próba 20 448), a w sierpniu br. jako dwumiesięcznik (próba 4032).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Najchętniej czytane tytuły prasowe w Polsce (raport)

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zumik
A gdzie takie tytuły jak "Nowa Fantastyka" czy "Wiedza i życie" (oba Prószyński Media). Ja czytam je regularnie, a ich tu nie ma. Badanie niepełne.
8 8
odpowiedź
User
ważne
a gdzie debeściarski magazyn dla motomaniaków MOTORMANIA?
cała populacja fanów jednosladów to czyta!
8 8
odpowiedź
User
Maria
Własnie gdzie Wiedza i Życie? Ja tez czytam a z tego co wiem ma wysokie czytelnictwo...
8 8
odpowiedź
User
lolek
gdzie Uwazam Rze, ktory ma najwieksza sprzedaz wsrod tygodnikow opiniotworczych
8 8
odpowiedź
User
e tam
Uważam rze inaczej pisane znajduje się w rankingu i ma taki wynik 2,68% PORAŻKA !!!!!!!
9 8
odpowiedź