Facebook przed Grupą WP, Allegro i RASP. Mocno w górę Gazeta.pl i Eurozet (Mediapanel z grudnia)

W grudniu ub.r. większość czołowych wydawców i serwisów internetowych zanotowała niższe zasięgu niż w listopadzie. Facebook wyprzedził grupy Wirtualna Polska, Allegro i Ringier Axel Springer, natomiast spore wzrosty osiągnęła grupy Gazeta.pl i Eurozet. W Polsce jest 29 mln internautów - wynika z badania Mediapanel.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według Mediapanelu w grudniu ub.r. serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 28,28 mln polskich internautów, co dało 97,3 proc. zasięgu. Miesiąc wcześniej miały 28,33 mln użytkowników i 97,6 proc. zasięgu. Badanie Mediapanel jest realizowane od października ub.r., dlatego nie można porównywać jego wyników rok do roku.

Natomiast liczba polskich użytkowników zajmującego drugiej miejsce YouTube’a zwiększyła się miesiąc do miesiąca z 25,74 do 25,82 mln.

Przeglądarkowy Facebook co prawda zanotował spadek liczby odwiedzających z 21,69 do 21,48 mln, ale i tak wyprzedził kilku polskich wydawców, którzy stracili więcej użytkowników. W przypadku Grupy Wirtualna Polska liczba użytkowników zmalała z 22,14 do 21,39, Grupy Ringier Axel Springer Polska - z 21,74 do 21,31 mln, a Grupy Allegro - z 21,75 do 21,23 mln.

Grupa Gazeta.pl przed Polska Press i OLX

Duży wzrost osiągnęła natomiast Grupa Gazeta.pl (Agora) - z 17,29 do 17,8 mln użytkowników. Dzięki temu wyprzedziła Grupę OLX (spadek liczby odwiedzających z 17,84 do 17,52 mln) oraz Grupę Polska Press (wzrost z 17,42 do 17,52 mln).

W serwisach i aplikacjach Grupy Eurozet liczba internautów zwiększyła się z 11,73 do 12,41 mln, w przypadku Grupy Ceneo - z 13,88 do 14,17 mln, a w sklepie z elektroniką Euro.com.pl - z 9,82 do 10,28 mln .

Za to Grupa ZPR Media zanotowała spadek z 16,15 do 15,58 mln użytkowników, Grupa TVN - z 13,9 do 13,25, a Grupa RMF - z 10,15 do 9,68 mln.

W Polsce jest 29 mln internautów

W ramach grudniowego Mediapanelu łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 29 mln, tyle samo co w listopadzie.

Codziennie z sieci korzystało średnio 25,3 mln użytkowników, wobec 25,5 mln miesiąc wcześniej.

grafika

Onet przed WP.pl, Gazeta.pl i Radiozet.pl w górę

Google.com miało w grudniu 27,14 mln polskich użytkowników i 93,3 proc. zasięgu, wobec 27,27 mln użytkowników i 93,9 proc. zasięgu w listopadzie. Google.pl miesiąc do miesiąca zanotowała spadek liczby odwiedzających z 12,38 do 12,03 mln i zasięgu z 42,6 do 41,1 proc.

Na Allegro.pl liczba internautów zmalała z 19,62 do 18,86 mln, a zasięg z 67,6 do 64,9 proc. Onet zanotował spadek z 17,97 do 17,49 mln użytkowników i minimalnie wyprzedziła WP.pl, w której liczba odwiedzających zmniejszyła się z 17,97 do 17,02.

Gazeta.pl osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 11,45 do 12,35 mln, dzięki czemu wysunęła się m.in. nad o2.pl (wzrost z 11,72 do 11,73 mln) i SE.pl (spadek z 11,61 do 11,48 mln).

Natomiast na Radiozet.pl liczba internautów zwiększyła się z 10,91 do 11,84 mln.

grafika

Na komputerach YouTube i Netflix w górę

Tylko na komputerach strony i aplikacje Google zanotowały 22,27 mln polskich użytkowników i 76,6 proc. zasięgu, wobec 22,52 mln użytkowników i 77,6 proc. miesiąc wcześniej.

Z kolei YouTube osiągnął z miesiąca na miesiąc wzrost z 16,15 do 16,44 mln odwiedzających, a Netflix - z 4,77 do 4,87 mln.

W przeglądarkowym Facebooku liczba polskich użytkowników zmalała z 16 do 15,64 mln, w serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska - z 14,44 do 13,37 mln, w przypadku Grupy Allegro - z 13,79 do 13,32 mln, a w przypadku Grupy Ringier Axel Springer Polska - z 13,15 do 12,37 mln.

grafika

Na Google.com liczba polskich użytkowników zmalała z 21,98 mln w listopadzie do 21,77 mln w grudniu, a na Google.pl - z 10,29 do 9,97 mln.

Allegro.pl zanotowało spadek z 13,01 do 12,61 mln odwiedzających, WP.pl - z 10,49 do 9,61 mln, a Onet.pl - z 10,07 do 9,29 mln.

grafika

W mobile’u spadek Grupy OLX, w górę Grupa Polska Press i Gazeta.pl

Na urządzeniach mobilnych serwisy i aplikacje Google’a zanotowały miesiąc do miesiąca niewielki spadek - z 25,83 mln użytkowników i 89 proc. zasięgu do 25,82 mln użytkowników i 88,8 proc. zasięgu.

Za to na YouTubie liczba internautów zwiększyła się z 23,76 do 23,81 mln, a w serwisach Ringier Axel Springer Polska - z 18,48 do 18,53 mln.

Grupa OLX zanotowała spadek z 16,21 do 16,1 mln użytkowników, przez co przesunęła się o dwa miejsca w dół. Wyprzedziły ją Grupa Polska Press (wzrost z 16 do 16,34 mln) i Grupa Gazeta.pl (wzrost z 15,67 do 16,55 mln).

grafika

Google.com w mobile’u zanotowało wzrost liczby użytkowników z 22,67 do 23 mln, a Facebook - z 15,04 do 15,17 mln. Natomiast na Onecie liczba internautów zmalała z 15,25 do 15,19 mln, na Allegro - z 14,92 do 14,44 mln, a na WP.pl - z 14,79 do14,31 mln.

Natomiast Gazeta.pl osiągnęła wzrost z 10,55 do 11,65 mln użytkowników, dzięki czemu przesunęła się z dwunastego na ósme miejsce.

grafika

Aplikacje mobilne Allegro liderem, dalej OLX.pl i Player

Wśród audytowanych aplikacji mobilnych (tylko takie są uwzględniane w ogólnych wynikach Mediapanelu) liderem pozostaje Allegro, którego aplikacja miała w grudniu 7,1 mln użytkowników, wobec 6,68 mln w listopadzie.

Liczba użytkowników aplikacji OLX.pl zwiększyła się miesiąc do miesiąca z 5,09 do 5,54 mln, w przypadku WP Poczty - z 1,08 do 1,13 mln, a aplikacja Playera zanotowała spadek z 1,48 do 1,35 mln.

grafika

Do badania wykorzystano dane o strukturze pochodzące z badania NetTrack Kantar Polska oraz badania Maluchy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych