Wybory napędziły ruch na portalach. Onet przed WP.pl, rekord TVN24.pl (Mediapanel z października)

W miesiącu z końcówką kampanii i wyborami parlamentarnymi mocno wzrosła odwiedzalność portali horyzontalnych. Przeglądarkowy Onet wysunął się nad WP.pl, a TVN24.pl zyskał 2,9 mln użytkowników, windując w górę wyniki całej Grupy TVN Warner Bros. Discovery. W internecie aktywnych było 29,7 mln Polaków.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według wyników badania Mediapanel w październiku br. serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 28,96 mln polskich internautów, co przełożyło się na 97,47 proc. zasięgu. Każdy użytkownik spędził tam średnio 20 godzin, 2 minuty i 43 sekundy. Miesiąc wcześniej Grupa Google zanotowała 28,75 mln użytkowników, 96,84 proc. zasięgu oraz 19 godzin, 22 minuty i 12 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Na TikToku niewiele krócej niż na Facebooku, Instagramie i Messengerze

Niewielkie wzrosty osiągnęły też inni wydawcy społecznościowi i e-commerce’owi. Meta Platforms zanotowała wzrost z 25,27 do 25,5 mln użytkowników, klasyfikowany osobno WhatsApp - z 14,55 do 14,85 mln, Grupa Allegro - z 20,05 do 20,37 mln, a w przypadku Grupy OLX liczba odwiedzających zmalała z 16,72 do 16,46 mln.

Facebook, Instagram i Messenger w sumie przyciągnęły przeciętnego internautę średnio na 23 godziny, 18 minut i 34 sekundy, podczas gdy we wrześniu były to 22 godziny i 51 minuty. Natomiast na TikToku przeciętny użytkownik spędził 18 godzin, 32 minuty i 5 sekund, wobec 18 godzin, 18 minut i 28 sekund miesiąc wcześniej.

Z pozostałych grup tylko WhatsApp przekroczył pułap 3 godzin: w październiku przyciągał odwiedzającego średnio na 3 godziny, 6 minut i 21 sekund, a we wrześniu na 6 minut i sekundę dłużej

TVN WBD blisko Polska Press

Mocno w górę poszły natomiast wyniki wydawców największych portali horyzontalnych. Grupa Wirtualna Polska osiągnęła wzrost z 21,06 do 21,57 mln użytkowników oraz z 2 godzin, 9 minut i 7 sekund do 2 godzin, 29 minut i 11 sekund przeciętnego czasu korzystania, Grupa Ringier Axel Springer Polska - z 20,83 do 21,49 mln internautów oraz z godziny, 51 minut i 43 sekund do 2 godzin, 12 minut i 47 sekund średniego czasu, a Grupa Agora - z 18,41 do 19,37 mln internautów oraz 36 minut i 17 sekund do 44 minut i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania.

W serwisach i aplikacjach Grupy TVN Warner Bros. Discovery liczba odwiedzających poszła w górę z 14,53 do 16,57 mln (przy spadku średniego czasu o 3,5 minuty), dzięki czemu wydawca przesunął się z trzynastego na dziewiąte miejsce.

Znacznie słabiej wzrosła liczba użytkowników Grupy Polsat-Interia (z 20,6 do 20,98 mln), Grupy Polska Press (z 16,8 do 17,24 mln) i Grupy ZPR Media (z 16,13 do 16,35 mln).

W październiku z internetu korzystało 29,7 mln Polaków, tyle samo co niż miesiąc wcześniej. Natomiast liczba użytkowników aktywnych w sieci codziennie wzrosła z 24,9 do 25,2 mln.

grafika

TVN24.pl zyskał prawie 3 mln internautów

Google.com osiągnął wzrost z 26,87 do 27,31 mln użytkowników, przeglądarkowy Facebook - z 20,06 do 20,38 mln, a YouTube - z 18,76 do 19,56 mln. W tym ostatnim przeciętny czas korzystania wydłużył się z 4 godzin, 58 minut i 13 sekund do 5 godzin, 12 minut i 43 sekund, a w przeglądarkowym Facebooku - z 2 godzin, 44 minut i 17 sekund do 2 godzin, 59 minut i 57 sekund.

