SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Najchętniej czytane tytuły prasowe w Polsce (raport)

“Tele Tydzień “ pozostaje najchętniej czytanym tygodnikiem w Polsce - wynika z najnowszej fali badania PBC. Kto lideruje wśród dzienników i miesięczników? Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Najchętniej czytane tytuły prasowe w Polsce (raport)

W okresie od marca do sierpnia br. najpopularniejszym dziennikiem była “Gazeta Wyborcza” (Agora SA) - pokazuje badanie PBC General. Zanotowała ona czytelnictwo na poziomie 13,37 proc. wyprzedzając “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 12,74 proc. respondentów. Na kolejnych miejscach uplasowały się: “Super Express” (5,91 proc.) i bezpłatne “Metro” (5,71 proc.).

Dzienniki ogólnopolskieprocent respondentów
Gazeta Wyborcza13,37%
Fakt12,74%
Super Express5,91%
Metro (dziennik bezpłatny)5,71%
Rzeczpospolita4,03%
Przegląd Sportowy3,50%
Dziennik Gazeta Prawna2,34%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny)2,19%
Gazeta Podatkowa0,71%
Sport0,54%
Puls Biznesu0,35%
Parkiet Gazeta Giełdy0,18%

 
 
Po najchętniej czytany tygodnik - „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięga 31,73 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,16 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Trzecie miejsce należy do poradnikowej “Chwili dla Ciebie” (Bauer), notującej czytelnictwo na poziomie 14,04 proc. 

Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień31,73%
Życie na Gorąco18,16%
Chwila dla Ciebie14,04%
Angora11,62%
Newsweek8,89%
Gala8,05%
Auto Świat7,21%
Wprost7,19%
Polityka7,02%
To i Owo6,62%
Twoje Imperium5,41%
Na Żywo4,83%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV4,20%
Gość Niedzielny4,09%
Teleprogramy3,75%
Takie jest Życie3,47%
Super TV3,27%
Motor3,22%
Przekrój3,16%
Rewia3,14%
Uważam Rze inaczej pisane2,68%
Świat i Ludzie2,32%
Imperium TV1,72%
Tele Max1,64%
Forum1,56%
Teraz (tygodnik bezpłatny)1,37%
Bella Relaks1,22%
Tygodnik Siedlecki0,84%
Przewodnik Katolicki0,63%
Tygodnik Ostrołęcki0,62%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,61%
City (tygodnik bezpłatny)0,60%
Jarmark0,54%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,49%
Gazeta Regionalna0,38%
Panorama Leszczyńska0,33%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,22%
Waseet (tygodnik bezpłatny)0,19%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny)0,03%


 
Wśród dwutygodników najchętniej czytane są trzy tytuły poradnikowe: “Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 16,58 proc., „Pani Domu” (też Edipresse), mająca czytelnictwo na poziomie 15,63 proc. oraz “Tina” (Wydawnictwo Bauer), po którą sięga 14,60 proc. osób. Z kolei zajmująca czwarte miejsce z wynikiem 11,10 proc. „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people.

Dwutygodnikiprocent respondentów
Przyjaciółka16,58%
Pani Domu15,63%
Tina14,60%
Viva11,10%
Z Życia Wzięte8,81%
Gala8,37%
Party Życie Gwiazd6,85%
Komputer Świat5,72%
Tele Świat5,57%
Show Magazyn o Gwiazdach4,16%
Świat Seriali3,80%
Bravo3,27%
Sukcesy i Porażki3,21%
Bravo Sport2,30%
Bravo Girl1,54%
TV 141,17%
Monitor Księgowego0,54%


Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,28 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem 9,92 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych. Trzecie miejsce zajmuje miesięcznik wnętrzarski “Cztery Kąty” (Agora).

