SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa RAS Polska wyprzedziła Facebooka. Mocno w górę TVN, Gazeta.pl i Polska Press (Gemius/PBI z października)

W październiku br. strony i aplikacje Grupy RAS Polska wyprzedziły pod względem zasięgu Facebooka, którego aplikacja mobilna zanotowała duży spadek. Większość wydawców i serwisów osiągnęła duże wzrosty - najwięcej zyskały Grupa TVN, Gazeta.pl i Wyborcza.pl oraz Grupa Polska Press.

Article

W minionym miesiącu strony i aplikacje Google odwiedziło 26,15 mln polskich internautów (to 94,08 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju), którzy wykonali tam 5,83 mld odsłon oraz spędzali każdego dnia średnio po 30 minut i 32 sekundy. W skali miesiąca Grupa Google zyskała 335,8 tys. odwiedzających.

Na drugim miejscu umocniła się Grupa Wirtualna Polska, która osiągnęła wzrost liczby użytkowników o 653,4 tys. do 21,8 mln zł. Natomiast na trzecią pozycję awansowała Grupa RAS Polska, która z 21,18 mln odwiedzających (308,3 tys. więcej niż we wrześniu) wyprzedziła Facebooka mającego 21,15 mln odwiedzających (po wzroście o 18 tys. w skali miesiąca). Grupa Wirtualna Polska zanotowała 2,86 mld odsłon oraz 36 minut i 35 sekund średniego czasu korzystania w ciągu dnia, Grupa RAS Polska - 2,02 mld odsłon oraz 26 minut i 10 sekund średniego czasu korzystania, a Facebook - 2,76 mld odsłon oraz 26 minut i 35 sekund średniego czasu.

W skali miesiąca Grupa TVN zyskała 915,3 tys. użytkowników, Grupa Microsoft-MSN - 861,2 tys., Grupa Gazeta.pl - 765,6 tys., a Grupa Polska Press - 725,9 tys. W czołowej dwudziestce spadki liczby odwiedzających zanotowały tylko Grupa Cyfrowy Polsat (o 513 tys.) i Grupa Ceneo.pl (o 314,8 tys.).

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w minionym miesiącu na 27,8 mln, z czego 23,2 mln korzystało z sieci na komputerach, a 23,1 mln - na smartfonach i tabletach.

Wśród domen Google.pl zanotowało 23,24 mln użytkowników (204,3 tys. więcej niż miesiąc wcześniej) i 3,94 mld odsłon, a Google.com. - 21,75 mln użytkowników (po wzroście o 753,7 tys.) i 1,83 mld odsłon. Ta druga domena awansowała na drugie miejsce, wyprzedzając Facebooka.

Gazeta.pl zyskała w skali miesiąca 1,19 mln użytkowników, Wyborcza.pl - 1,08 mln, a Polki.pl - 799,2 tys. Spadki zanotowały natomiast Ceneo.pl (o 197,8 tys.) i Poradnikzdrowie.pl (o 124,5 tys.).

Na WP.pl odwiedzający każdego dnia spędzał przeciętnie 34 minuty i 34 sekundy, na Facebooku - 26 minut i 35 sekund, na Onecie - 26 minut i 12 sekund, na Google.pl - 25 minut i 33 sekundy, a Interii - 23 minuty i 17 sekund.

Na komputerach strony i aplikacje Google odwiedziło 22,1 mln internautów (144,7 tys. więcej niż we wrześniu), wykonując 4,33 mld odsłon oraz spędzając każdego dnia przeciętnie po 33 minuty i 30 sekund.

Facebook z 17,36 mln użytkowników i 1,58 mld odsłon oraz YouTube z 17,29 mln użytkowników oraz 715,04 mln odsłon wyprzedzają pod względem zasięgu Grupę Wirtualna Polska (15,63 mln użytkowników i 1,59 mld odsłon) i Grupę RAS Polska (14,63 mln użytkowników i 933,26 mln odsłon).

Grupa Polska Press w skali miesiąca osiągnęła wzrost liczby odwiedzających o 881,6 tys., Grupa TVN - o 639,5 tys., Wikipedia - o 599,7 tys., Grupa Gazeta.pl - o 584,6 tys., a CDA.pl - o 565,7 tys. Natomiast Grupa Cyfrowy Polsat zanotowała spadek o 139,5 tys.

W serwisach i aplikacjach Grupy TVN przeciętny czas korzystania przez internautę w ciągu dnia wynosił 45 minut i 46 sekund. W przypadku Grupy Wirtualna Polska było to 41 minut i 10 sekund, a w przypadku Grupy Interia.pl - 38 minut i 58 sekund.

Google.pl miało na komputerach 19,36 mln użytkowników, 2,73 mld odsłon oraz 27 minut i 59 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego w ciągu dnia, a Google.com -  17,88 mln użytkowników, 1,55 mld odsłon oraz 22 minuty i 12 sekund średniego czasu korzystania. Z miesiąca na miesiąc pierwsza domena zyskała 100,6 tys. użytkowników, a druga - 396,2 tys.

