Wirtualna Polska przed Facebookiem. W górę Instagram, w dół Google+ (Gemius/PBI wrzesień 2018)

We wrześniu br. Grupa Wirtualna Polska wyprzedziła Facebooka pod względem zasięgu. Duże wzrosty w skali miesiąca zanotowały strony i aplikacje Telewizji Polskiej, Blogspot i Mozilla.org i Instagram, a spadek - Google.com, Mapy Google i Google+.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Serwisy i aplikacje Google w minionym miesiącu odwiedziło 25,82 mln realnych użytkowników, czyli 94,12 proc. wszystkich internautów w Polsce. Odwiedzający wykonali 5,6 mld odsłon, a każdy korzystał z nich średnio przez 30 minut i 13 sekund - wynika z badania Gemius/PBI.

Grupa Wirtualna Polska miała 21,15 mln użytkowników (409,1 tys. więcej niż miesiąc wcześniej), dzięki czemu wyprzedziła Facebooka (zanotował 21,15 mln użytkowników, po wzroście o 329,8 tys. w skali miesiąca). W serwisach i aplikacjach Wirtualnej Polski wykonano 2,69 mld odsłon, a na Facebooku - 3,05 mld. Z kolei na stronach i w aplikacjach Grupy OLX 16,58 mln internautów wykonali 3,81 mld odsłon.

Serwisy i aplikacje Telewizji Polskiej zyskały w skali miesiąca 1,45 mln użytkowników. Odwiedzający każdego dniach spędził w nich średnio 39 minut i 53 sekundy. W przypadku Wirtualnej Polski przeciętny czas korzystania wyniósł 36 minut i 14 sekund.

Wikipedia miała o 788,8 tys. użytkowników więcej niż w sierpniu, a Grupa Ringier Axel Springer Polska - 543,9 tys. Natomiast Grupa Edipresse.pl straciła 274 tys. odwiedzających, a Grupa ZPR Media - 237,4 tys.

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano we wrześniu na 27,4 mln, z czego 23 mln korzystało z sieci na komputerach, a 22,7 mln - na urządzeniach mobilnych.

grafika

Google.pl odwiedziło 23,04 mln internautów (20 tys. więcej niż miesiąc wcześniej), wykonując 3,82 mld odsłon i spędzając w ciągu dnia średnio 25 minut i 22 sekundy. Facebooku przy 21,13 mln użytkowników zanotował 3,05 mld odsłon oraz 29 minut i 18 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Google.com miał 21 mln użytkowników, 1,73 mld odsłon oraz 19 minut i 11 sekund średniego czasu korzystania.

Blogspot.com zyskał z miesiąca na miesiąc 1,18 mln użytkowników, Wikipedia.org - 788,8 tys., a Onet.pl - 567,6 tys. Natomiast Google.com zanotował spadek o 977 tys. użytkowników, a Interia.pl - o 448,6 tys.

Na o2.pl odwiedzający każdego dnia spędził przeciętnie 35 minut i 50 sekund, a na WP.pl - 34 minuty.

grafika

Na komputerach strony i aplikacje Google odwiedziło 21,96 mln internautów. Wykonali tam 3,93 mld odsłon, a każdy dziennie spędził średnio 33 minuty i 24 sekundy.

Mozilla.org miała aż o 3,5 mln użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, a Wikipedia.org - 1 mln więcej. Natomiast Cda.pl straciło w porównaniu z sierpniem 641,4 tys. użytkowników.

W serwisach i aplikacjach Grupy TVN odwiedzający każdego dnia spędził 42 minuty i 33 sekundy. W przypadku Grupy Wirtualna Polska było to 40 minut i 6 sekund, a w przypadku Grupy Interia.pl - 36 minut i 36 sekund.

grafika

Google.pl zanotował na komputerach 19,25 mln użytkowników, 2,45 mld odsłon oraz 27 minut i 51 sekund średniego czasu korzystania każdego dnia, a Google.com - 17,48 mln użytkowników, 1,42 mld odsłon oraz 22 minuty i 6 sekund średniego czasu korzystania.

Onet.pl miał więcej użytkowników od WP.pl (11,79 mln wobec 10,89 mln), ale mniej odsłon (735 mln wobec 1,02 mld) oraz krótszy przeciętny czas spędzony w ciągu dnia (27 minut i 20 sekund wobec 36 minut i 5 sekund).

Ten pierwszy portal zyskał w skali miesiąca 468,4 tys. odwiedzających, a o2.pl - 243,7 tys. Za to Cda.pl zanotowało spadek o 641,4 tys. użytkowników, OLX.pl - 311,7 tys., a Interia.pl - 204,4 tys.

grafika

Na smartfonach i tabletach witryny i aplikacje Google odwiedziło 18 mln internautów (564,9 tys. mniej niż w sierpniu), którzy wykonali 1,68 mld odsłon i spędzili przeciętnie po 10 minut i 55 sekund w ciągu dnia.

Grupa Ringier Axel Springer Polska zanotowała 15,4 mln użytkowników, 1,08 mld odsłon oraz 23 minuty i 12 sekund przeciętnego czasu korzystania przez dzień, a Grupa Wirtualna Polska - 15,34 mln użytkowników, 1,21 mld odsłon oraz 20 minut i 19 sekund średniego czasu korzystania.

Na YouTubie przeciętny użytkownik spędził dziennie 39 minut i 33 sekundy, na Facebooku - 26 minut i 35 sekund, a w serwisach i aplikacjach Grupy OLX - 25 minut i 12 sekund.

Grupa Wirtualna Polska zyskała w skali miesiąca 639,6 tys. użytkowników, Grupa Gazeta.pl - 479,2 tys., Grupa Ceneo.pl - 441,4 tys., a Grupa TVP - 693 tys.

grafika

Google.pl zanotowało w mobile’u 14,23 mln użytkowników i 1,36 mld odsłon, a Google.com - 11,76 mln użytkowników (aż o 3,05 mln mniej niż miesiąc wcześniej) i 304,3 mln odsłon. Onet.pl miał 12,17 mln odwiedzających (po wzroście w skali miesiąca o 397,7 tys.) i 611,1 mln odsłon, natomiast WP.pl - 10,72 mln użytkowników (405,1 tys. więcej niż w sierpniu) i 687,5 mln odsłon.

Blogspot.com zyskał w skali miesiąca 1,58 mln odwiedzających. Natomiast TVN24.pl stracił ich 744,1 tys., Fakt.pl - 369 tys., a Interia.pl - 366,9 tys.

grafika

Trzy najpopularniejsze aplikacje zanotowały duże spadki zasięgu z miesiąca na miesiąc. YouTube stracił 1,48 mln użytkowników, Google - 1,63 mln, a Mapy Google - 1,98 mln. Natomiast Google+ miał o 1,16 mln użytkowników mniej niż w sierpniu, a Gry Google Play - o 830,1 tys. mniej.

Za to aplikacja Zdjęcia Google zyskała 1,32 mln użytkowników, Instagram - 1,02 mln, a Messenger Lite - 914,1 tys.

grafika

Liczebność próby: N= 161599. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z pierwszego kwartału 2018 roku i badania Maluchy z 2016 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski