SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najdłużej przyciągają internautów serwisy radiowe, VoD i portale. Liderem RMFon.pl (TOP 20)

W serwisach najpopularniejszych stacji radiowych internauci spędzają miesięcznie od 5 do 15 godzin, a w liderującym RMFon.pl - ponad 23 godziny. W czołówce znajdują się też serwisy VoD (Player.pl, Ipla.tv), portale horyzontalne (WP.pl, Onet.pl, o2.pl, Interia.pl i TVN24.pl) i niektóre serwisy tematyczne.

Article

W lipcu br. serwis RMFon.pl, w którym można słuchać stacji radiowych z Grupy RMF, odwiedziło 737,6 tys. użytkowników, z których każdy korzystał z niego średnio przez 23 godziny i 13:33 minuty. Witryna zanotowała 10,72 mln odsłon trwających średnio aż po 2 godziny i 2:01 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Kolejne trzy miejsca w zestawieniu stron, na których internauci spędzają przeciętnie najwięcej czasu, zajęły witryny innych stacji radiowych. Z Open.fm (gdzie można słuchać tematycznych rozgłośni internetowych) każdy użytkownik korzystał średnio przez 15 godzin i 11:13 minuty, z EskaGO.pl - 7 goRMFon.pl - ponad 23 godziny. W czołówce znajdują się też serwisy VoD (Player.pl, Ipla.tv), portale horyzontalne (WP.pl, Onet.pl, o2.pl, Interia.pl i TVN24.pldzin i 58:36 minuty, a Radiozet.pl - 7 godzin i 56:24 minuty. Na EskaGO.pl i Radiozet.pl przeciętna odsłona trwała ponad godzinę, co wskazuje, że tak samo jak w przypadku RMFon.pl użytkownicy nie przeglądają tych stron bardzo intensywnie, tylko włączają określone stacje, które potem grają „w tle”.

W dalszej części rankingu znalazły się jeszcze Tuba.pl (gdzie można słuchać rozgłośni Grupy Radiowej Agory) z 5 godzinami i 51:36 minutami na użytkownika oraz Polskieradio.pl z 3 godzinami i 29:15 minutami.

Warto zaznaczyć, że w tej grupie tylko RMFon.pl i Open.fm to stricte playery radiowe, natomiast w innych serwisach znajduje się sporo treści rozrywkowych i informacyjnych.

 

W zestawieniu znalazły się również dwa serwisy VoD: Player.pl (należący do Grupy TVN) i Ipla.tv (wchodząca w skład Cyfrowego Polsatu). Na pierwszym przeciętny użytkownik spędził 6 godzin i 33:46 minuty, a na drugim - 3 godziny i 2:16 minuty. Ipla jest też dostępna jako aplikacja, która w lipcu zanotowała 968,8 tys. użytkowników, 1,93 mln uruchomionych aplikacji oraz aż 64 godziny i 54:40 minuty na uruchomioną aplikację.

Na liście jest pięć portali ogólnotematycznych: WP.pl z 5 godzinami i 7:46 minutami na przeciętnego użytkownika, Onet.pl - z 4 godzinami i 38:55 minutami, o2.pl - z 4 godzinami i 34:58 minutami, Interia.pl - z 3 godzinami i 19:29 minutami oraz TVN24.pl - z 2 godzinami i 45:28 minutami. Warto zwrócić uwagę, że na tych portalach, tak samo jak w serwisach tematycznych, przeciętna odsłona trwa zdecydowanie krócej niż w przypadku witryn radiowych czy VoD. Dla WP.pl ten wskaźnik wyniósł w lipcu 95 sekund, dla Onetu - 119 sekund, a dla o2.pl - 121 sekund.

 

Jeszcze krócej trwała średnia odsłona na społecznościowej Fotce.pl (49 sekund) i Allegro.pl (58 sekund). Z serwisów tematycznych na liście znalazły się jeszcze show-biznesowy Pudelek.pl, dziecięce Kreskoweczki.pl, sportowy Realmadryt.pl i humorystyczni Piekielni.pl.

Należy dodać, że w zestawieniu ujęto jedynie strony objęte w Megapanelu PBI/Gemius audytem site-centric, który nie dotyczy prawie wszystkich serwisów zagranicznych, a także niektórych polskich (np. NK.pl). Stąd bierze się brak na liście chociażby serwisu z grami Kurnik.pl, który gdy jeszcze był objęty audytem site-centric, notował po kilkanaście godzin przypadających na przeciętnego użytkownika (16 godzin i 33:38 minuty w styczniu ub.r.). Inna strona o takiej tematyce, Gry.pl, miała w lipcu br. godzinę i 34:54 minuty na każdego z 2,52 mln użytkowników.

