Najgorszy w historii wynik Trójki. Słuchalność spadła poniżej 3 proc.

W okresie od sierpnia do października br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM. Najsłabszy wynik w historii badania Radio Track odnotowała Trójka, której udział wyniósł 2,9 proc. - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Najgorszy w historii wynik Trójki. Słuchalność spadła poniżej 3 proc.
fot. polskie radio

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od sierpnia do października 2020 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 29,4 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej udział zwiększył się o 1,6 pkt. proc. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,1 proc. (udział tej stacji względem fali sierpień-październik 2020 spadł o 0,3 pkt. proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rada-programowa-polskiego-radia-przyjela-nowa-ramowke-trojki,7170456114972289a ##

Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,5 proc. (spadek o 0,5 pkt. proc.).

Tuż za podium uplasowała się publiczna Jedynka. Udział stacji spadł o 1 pkt. proc. do 5,1 proc.

PR3 z rekordowo niską słuchalnością

Również 5,1 proc. udziału miało Audytorium 17, które awansowało z miejsca szóstego. Udział stacji wzrósł o 0,6 pkt. proc.

Szóste miejsce zajęło RMF MAXXX, które przed rokiem było siódme. Stacja miała 3,7 proc. udziału (bez zmian). Z ósmego na siódme miejsce awansowało VOX FM (wzrost o 0,2 pkt. proc. do 3,6 proc. udziału).

Z piątej na ósmą lokatę spadła Trójka, której wynik zmniejszył się o 1,8 pkt. proc. (najbardziej w zestawieniu) do 2,9 proc. Jest to zdecydowanie najniższy udział stacji w historii badania radio Track (dotychczas najniższy udział Trójka miała w fali lipiec-wrzesień 2020 - wynik stacji wyniósł wówczas 3,3 proc., a w fali czerwiec-sierpień 2020 było to 3,9 proc.).

W połowie maja unieważniono wydanie Listy Przebojów Trójki, w którym wygrała piosenka Kazika Staszewskiego „Twój ból jest lepszy niż mój” (w utworze piosenkarz skrytykował wizytę Jarosława Kaczyńskiego na Powązkach 10 kwietnia - nie wymieniając przy tym nazwiska polityka). W kolejnych dniach ze stacją pożegnał się prowadzący listę Marek Niedźwiecki, następnie ze stacji w trybie natychmiastowym odeszło większość kluczowych dziennikarzy. Wydarzenia wokół stacji zostały ocenione jako poważny kryzys wizerunkowy - nie tylko w mediach publicznych, ale w partii rządzącej w ogóle.

W sierpniu 2018 roku zmienił się prezes Polskiego Radia - najpierw zawieszonego, a niedługo potem odwołanego Jacka Sobalę zastąpił Andrzej Rogoyski - początkowo oddelegowany na to stanowisko z rady nadzorczej, a w listopadzie 2018 roku powołany na nie na stałe. Natomiast w marcu ub.r. z zarządu spółki odwołano Mariusza Staniszewskiego, w jego miejsce nie wyznaczono nowej osoby. W grudniu ub.r. decyzją Rady Mediów Narodowych na członka zarządu publicznej rozgłośni powołana została Agnieszka Kamińska.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/radia-internetowe-radio-nowy-swiat-radio-357-ma-miejsca-na-dwa-radia-wywodzace-sie-z-trojki-dziennikarze-powinni-sie-dogadac,7170454734808705a ##

Duży wzrost osiągnęło Meloradio, którego wynik zwiększył się o 0,4 pkt. proc. do 1,4 proc.

grafika

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta