Facebook przed Wirtualną Polską. Gazeta.pl i TVN24.pl w górę (Gemius/PBI z kwietnia)

W kwietniu br. Facebook miał więcej użytkowników niż strony i aplikacje Grupy Wirtualna Polska. Spore wzrosty zasięgów zanotowały Gazeta.pl i TVN24.pl, a spadki - Grupa Google, YouTube i Facebook.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Zdecydowanym liderem w polskim internecie pod względem liczby użytkowników i odsłon jest Google. W zeszłym miesiącu w serwisach i aplikacjach koncernu (bez uwzględnienia klasyfikowanego osobno YouTube’a) 26,6 mln internautów (to 94,23 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju) wykonało 7,71 mld odsłon, a każdy dziennie spędził tam średnio 26 minut i 13 sekund. W skali roku zasięg Grupy Google zmalał o 1,61 pkt proc., a liczba odsłon zwiększyła się o 1,1 mld zł.

Na drugim miejscu jest Facebook (inaczej niż w marcu, kiedy był trzeci) z 22 mln użytkowników, 4,08 mld odsłon oraz 22 minut i 40 sekund przeciętnego czasu korzystania w ciągu dnia. W porównaniu z kwietniem ub.r. zasięg portalu zmalał o 0,94 pkt proc., a liczba odsłon - o 487 mln.

Grupa Wirtualna Polska zanotowała 21,76 mln odwiedzających, 2,81 mld odsłon oraz 34 minuty i 23 sekundy średniego czasu korzystania przez użytkownika w ciągu doby, a Grupa Ringier Axel Springer Polska - 21 mln użytkowników, 2,1 mld odsłon oraz 24 minuty i 44 sekundy średniego czasu korzystania przez dzień. W skali roku pierwszy wydawca zyskał 1,87 pkt proc. zasięgu, a drugi stracił 0,4 pkt proc.

Ponad pół godziny średniego czasu spędzanego w ciągu dnia przez użytkownika zanotowała też Grupa TVN (dokładnie 31 minut i 33 sekundy).

Grupa OLX przy 17,07 mln odwiedzających miała 4,35 mld odsłon, wobec 16,32 mln użytkowników i 3,34 mld odsłon rok wcześniej.

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 28,2 mln, w tym 22,6 mln korzystało z sieci na komputerach, a 24,2 mln na smartfonach i tabletach.

Liczba internautów w Polsce w kwietniu 2019 roku wyniosła ogółem 28,2 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) - 22,6 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 24,2 mln. Rok wcześniej internautów było 27,8 mln, w tym 24,1 mln stacjonarnych, a 22 mln mobilnych.

grafika

Google.com odwiedziło w minionym miesiącu 25,61 mln internautów, wykonując 6 mld odsłon, a Google.pl zanotowało 15,51 mln użytkowników i 1,61 mld odsłon. Rok wcześniej pierwsza domena miała 21,27 mln użytkowników i 1,31 mld odsłon, a druga - 25,59 mln użytkowników i 5,22 mld odsłon.

YouTube zanotował 19,11 mln użytkowników, co dało 67,71 proc. zasięgu (3,96 pkt proc. mniej niż w kwietniu ub.r.) oraz 870,4 mln odsłon (po spadku o 393,3 mln w skali roku). Nieznacznie zmalał też zasięg Onetu - o 0,56 pkt proc. do 60,86 proc., oraz Interii - o 1,37 pkt proc. do 50,73 proc.

Natomiast Gazeta.pl miała 11,23 mln użytkowników (co dało 39,8 proc. zasięgu, o 5,93 pkt proc. więcej niż w kwietniu ub.r.) i 207,1 mln odsłon (wobec 240,3 mln przed rokiem), a TVN24.pl - 8,56 mln użytkowników (i 30,34 proc. zasięgu, po wzroście w skali roku o 7,22 pkt proc.) i 125,6 mln odsłon (w kwietniu ub.r. było to 108,1 mln).

grafika

Na komputerach Grupa Google zanotowała 21,25 mln odwiedzających, 3,41 mld odsłon oraz 27 minut i 20 sekund średniego czasu korzystania przez dobę. Po ponad miliard odsłon zanotowały Facebook (1,18 mld) i Grupa Wirtualna Polska (1,36 mld), a prawie miliard - Grupa Ringier Axel Springer Polska (971,7 mln) i Grupa OLX (955,7 mln).