Blogspot osiągnął wzrost liczby odwiedzających o 656,7 tys., Wikipedia - o 599,7 tys., CDA.pl - o 565,7 tys., a YouTube - o 522,6 tys. Natomiast Mozilla.org straciła 104 tys.

Na o2.pl użytkownik spędzał dziennie średnio 38 minut i 40 sekund, a na WP.pl - 37 minut i 16 sekund.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa RAS Polska wyprzedziła Facebooka. Mocno w górę TVN, Gazeta.pl i Polska Press (Gemius/PBI z października)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
koniec FACEBOOKA
14 10
odpowiedź
User
vex
Internet się kończy, a raczej wpatrywanie się w głupie aplikacje. Facebook najlepiej i tak na lapkach oglądać, dziś ludzie siedzą na nim głównie w grupach.
14 8
odpowiedź
User
paff
Jak tam sprzedaż śrub 13-tek w porównaniu do sprzedaży mleka pełnotłustego?
11 8
odpowiedź
User
Znowu kolejne inteligentne uwagi
No spadki popularności aplikacji mobilnych mocno pikują w dół. Facebook - 6 miejsce - różnica internautów względem poprzedniego miesiąca w zaokrągleniu ~`2 250 000( szok!), Instagram -13 miejsce różnica ~ 830 000( też bardzo duży ubytek). Ja myślę, że ludzie coraz bardziej zdają sobie sprawę, że komórka powinna być tylko komórką, jak było pierwotnie - tylko do dzwonienia i od czasu do czasu wysłania sms-a i to właśnie jest wolność i tak powinno być. Internet i aplikacje zostają jak trzeba w komputerach. Rozdział świata wirtualnego od realnego to coś co powinno zostać zachowane. Nie przymuszajmy się byśmy się stali niewolnikami cyfrowo-technologicznych udziwnień naszej rzeczywistości, bo to uzależnia( nie ma drugiego tak silnie uzależniającego urządzenia jakim jest smartfon, pojawiły się one tylko dlatego, że ludzie chcieli spłycić kontakty i usilnie sprawić by komputerem stał się telefon, to mamy co chcieliśmy i nie dziwmy się jak widzimy na korytarzach budynków użyteczności publicznej, albo dworcach, poczekalniach, przychodniach, szkołach czy w autobusie ludzi pochłoniętych do reszty tymi urządzeniami). To jest plaga, jedni uważają to za normalne i twierdzą, że to postęp(sic!) inni zaś( w tym osoby starsze) sądzą że to choroba, że to jakieś nieporozumienie, że to bardzo niezdrowe zjawisko. My się często śmiejemy ze starszych, ale pod tym względem mają rację, oni potrafią rozmawiać ze sobą i cieszą się z każdego spotkania twarzą w twarz, my zaś chcemy tych spotkań się pozbawiać, uważając, że mamy kontakt w mediach społecznościowych, że wszystko można uprościć drogą cyfrowo-technologiczną. Sami na własne życzenie postawimy sobie cyfrowe ogrodzenie, swoisty mur, który skutecznie nas od siebie odgraniczy, ucierpi na tym także nasza rodzinność, zaniedbamy relacje rodzinne, święta spędzane razem nie będą miały tego uroku co dawniej. Żyjmy obecnym życiem, tym prawdziwym, a nie na pokaz, by wszystko dokumentować w sieci, obnażać się na każdym kroku ze swojej prywatności. Zakupić sobie opasłe albumy, jak się ma przyjemność cyknąć parę zdjęć, wywołać i je w nich umieszczać, tylko dla siebie, przyjaciół najbliższych i rodziny. Kto to widział, żeby tak świecić tyłkiem w mediach społecznościowych? To tak jakby w latach 90 spotkać jakiegoś cudaka, który chodzi z albumem rodzinnym i opowiada innym wokoło czego to on nie robił i z kim nie przebywał i gdzie - to jest dokładnie taka sama zasada, ale w obecnych czasach to normalka, to przecież postępowe, bo jak to? Nie podzielisz się sobą ze znajomymi( nie ważne że nie widziałeś ich od dobrych kilku lat)?. Bujda na resorach, oszustwo i obrzydzenie. Media społecznościowe są do obrabiania sobie nawzajem tyłka, plotkowania, hejtowania, szerzenia fake newsów i sycenia wzroku jak co która osoba bardziej ciekawska. I tak ludzie sobie by bez nich poradzili( bez mediów społecznościowych), radzili sobie jak ich nie było i wcale nie narzekali, a niektórzy nawet z łezką w oku wspominają czasy, gdy nie było smartfonów i Facebooka tudzież Instagrama, bo życie wtedy było życiem, a nie jakimś reality-show, festiwalem chwalenia się i gwiazdorzenia, na pokaz, ku uciesze lokalnej gawiedzi. Żeby życie znowu było życiem, normalnym jak dawniej tego właśnie każdemu życzę, nie pogwałconym żadnymi smartfonami i mediami społecznościowymi. Respect to privacy! :) .
15 8
odpowiedź