Serwisy o najdłuższym średnim czasie korzystania przez użytkowników w lipcu 2014 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

średni czas odsłony [godz:min:s]

rmfon.pl

23:13:33

737 612

10 723 956

219 840

02:02:01

open.fm

15:11:13

482 669

14 755 365

19 420

00:33:28

eskago.pl

07:58:36

739 187

6 017 883

387 318

01:11:06

radiozet.pl

07:56:24

564 780

5 795 040

556 239

01:02:53

player.pl

06:33:46

1 028 669

18 518 952

443 485

00:23:06

tuba.pl

05:51:36

366 792

3 272 534

133 541

00:47:44

tlen.pl

05:17:14

477 063

81 560 959

851 420

00:02:04

wp.pl

05:07:46

11 803 970

2 907 171 888

287 976 756

00:01:35

onet.pl

04:38:55

13 921 120

2 598 846 413

332 942 135

00:01:59

o2.pl

04:34:58

3 596 288

623 598 368

66 248 914

00:02:01

fotka.pl

04:33:41

679 079

316 086 643

54 900 779

00:00:49

polskieradio.pl

03:29:15

1 143 408

10 039 971

1 365 855

00:34:06

interia.pl

03:19:29

7 569 454

733 074 731

97 239 553

00:02:46

ipla.tv

03:02:16

805 640

12 023 247

268 559

00:14:29

tvn24.pl

02:45:28

3 620 549

123 942 538

21 739 221

00:07:23

pudelek.pl

02:34:35

2 417 958

251 883 967

65 819 771

00:02:32

allegro.pl

02:31:14

12 691 960

2 154 493 024

65 790 852

00:00:58

kreskoweczki.pl

01:58:02

323 313

15 946 057

1 150 675

00:02:45

realmadryt.pl

01:45:45

173 557

13 618 995

2 746 047

00:01:53

piekielni.pl

01:41:49

99 448

5 697 418

1 291 463

00:02:45


W skali roku RMFon.pl przy minimalnie mniejszej liczbie użytkowników i odsłon (spadki o 18 tys. i 755,8 tys.) przyciągał przeciętnego odwiedzającego o 2 godziny i 12:51 minut dłużej (to wzrost o 10,5 proc.).

Open.fm zanotował wzrost średniego czasu przypadającego na użytkownika aż o 3 godziny i 54:01 minuty (34,5 proc. w górę), Radiozet.pl - o godzinę 28:09 minuty (czyli o 22,7 proc.), Tlen.pl - o 3 godziny i 12:47 minuty (to aż o 154,9 proc. w górę), a o2.pl - o 3 godziny i 7:14 minuty (czyli trzy razy dłużej niż przed rokiem).

Za to EskaGO.pl straciła w przeliczeniu na odwiedzającego 2 godziny i 13:44 minuty (spadek o 21,8 proc.), Tuba.pl - godzinę i 39:01 minuty (22 proc. w dół), Fotka.pl - 29:39 minuty (9,8 proc. w dół), a Allegro.pl - 24:49 minuty (spadek o 14,1 proc.).

 

Warto zwrócić uwagę, że Player.pl, WP.pl i TVN24.pl przy sporych wzrostach odwiedzalności (Player.pl zyskał 240,9 tys. użytkowników, WP.pl - 147,9 tys., a TVN24.pl - o 397,6 tys.) osiągnęły niewielkie wzrosty średniego czasu przypadającego na odwiedzającego (odpowiednio: 13:06 minuty, 2:12 minuty i 5:33 minuty), natomiast Onet.pl przy podobnym wzroście (o 654,9 tys. użytkowników) zanotował nieznaczny spadek przeciętnego czasu (o 46 sekund).

 

Serwisy o najdłuższym średnim czasie korzystania przez użytkowników rok po roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

lipiec 2014

lipiec 2013

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

rmfon.pl

737 612

10 723 956

23:13:33

755 573

11 479 727

21:00:42

open.fm

482 669

14 755 365

15:11:13

299 323

4 677 439

11:17:12

eskago.pl

739 187

6 017 883

07:58:36

675 274

6 504 654

10:12:20

radiozet.pl

564 780

5 795 040

07:56:24

500 817

4 662 988

06:28:15

player.pl

1 028 669

18 518 952

06:33:46

787 799

18 434 671

06:20:40

tuba.pl

366 792

3 272 534

05:51:36

316 827

4 183 700

07:30:37

tlen.pl

477 063

81 560 959

05:17:14

728 186

79 820 723

02:04:27

wp.pl

11 803 970

2 907 171 888

05:07:46

11 656 031

1 751 713 529

05:05:34

onet.pl

13 921 120

2 598 846 413

04:38:55

13 266 194

2 443 379 542

04:39:41

o2.pl

3 596 288

623 598 368

04:34:58

4 057 903

254 074 819

01:27:44

fotka.pl

679 079

316 086 643

04:33:41

924 712

476 411 446

05:03:20

polskieradio.pl

1 143 408

10 039 971

03:29:15

1 371 619

14 751 507

03:25:33

interia.pl

7 569 454

733 074 731

03:19:29

7 571 359

705 133 103

03:20:39

ipla.tv

805 640

12 023 247

03:02:16

736 702

12 529 503

02:27:59

tvn24.pl

3 620 549

123 942 538

02:45:28

3 222 953

103 367 048

02:39:55

pudelek.pl

2 417 958

251 883 967

02:34:35

2 574 821

197 642 757

01:17:20

allegro.pl

12 691 960

2 154 493 024

02:31:14

12 224 529

2 554 283 387

02:56:03

kreskoweczki.pl

323 313

15 946 057

01:58:02

333 247

16 075 688

02:09:37

realmadryt.pl

173 557

13 618 995

01:45:45

-

13 520 519

-

piekielni.pl

99 448

5 697 418

01:41:49

-

5 509 059

-

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Najdłużej przyciągają internautów serwisy radiowe, VoD i portale. Liderem RMFon.pl (TOP 20)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl