Zdecydowanym liderem w polskim internecie pod względem liczby użytkowników i odsłon jest Google. W zeszłym miesiącu w serwisach i aplikacjach koncernu (bez uwzględnienia klasyfikowanego osobno YouTube’a) 26,6 mln internautów (to 94,23 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju) wykonało 7,71 mld odsłon, a każdy dziennie spędził tam średnio 26 minut i 13 sekund. W skali roku zasięg Grupy Google zmalał o 1,61 pkt proc., a liczba odsłon zwiększyła się o 1,1 mld zł.
Na drugim miejscu jest Facebook (inaczej niż w marcu, kiedy był trzeci) z 22 mln użytkowników, 4,08 mld odsłon oraz 22 minut i 40 sekund przeciętnego czasu korzystania w ciągu dnia. W porównaniu z kwietniem ub.r. zasięg portalu zmalał o 0,94 pkt proc., a liczba odsłon - o 487 mln.
Grupa Wirtualna Polska zanotowała 21,76 mln odwiedzających, 2,81 mld odsłon oraz 34 minuty i 23 sekundy średniego czasu korzystania przez użytkownika w ciągu doby, a Grupa Ringier Axel Springer Polska - 21 mln użytkowników, 2,1 mld odsłon oraz 24 minuty i 44 sekundy średniego czasu korzystania przez dzień. W skali roku pierwszy wydawca zyskał 1,87 pkt proc. zasięgu, a drugi stracił 0,4 pkt proc.

Ponad pół godziny średniego czasu spędzanego w ciągu dnia przez użytkownika zanotowała też Grupa TVN (dokładnie 31 minut i 33 sekundy).
Grupa OLX przy 17,07 mln odwiedzających miała 4,35 mld odsłon, wobec 16,32 mln użytkowników i 3,34 mld odsłon rok wcześniej.
Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 28,2 mln, w tym 22,6 mln korzystało z sieci na komputerach, a 24,2 mln na smartfonach i tabletach.
Liczba internautów w Polsce w kwietniu 2019 roku wyniosła ogółem 28,2 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) - 22,6 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 24,2 mln. Rok wcześniej internautów było 27,8 mln, w tym 24,1 mln stacjonarnych, a 22 mln mobilnych.

Google.com odwiedziło w minionym miesiącu 25,61 mln internautów, wykonując 6 mld odsłon, a Google.pl zanotowało 15,51 mln użytkowników i 1,61 mld odsłon. Rok wcześniej pierwsza domena miała 21,27 mln użytkowników i 1,31 mld odsłon, a druga - 25,59 mln użytkowników i 5,22 mld odsłon.
YouTube zanotował 19,11 mln użytkowników, co dało 67,71 proc. zasięgu (3,96 pkt proc. mniej niż w kwietniu ub.r.) oraz 870,4 mln odsłon (po spadku o 393,3 mln w skali roku). Nieznacznie zmalał też zasięg Onetu - o 0,56 pkt proc. do 60,86 proc., oraz Interii - o 1,37 pkt proc. do 50,73 proc.
Natomiast Gazeta.pl miała 11,23 mln użytkowników (co dało 39,8 proc. zasięgu, o 5,93 pkt proc. więcej niż w kwietniu ub.r.) i 207,1 mln odsłon (wobec 240,3 mln przed rokiem), a TVN24.pl - 8,56 mln użytkowników (i 30,34 proc. zasięgu, po wzroście w skali roku o 7,22 pkt proc.) i 125,6 mln odsłon (w kwietniu ub.r. było to 108,1 mln).

Na komputerach Grupa Google zanotowała 21,25 mln odwiedzających, 3,41 mld odsłon oraz 27 minut i 20 sekund średniego czasu korzystania przez dobę. Po ponad miliard odsłon zanotowały Facebook (1,18 mld) i Grupa Wirtualna Polska (1,36 mld), a prawie miliard - Grupa Ringier Axel Springer Polska (971,7 mln) i Grupa OLX (955,7 mln).
W serwisach i aplikacjach Grupy TVN internauta przez dzień spędził przeciętnie 44 minuty i 39 sekund, w przypadku Grupy Wirtualna Polska było to 39 minut i 58 sekund, a w przypadku Grupy Interia.pl - 38 minut i 54 sekund.

Google.com odwiedziło na komputerach 20 mln internautów, wykonując 2,59 mld odsłon oraz spędzając przez dobę średnio 25 minut i 50 sekund. Google.pl miało 12,44 mln użytkowników, 770,7 mln odsłon oraz 14 minut i 59 sekund średniego dobowego czasu korzystania.
Allegro.pl zanotowała 11,7 mln użytkowników, 731,6 mln odsłon oraz 13 minut i 50 sekund przeciętnego czasu korzystania przez dzień, Onet.pl - 10,98 mln odwiedzających, 825,4 mln odsłon oraz 26 minut i 19 sekund średniego czasu, a WP.pl - 10,7 mln użytkowników, 943,4 mln odsłon oraz 36 minut i 16 sekund średniego czasu.

Na o2.pl internauta spędził przez dobę przeciętnie 39 minut i 45 sekund.
W internecie mobilnym strony i aplikacje Google odwiedziło 20,64 mln internautów, którzy wykonali tam 4,3 mld odsłon oraz spędzali przez dobę średnio 14 minut i 37 sekund. Więcej użytkowników od Facebooka (14,3 mln) zanotowały Grupa Wirtualna Polska (16,29 mln), Grupa Ringier Axel Springer Polska (16 mln) i Grupa Interia.pl (14,49 mln).

Facebook przy 14,3 mln odwiedzających miał 2,9 mld odsłon, a Grupa OLX - 13,35 mln użytkowników i 3,39 mld odsłon, a także 23 minuty i 32 sekundy średniego dobowego czasu korzystania przez internautę.
W przypadku Grupy TVP ten ostatni wskaźnik wyniósł 21 minut i 37 sekund, dla Grupy TVN - 19 minut i 54 sekundy, a dla Facebooka - 19 minut i 26 sekund.

Google.com zanotowało w mobile’u 19,71 mln użytkowników, 3,42 mld odsłon oraz 14 minut i 16 sekund średniego dobowego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Facebook - 14,3 mln użytkowników, 2,9 mld odsłon oraz 19 minut i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Onet.pl miał 12,55 mln użytkowników i 684,6 mln odsłon, a WP.pl - 11,97 mln użytkowników i 858,3 mln odsłon. Z tego drugiego serwisu internauta w ciągu doby korzystał przeciętnie przez 19 minut i 45 sekund.

Z aplikacji mobilnej Google skorzystało 20,16 mln użytkowników, czyli 71,41 proc. wszystkich polskich internautów. Dalej w rankingu są aplikacje YouTube (19,81 mln użytkowników) i Mapy Google (16,15 mln).
Z aplikacji należących do Facebooka najpopularniejszy jest Messenger (16,1 mln użytkowników), który wyprzedza samego Facebooka (13,52 mln), WhatsAppa (8,19 mln) i Instagrama (6,82 mln).
Natomiast wśród aplikacji sprzedażowych liderem jest Rossmann PL (6,79 ml), a dalej są OLX.pl (3,97 mln), Allegro (3,43 mln) i AliExpress (3,37 mln).

Liczebność próby: N= 166803. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z III kwartału 2018 r. i badania Maluchy z 2018 r.