Miesięcznikiprocent respondentów
Twój Styl12,28%
Claudia9,92%
Focus9,16%
Cztery Kąty9,05%
Murator8,25%
Poradnik Domowy8,14%
Kobieta i Życie7,38%
Olivia6,58%
Mój Piękny Ogród6,57%
Świat Kobiety6,39%
Dobre Rady6,15%
National Geographic6,06%
Avanti5,53%
Działkowiec5,11%
Auto Moto4,94%
Glamour4,67%
Mamo To Ja4,42%
Przepisy Czytelników4,42%
Pani3,98%
Przyślij Przepis!3,97%
CKM3,88%
Cosmopolitan3,39%
Moje Mieszkanie3,29%
CD Action3,29%
Joy3,28%
Dom & Wnętrze3,14%
Moje Gotowanie3,03%
M jak mieszkanie2,98%
PC Format2,94%
Samo Zdrowie2,77%
Elle2,66%
Auto Motor i Sport2,64%
Naj Magazyn2,54%
Playboy2,53%
Zdrowie2,53%
Moda na Zdrowie2,50%
Uroda2,50%
Zwierciadło2,48%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,30%
Twoje Dziecko2,27%
Logo2,26%
Dziecko2,21%
Kuchnia2,14%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)2,05%
Dobre Wnętrze2,05%
Kwietnik2,03%
Świat Motocykli2,02%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko1,98%
Magazyn Futbol1,95%
TopGear1,90%
Focus Historia1,90%
Twój Maluszek1,86%
Charaktery1,83%
Auto Świat Poradnik1,80%
Dziewczyna1,78%
Vita1,69%
Film1,66%
National. Geographic. Traveler1,66%
Men's Health1,65%
Chip1,60%
M jak Mama1,57%
Ładny Dom1,55%
Popcorn1,54%
Wróżka1,50%
Forbes1,45%
Bravo Girl1,44%
Burda1,38%
Przepis na Ogród1,32%
Majster1,25%
InStyle1,22%
Reader's Digest1,21%
Zbuduj Dom1,13%
Na ścieżkach życia1,12%
Sól i Pieprz1,08%
Shape0,99%
Twist0,96%
21. wiek0,93%
Voyage0,81%
Hot Moda & Shopping0,81%
Weranda0,75%
Podróże0,75%
Sukces0,69%
Cars Magazyn o Samochodach0,52%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny0,49%
Żagle0,48%
Architektura-Murator0,46%
Play0,44%
Fun Club0,44%

 

Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,12 proc. respondentów. 

Dwumiesięcznikiprocent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik3,12%
Mój Piękny Dom2,69%
Auto Świat 4x42,12%
Komputer Świat Gry1,73%
Rodzice1,56%
Komputer Świat Ekspert1,49%
Elle Decoration0,69%
Style i Charaktery0,68%
Play0,47%
Weranda Country0,31%
Polska Wita0,19%

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od marca do  sierpnia 2011 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 480 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Uważam Rze” (marzec 2011: czerwiec 2011; próba 8065), “Wasset” (maj 2011: lipiec 2011; próba 8176), “Cars” (marzec 2011; próba 20 419), “Przepisy Czytelników” (marzec 2011: czerwiec 2011, próba 8065). “Bravo Girl” było badane w okresie w marcu 2011 roku jako dwutygodnik (próba 4061), a od kwietnia do sierpnia br. jako miesięcznik (próba 20 419). “Gala” była badana w okresie od marca do kwietnia 2011 jako tygodnik (próba 8176), a od maja do sierpnia br. jako dwutygodnik (próba 16 304). “Play” był badany w okresie od marca do lipca br. jako miesięcznik (próba 20 448), a w sierpniu br. jako dwumiesięcznik (próba 4032).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Najchętniej czytane tytuły prasowe w Polsce (raport)

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zumik
A gdzie takie tytuły jak "Nowa Fantastyka" czy "Wiedza i życie" (oba Prószyński Media). Ja czytam je regularnie, a ich tu nie ma. Badanie niepełne.
odpowiedź
User
ważne
a gdzie debeściarski magazyn dla motomaniaków MOTORMANIA?
cała populacja fanów jednosladów to czyta!
odpowiedź
User
Maria
Własnie gdzie Wiedza i Życie? Ja tez czytam a z tego co wiem ma wysokie czytelnictwo...
odpowiedź