SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa RAS Polska wyprzedziła Facebooka. Mocno w górę TVN, Gazeta.pl i Polska Press (Gemius/PBI z października)

W październiku br. strony i aplikacje Grupy RAS Polska wyprzedziły pod względem zasięgu Facebooka, którego aplikacja mobilna zanotowała duży spadek. Większość wydawców i serwisów osiągnęła duże wzrosty - najwięcej zyskały Grupa TVN, Gazeta.pl i Wyborcza.pl oraz Grupa Polska Press.

Article

W minionym miesiącu strony i aplikacje Google odwiedziło 26,15 mln polskich internautów (to 94,08 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju), którzy wykonali tam 5,83 mld odsłon oraz spędzali każdego dnia średnio po 30 minut i 32 sekundy. W skali miesiąca Grupa Google zyskała 335,8 tys. odwiedzających.

Na drugim miejscu umocniła się Grupa Wirtualna Polska, która osiągnęła wzrost liczby użytkowników o 653,4 tys. do 21,8 mln zł. Natomiast na trzecią pozycję awansowała Grupa RAS Polska, która z 21,18 mln odwiedzających (308,3 tys. więcej niż we wrześniu) wyprzedziła Facebooka mającego 21,15 mln odwiedzających (po wzroście o 18 tys. w skali miesiąca). Grupa Wirtualna Polska zanotowała 2,86 mld odsłon oraz 36 minut i 35 sekund średniego czasu korzystania w ciągu dnia, Grupa RAS Polska - 2,02 mld odsłon oraz 26 minut i 10 sekund średniego czasu korzystania, a Facebook - 2,76 mld odsłon oraz 26 minut i 35 sekund średniego czasu.

W skali miesiąca Grupa TVN zyskała 915,3 tys. użytkowników, Grupa Microsoft-MSN - 861,2 tys., Grupa Gazeta.pl - 765,6 tys., a Grupa Polska Press - 725,9 tys. W czołowej dwudziestce spadki liczby odwiedzających zanotowały tylko Grupa Cyfrowy Polsat (o 513 tys.) i Grupa Ceneo.pl (o 314,8 tys.).

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w minionym miesiącu na 27,8 mln, z czego 23,2 mln korzystało z sieci na komputerach, a 23,1 mln - na smartfonach i tabletach.

Wśród domen Google.pl zanotowało 23,24 mln użytkowników (204,3 tys. więcej niż miesiąc wcześniej) i 3,94 mld odsłon, a Google.com. - 21,75 mln użytkowników (po wzroście o 753,7 tys.) i 1,83 mld odsłon. Ta druga domena awansowała na drugie miejsce, wyprzedzając Facebooka.

Gazeta.pl zyskała w skali miesiąca 1,19 mln użytkowników, Wyborcza.pl - 1,08 mln, a Polki.pl - 799,2 tys. Spadki zanotowały natomiast Ceneo.pl (o 197,8 tys.) i Poradnikzdrowie.pl (o 124,5 tys.).

Na WP.pl odwiedzający każdego dnia spędzał przeciętnie 34 minuty i 34 sekundy, na Facebooku - 26 minut i 35 sekund, na Onecie - 26 minut i 12 sekund, na Google.pl - 25 minut i 33 sekundy, a Interii - 23 minuty i 17 sekund.

Na komputerach strony i aplikacje Google odwiedziło 22,1 mln internautów (144,7 tys. więcej niż we wrześniu), wykonując 4,33 mld odsłon oraz spędzając każdego dnia przeciętnie po 33 minuty i 30 sekund.

Facebook z 17,36 mln użytkowników i 1,58 mld odsłon oraz YouTube z 17,29 mln użytkowników oraz 715,04 mln odsłon wyprzedzają pod względem zasięgu Grupę Wirtualna Polska (15,63 mln użytkowników i 1,59 mld odsłon) i Grupę RAS Polska (14,63 mln użytkowników i 933,26 mln odsłon).

Grupa Polska Press w skali miesiąca osiągnęła wzrost liczby odwiedzających o 881,6 tys., Grupa TVN - o 639,5 tys., Wikipedia - o 599,7 tys., Grupa Gazeta.pl - o 584,6 tys., a CDA.pl - o 565,7 tys. Natomiast Grupa Cyfrowy Polsat zanotowała spadek o 139,5 tys.

W serwisach i aplikacjach Grupy TVN przeciętny czas korzystania przez internautę w ciągu dnia wynosił 45 minut i 46 sekund. W przypadku Grupy Wirtualna Polska było to 41 minut i 10 sekund, a w przypadku Grupy Interia.pl - 38 minut i 58 sekund.

Google.pl miało na komputerach 19,36 mln użytkowników, 2,73 mld odsłon oraz 27 minut i 59 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego w ciągu dnia, a Google.com -  17,88 mln użytkowników, 1,55 mld odsłon oraz 22 minuty i 12 sekund średniego czasu korzystania. Z miesiąca na miesiąc pierwsza domena zyskała 100,6 tys. użytkowników, a druga - 396,2 tys.

Blogspot osiągnął wzrost liczby odwiedzających o 656,7 tys., Wikipedia - o 599,7 tys., CDA.pl - o 565,7 tys., a YouTube - o 522,6 tys. Natomiast Mozilla.org straciła 104 tys.

Na o2.pl użytkownik spędzał dziennie średnio 38 minut i 40 sekund, a na WP.pl - 37 minut i 16 sekund.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa RAS Polska wyprzedziła Facebooka. Mocno w górę TVN, Gazeta.pl i Polska Press (Gemius/PBI z października)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
koniec FACEBOOKA
odpowiedź
User
vex
Internet się kończy, a raczej wpatrywanie się w głupie aplikacje. Facebook najlepiej i tak na lapkach oglądać, dziś ludzie siedzą na nim głównie w grupach.
odpowiedź
User
paff
Jak tam sprzedaż śrub 13-tek w porównaniu do sprzedaży mleka pełnotłustego?
odpowiedź