W przeglądarkowym Onecie liczba internautów zwiększyła się z 16,09 do 17,7 mln, a średni czas spędzony przez każdego - z godziny, 33 minut i 25 sekund do godziny, 48 minut i 8 sekund. W tej pierwszej statystyce portal wyprzedził WP.pl, gdzie liczba użytkowników wzrosła nieco słabiej - z 16,38 do 17,49 mln, a przeciętny czas korzystania z godziny, 38 minut i 52 sekund do godziny, 54 minut i 59 sekund.

Interia.pl osiągnęła wzrost z 14,82 do 15,82 ml odwiedzających, a Gazeta.pl - z 12,41 do 13,96 mln. Natomiast na TVN24.pl liczba internautów poszybowała w górę z 10,32 do 13,19 mln, a średni czas spędzony przez każdego - z 19 minut i 24 sekund do 23 minut i 21 sekund.

grafika

Dłużej na Netfliksie

Na komputerach liczba użytkowników stron i aplikacji Grupy Google zwiększyła się z 21,88 do 22,22 mln, a przeciętny czas spędzony przez każdego - z 5 godzin, 25 minut i 9 sekund do 5 godzin, 39 minut i 19 sekund. Meta Platforms osiągnęła wzrost z 12,5 do 12,79 mln odwiedzających oraz 4 godzin, 8 minut i 35 sekund do 4 godzin, 29 minut i 11 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Na Netfliksie średni czas korzystania wydłużył się z 7 godzin, 34 minut i 53 sekund do 7 godzin, 58 minut i 51 sekund, przy wzroście liczby użytkowników z 2,59 do 2,75 mln.

grafika

WP.pl zanotowała wzrost z 7,5 do 8,16 mln użytkowników, a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z godziny, 56 minut i 26 sekund do 2 godzin, 11 minut i 55 sekund. Utrzymała przewagę nad przeglądarkowym Onetem, gdzie liczba internautów zwiększyła się z 6,34 do 7,22 mln, a przeciętny czas z 2 godzin, 6 minut i 54 sekund do 2 godzin, 16 minut i 49 sekund.

grafika

W mobile’u TikTok przyciąga na dłużej niż Google

Na smartfonach i tabletach serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 25,41 mln internautów, spędzając średnio po 17 godzin, 54 minuty i 8 sekund. Miesiąc wcześniej zanotowały 25,27 mln użytkowników oraz 17 godzin, 20 minut i 53 sekundy.

W serwisach i aplikacjach Meta Platforms odwiedzający spędził przeciętnie 23 godziny, 22 minuty i 56 sekund, zaś na TikToku - 19 godzin, 36 minut i 13 sekund. Grupa TVN Warner Bros. Discovery osiągnęła wzrost z 13,34 do 15,4 mln użytkowników przy spadku średniego czasu korzystania z 54 minut i 2 sekund do 51 minut i 24 sekund.

grafika

Liczba użytkowników przeglądarkowego TVN24.pl w mobile’u podskoczyła z 10 do 12,75 mln, a średni czas spędzony przez każdego - z 11 minut i 46 sekund do 14 minut i 35 sekund.

grafika

Wśród aplikacji mobilnych dominują te należące do Google’a i Meta Platforms. W tej pierwszej grupie najdłuższy czas korzystania przez przeciętnego użytkownika osiągnął YouTube (16 godzin i 42 sekundy), a w drugiej - Facebook (16 godzin, 55 minut i sekunda).

Jeszcze więcej czasu odwiedzający spędzali na TikToku - każdy z 9,53 mln internautów korzystał z niego średnio przez 25 godzin. Miesiąc wcześniej aplikacja miała 9,18 mln użytkowników oraz 24 godziny przeciętnego czasu korzystania.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych