Wirtualna Polska przed Facebookiem. W górę Instagram, w dół Google+ (Gemius/PBI wrzesień 2018)

We wrześniu br. Grupa Wirtualna Polska wyprzedziła Facebooka pod względem zasięgu. Duże wzrosty w skali miesiąca zanotowały strony i aplikacje Telewizji Polskiej, Blogspot i Mozilla.org i Instagram, a spadek - Google.com, Mapy Google i Google+.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Serwisy i aplikacje Google w minionym miesiącu odwiedziło 25,82 mln realnych użytkowników, czyli 94,12 proc. wszystkich internautów w Polsce. Odwiedzający wykonali 5,6 mld odsłon, a każdy korzystał z nich średnio przez 30 minut i 13 sekund - wynika z badania Gemius/PBI.

Grupa Wirtualna Polska miała 21,15 mln użytkowników (409,1 tys. więcej niż miesiąc wcześniej), dzięki czemu wyprzedziła Facebooka (zanotował 21,15 mln użytkowników, po wzroście o 329,8 tys. w skali miesiąca). W serwisach i aplikacjach Wirtualnej Polski wykonano 2,69 mld odsłon, a na Facebooku - 3,05 mld. Z kolei na stronach i w aplikacjach Grupy OLX 16,58 mln internautów wykonali 3,81 mld odsłon.

Serwisy i aplikacje Telewizji Polskiej zyskały w skali miesiąca 1,45 mln użytkowników. Odwiedzający każdego dniach spędził w nich średnio 39 minut i 53 sekundy. W przypadku Wirtualnej Polski przeciętny czas korzystania wyniósł 36 minut i 14 sekund.

Wikipedia miała o 788,8 tys. użytkowników więcej niż w sierpniu, a Grupa Ringier Axel Springer Polska - 543,9 tys. Natomiast Grupa Edipresse.pl straciła 274 tys. odwiedzających, a Grupa ZPR Media - 237,4 tys.

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano we wrześniu na 27,4 mln, z czego 23 mln korzystało z sieci na komputerach, a 22,7 mln - na urządzeniach mobilnych.

grafika

Google.pl odwiedziło 23,04 mln internautów (20 tys. więcej niż miesiąc wcześniej), wykonując 3,82 mld odsłon i spędzając w ciągu dnia średnio 25 minut i 22 sekundy. Facebooku przy 21,13 mln użytkowników zanotował 3,05 mld odsłon oraz 29 minut i 18 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Google.com miał 21 mln użytkowników, 1,73 mld odsłon oraz 19 minut i 11 sekund średniego czasu korzystania.

Blogspot.com zyskał z miesiąca na miesiąc 1,18 mln użytkowników, Wikipedia.org - 788,8 tys., a Onet.pl - 567,6 tys. Natomiast Google.com zanotował spadek o 977 tys. użytkowników, a Interia.pl - o 448,6 tys.

Na o2.pl odwiedzający każdego dnia spędził przeciętnie 35 minut i 50 sekund, a na WP.pl - 34 minuty.

grafika

Na komputerach strony i aplikacje Google odwiedziło 21,96 mln internautów. Wykonali tam 3,93 mld odsłon, a każdy dziennie spędził średnio 33 minuty i 24 sekundy.

Mozilla.org miała aż o 3,5 mln użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, a Wikipedia.org - 1 mln więcej. Natomiast Cda.pl straciło w porównaniu z sierpniem 641,4 tys. użytkowników.

W serwisach i aplikacjach Grupy TVN odwiedzający każdego dnia spędził 42 minuty i 33 sekundy. W przypadku Grupy Wirtualna Polska było to 40 minut i 6 sekund, a w przypadku Grupy Interia.pl - 36 minut i 36 sekund.

grafika

Google.pl zanotował na komputerach 19,25 mln użytkowników, 2,45 mld odsłon oraz 27 minut i 51 sekund średniego czasu korzystania każdego dnia, a Google.com - 17,48 mln użytkowników, 1,42 mld odsłon oraz 22 minuty i 6 sekund średniego czasu korzystania.

Onet.pl miał więcej użytkowników od WP.pl (11,79 mln wobec 10,89 mln), ale mniej odsłon (735 mln wobec 1,02 mld) oraz krótszy przeciętny czas spędzony w ciągu dnia (27 minut i 20 sekund wobec 36 minut i 5 sekund).

Ten pierwszy portal zyskał w skali miesiąca 468,4 tys. odwiedzających, a o2.pl - 243,7 tys. Za to Cda.pl zanotowało spadek o 641,4 tys. użytkowników, OLX.pl - 311,7 tys., a Interia.pl - 204,4 tys.

grafika

Na smartfonach i tabletach witryny i aplikacje Google odwiedziło 18 mln internautów (564,9 tys. mniej niż w sierpniu), którzy wykonali 1,68 mld odsłon i spędzili przeciętnie po 10 minut i 55 sekund w ciągu dnia.

Grupa Ringier Axel Springer Polska zanotowała 15,4 mln użytkowników, 1,08 mld odsłon oraz 23 minuty i 12 sekund przeciętnego czasu korzystania przez dzień, a Grupa Wirtualna Polska - 15,34 mln użytkowników, 1,21 mld odsłon oraz 20 minut i 19 sekund średniego czasu korzystania.

Na YouTubie przeciętny użytkownik spędził dziennie 39 minut i 33 sekundy, na Facebooku - 26 minut i 35 sekund, a w serwisach i aplikacjach Grupy OLX - 25 minut i 12 sekund.

Grupa Wirtualna Polska zyskała w skali miesiąca 639,6 tys. użytkowników, Grupa Gazeta.pl - 479,2 tys., Grupa Ceneo.pl - 441,4 tys., a Grupa TVP - 693 tys.

grafika

Google.pl zanotowało w mobile’u 14,23 mln użytkowników i 1,36 mld odsłon, a Google.com - 11,76 mln użytkowników (aż o 3,05 mln mniej niż miesiąc wcześniej) i 304,3 mln odsłon. Onet.pl miał 12,17 mln odwiedzających (po wzroście w skali miesiąca o 397,7 tys.) i 611,1 mln odsłon, natomiast WP.pl - 10,72 mln użytkowników (405,1 tys. więcej niż w sierpniu) i 687,5 mln odsłon.

Blogspot.com zyskał w skali miesiąca 1,58 mln odwiedzających. Natomiast TVN24.pl stracił ich 744,1 tys., Fakt.pl - 369 tys., a Interia.pl - 366,9 tys.

grafika

Trzy najpopularniejsze aplikacje zanotowały duże spadki zasięgu z miesiąca na miesiąc. YouTube stracił 1,48 mln użytkowników, Google - 1,63 mln, a Mapy Google - 1,98 mln. Natomiast Google+ miał o 1,16 mln użytkowników mniej niż w sierpniu, a Gry Google Play - o 830,1 tys. mniej.

Za to aplikacja Zdjęcia Google zyskała 1,32 mln użytkowników, Instagram - 1,02 mln, a Messenger Lite - 914,1 tys.

grafika

Liczebność próby: N= 161599. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z pierwszego kwartału 2018 roku i badania Maluchy z 2016 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały