Według badania Gemius/PBI w sierpniu br. strony i aplikacje internetowe Grupy Google odwiedziło 25,66 mln użytkowników, czyli 91,56 proc. wszystkich polskich internautów. To sporo mniej niż w lipcu, kiedy miały 26,07 mln odwiedzających i 93,29 proc. zasięgu. W sierpniu Grupa Google zanotowała 6,01 mld odsłon oraz 29 minut i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania przez internautę w ciągu doby, natomiast wskutek błędu w pomiarze nie ma takich statystyk z lipca dla wielu wydawców i serwisów.
Przeglądarkową wersję Facebooka odwiedziło w zeszłym miesiącu 20,72 mln użytkowników (o 857,6 tys. mniej niż w lipcu), którzy wykonali tam 2,35 mld osłon oraz przez dobę spędzali przeciętnie 24 minuty i 15 sekund.
Kolejne trzy pozycje z rankingu bez zmian zajmują Grupa Wirtualna Polska (20,6 mln użytkowników i 2,95 mld odsłon), Grupy Ringier Axel Springer Polska (19,8 mln odwiedzających i 2 mld odsłon) oraz YouTube (18,94 mln użytkowników i 980,1 mln odsłon).

Natomiast Grupa OLX osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 17,97 do 18,11 mln, dzięki czemu wyprzedziła Grupę Interia, u której nastąpił spadek z 18,25 do 18 mln odwiedzających.
Sporo zyskali niektórzy wydawcy internetowo-prasowi. Grupa Polska Press zanotowała wzrost z 16,19 mln użytkowników i 687,98 mln odsłon do 16,39 mln użytkowników i 726,04 mln odsłon, Grupa ZPR Media - z 12,67 mln użytkowników i 155,71 mln odsłon do 13,04 mln użytkowników i 181,8 mln odsłon, a Grupa Edipresse - z 7,72 do 7,89 mln użytkowników.
W serwisach i aplikacjach Wirtualnej Polski odwiedzający w ciągu doby spędzili średnio 31 minut i 24 sekundy. W przypadku Grupy Google ten parametr wyniósł 29 minut i 49 sekund, u Grupy TVP - 26 minut i 21 sekund, u Grupy Interia - 24 minuty i 56 sekund, a u Facebooka - 24 minuty i 15 sekund.

Całkowitą liczbę internautów w Polsce oszacowano w sierpniu na 28 mln, z czego na komputerach korzystało z sieci 21,8 mln, a na smartfonach i tabletach - 24,7 mln.
Google.com zanotowało w zeszłym miesiącu 24,73 mln użytkowników (wobec 25,3 mln miesiąc wcześniej), 4,91 mld odsłon oraz 27 minut i 54 sekundy przeciętnego czasu korzystania w ciągu doby. Natomiast Google.pl miało 14,4 mln odwiedzających (346,4 tys. więcej niż w lipcu), 1,03 mld odsłon oraz 14 minut i 32 sekundy średniego dobowego czasu korzystania.

WP.pl przy 15,97 mln użytkowników zanotowała 1,87 mld odsłon - znacznie więcej niż mającej więcej odwiedzających Allegro.pl (16,55 mln użytkowników i 1,14 mld odsłon) i Onet.pl (16,35 mln użytkowników i 1,4 mld odsłon).
Na WP.pl użytkownik spędził w ciągu doby średnio 29 minut i 16 sekund, a na o2.pl - 26 minut i 56 sekund.

Na komputerach Grupa Google miała 20,56 mln użytkowników, którzy wykonali 2,83 mld odsłon oraz spędzali przez dobę średnio 31 minut i 37 sekund.
Jeszcze dłuższy przeciętny dobowy czas korzystania zanotowały Grupa Wirtualna Polska (34 minuty i 31 sekund) i Grupa Interia (33 minuty i 37 sekund).
Na YouTubie 16,34 mln internautów wykonało 571,5 mln odsłon. Dużo więcej odsłon miały Facebook (15,82 mln użytkowników i 1,04 mld odsłon), Grupa Wirtualna Polska (14,17 mln użytkowników i 1,28 mld odsłon), Grupa Ringier Axel Springer Polska (12,74 mln odwiedzających i 831,8 mln odsłon) oraz Grupa OLX (9,25 mln użytkowników i 851,3 mln odsłon).

Google.com na komputerach miało w sierpniu 19,47 mln użytkowników, 2,24 mld odsłon oraz 30 minut i 19 sekund średniego dobowego czasu korzystania, a Google.pl - 11,55 mln odwiedzających, 553,9 mln odsłon oraz 15 minut i 9 sekund przeciętnego czasu dobowego. Ta druga domena sporo straciła - w lipcu zanotowała 11,72 mln użytkowników i 592 mln odsłon.
Z WP.pl odwiedzający w ciągu doby korzystał średnio przez 30 minut i 44 sekundy, a z o2.pl - przez 30 minut i 42 sekundy.

Na smartfonach i tabletach dużo użytkowników w skali miesiąca straciły Grupa Google (spadek z 20,29 do 18,74 mln) i Facebook (z 14,04 do 12,62 mln). Grupa Google pozostaje zdecydowanym liderem zasięgowym, przy czym więcej odsłon zanotowała Grupa OLX - 3,41 mld.
Na YouTubie użytkownik przez dobę spędził w niej średnio 26 minuty i 57 sekund, a w serwisach i aplikacjach Grupy OLX - 23 minuty i 34 sekundy.

Liczba użytkowników Google.com w mobile'u zmalała w skali miesiąca z 19,69 do 17,94 mln zł, a w przypadku Google.pl nastąpił wzrost z 5,36 do 6,03 mln. Ta pierwsza domena zanotowała też 2,67 mld odsłon oraz 15 minut i 34 sekund średniego dobowego czasu korzystania, a ta druga - 481,9 mln odsłon oraz 10 minut i 21 sekund średniego dobowego czasu korzystania.
Na YouTubie użytkownik spędził przez dobę przeciętnie 26 minut i 57 sekund, na WP.pl - 19 minut i 41 sekund, a na Facebooku - 17 minut i 54 sekundy.

Wśród czołowych aplikacji mobilnych niezmiennie przeważają te należące do Google’a i Facebooka. W skali miesiąca aplikacja Google zanotowała wzrost liczby użytkowników z 20,76 do 21,34 mln, YouTube - spadek z 19,77 do 19,19 mln, a Messenger - wzrost z 15,07 do 16,02 mln.
W przypadku aplikacji Facebooka nastąpił wzrost z 13,4 do 14,26 mln odwiedzających, a Gmaila - spadek z 14,43 do 13,15 mln. Sporo straciły też Rossmann PL (z 6,88 do 6,11 mln) i AliExpress (z 4,47 do 3,67 mln), natomiast zyskały Lidl Plus (z 3,75 do 4,2 mln) i McDonald’s Polska (z 3,01 do 3,7 mln).

Liczba internautów w Polsce w sierpniu 2019 roku wyniosła ogółem 28 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 21,8 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 24,7 mln.