W serwisach i aplikacjach Grupy TVN internauta przez dzień spędził przeciętnie 44 minuty i 39 sekund, w przypadku Grupy Wirtualna Polska było to 39 minut i 58 sekund, a w przypadku Grupy Interia.pl - 38 minut i 54 sekund.

grafika

Google.com odwiedziło na komputerach 20 mln internautów, wykonując 2,59 mld odsłon oraz spędzając przez dobę średnio 25 minut i 50 sekund. Google.pl miało 12,44 mln użytkowników, 770,7 mln odsłon oraz 14 minut i 59 sekund średniego dobowego czasu korzystania.

Allegro.pl zanotowała 11,7 mln użytkowników, 731,6 mln odsłon oraz 13 minut i 50 sekund przeciętnego czasu korzystania przez dzień, Onet.pl - 10,98 mln odwiedzających, 825,4 mln odsłon oraz 26 minut i 19 sekund średniego czasu, a WP.pl - 10,7 mln użytkowników, 943,4 mln odsłon oraz 36 minut i 16 sekund średniego czasu.

Na o2.pl internauta spędził przez dobę przeciętnie 39 minut i 45 sekund.

grafika

W internecie mobilnym strony i aplikacje Google odwiedziło 20,64 mln internautów, którzy wykonali tam 4,3 mld odsłon oraz spędzali przez dobę średnio 14 minut i 37 sekund. Więcej użytkowników od Facebooka (14,3 mln) zanotowały Grupa Wirtualna Polska (16,29 mln), Grupa Ringier Axel Springer Polska (16 mln) i Grupa Interia.pl (14,49 mln).

Facebook przy 14,3 mln odwiedzających miał 2,9 mld odsłon, a Grupa OLX - 13,35 mln użytkowników i 3,39 mld odsłon, a także 23 minuty i 32 sekundy średniego dobowego czasu korzystania przez internautę.

W przypadku Grupy TVP ten ostatni wskaźnik wyniósł 21 minut i 37 sekund, dla Grupy TVN - 19 minut i 54 sekundy, a dla Facebooka - 19 minut i 26 sekund.

grafika

Google.com zanotowało w mobile’u 19,71 mln użytkowników, 3,42 mld odsłon oraz 14 minut i 16 sekund średniego dobowego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Facebook - 14,3 mln użytkowników, 2,9 mld odsłon oraz 19 minut i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Onet.pl miał 12,55 mln użytkowników i 684,6 mln odsłon, a WP.pl - 11,97 mln użytkowników i 858,3 mln odsłon. Z tego drugiego serwisu internauta w ciągu doby korzystał przeciętnie przez 19 minut i 45 sekund.

grafika

Z aplikacji mobilnej Google skorzystało 20,16 mln użytkowników, czyli 71,41 proc. wszystkich polskich internautów. Dalej w rankingu są aplikacje YouTube (19,81 mln użytkowników) i Mapy Google (16,15 mln).

Z aplikacji należących do Facebooka najpopularniejszy jest Messenger (16,1 mln użytkowników), który wyprzedza samego Facebooka (13,52 mln), WhatsAppa (8,19 mln) i Instagrama (6,82 mln).

Natomiast wśród aplikacji sprzedażowych liderem jest Rossmann PL (6,79 ml), a dalej są OLX.pl (3,97 mln), Allegro (3,43 mln) i AliExpress (3,37 mln).

grafika

Liczebność próby: N= 166803. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z III kwartału 2018 r. i badania Maluchy z 2018 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Tyle władzy zostało Solorzowi w Polsacie. Seria dymisji

Tyle władzy zostało Solorzowi w Polsacie. Seria dymisji