Google i Facebook w dół, OLX przed Interią. WP.pl z najdłuższym czasem korzystania (Gemius/PBI z sierpnia)

W sierpniu br. Grupa Google i Facebook zanotowały w Polsce dużo niższe zasięgi niż w lipcu, a Grupa OLX wyprzedziła Grupę Interia.pl. Najlepsze wyniki średniego czasu korzystania przez internautów osiągają Wirtualna Polska, Google i Grupa TVP.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według badania Gemius/PBI w sierpniu br. strony i aplikacje internetowe Grupy Google odwiedziło 25,66 mln użytkowników, czyli 91,56 proc. wszystkich polskich internautów. To sporo mniej niż w lipcu, kiedy miały 26,07 mln odwiedzających i 93,29 proc. zasięgu. W sierpniu Grupa Google zanotowała 6,01 mld odsłon oraz 29 minut i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania przez internautę w ciągu doby, natomiast wskutek błędu w pomiarze nie ma takich statystyk z lipca dla wielu wydawców i serwisów.

Przeglądarkową wersję Facebooka odwiedziło w zeszłym miesiącu 20,72 mln użytkowników (o 857,6 tys. mniej niż w lipcu), którzy wykonali tam 2,35 mld osłon oraz przez dobę spędzali przeciętnie 24 minuty i 15 sekund.

Kolejne trzy pozycje z rankingu bez zmian zajmują Grupa Wirtualna Polska (20,6 mln użytkowników i 2,95 mld odsłon), Grupy Ringier Axel Springer Polska (19,8 mln odwiedzających i 2 mld odsłon) oraz YouTube (18,94 mln użytkowników i 980,1 mln odsłon).

Natomiast Grupa OLX osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 17,97 do 18,11 mln, dzięki czemu wyprzedziła Grupę Interia, u której nastąpił spadek z 18,25 do 18 mln odwiedzających.

Sporo zyskali niektórzy wydawcy internetowo-prasowi. Grupa Polska Press zanotowała wzrost z 16,19 mln użytkowników i 687,98 mln odsłon do 16,39 mln użytkowników i 726,04 mln odsłon, Grupa ZPR Media - z 12,67 mln użytkowników i 155,71 mln odsłon do 13,04 mln użytkowników i 181,8 mln odsłon, a Grupa Edipresse - z 7,72 do 7,89 mln użytkowników.

W serwisach i aplikacjach Wirtualnej Polski odwiedzający w ciągu doby spędzili średnio 31 minut i 24 sekundy. W przypadku Grupy Google ten parametr wyniósł 29 minut i 49 sekund, u Grupy TVP - 26 minut i 21 sekund, u Grupy Interia - 24 minuty i 56 sekund, a u Facebooka - 24 minuty i 15 sekund.

Całkowitą liczbę internautów w Polsce oszacowano w sierpniu na 28 mln, z czego na komputerach korzystało z sieci 21,8 mln, a na smartfonach i tabletach - 24,7 mln.

grafika

Google.com zanotowało w zeszłym miesiącu 24,73 mln użytkowników (wobec 25,3 mln miesiąc wcześniej), 4,91 mld odsłon oraz 27 minut i 54 sekundy przeciętnego czasu korzystania w ciągu doby. Natomiast Google.pl miało 14,4 mln odwiedzających (346,4 tys. więcej niż w lipcu), 1,03 mld odsłon oraz 14 minut i 32 sekundy średniego dobowego czasu korzystania.

WP.pl przy 15,97 mln użytkowników zanotowała 1,87 mld odsłon - znacznie więcej niż mającej więcej odwiedzających Allegro.pl (16,55 mln użytkowników i 1,14 mld odsłon) i Onet.pl (16,35 mln użytkowników i 1,4 mld odsłon).

Na WP.pl użytkownik spędził w ciągu doby średnio 29 minut i 16 sekund, a na o2.pl - 26 minut i 56 sekund.

grafika

Na komputerach Grupa Google miała 20,56 mln użytkowników, którzy wykonali 2,83 mld odsłon oraz spędzali przez dobę średnio 31 minut i 37 sekund.

Jeszcze dłuższy przeciętny dobowy czas korzystania zanotowały Grupa Wirtualna Polska (34 minuty i 31 sekund) i Grupa Interia (33 minuty i 37 sekund).

Na YouTubie 16,34 mln internautów wykonało 571,5 mln odsłon. Dużo więcej odsłon miały Facebook (15,82 mln użytkowników i 1,04 mld odsłon), Grupa Wirtualna Polska (14,17 mln użytkowników i 1,28 mld odsłon), Grupa Ringier Axel Springer Polska (12,74 mln odwiedzających i 831,8 mln odsłon) oraz Grupa OLX (9,25 mln użytkowników i 851,3 mln odsłon).

grafika

Google.com na komputerach miało w sierpniu 19,47 mln użytkowników, 2,24 mld odsłon oraz 30 minut i 19 sekund średniego dobowego czasu korzystania, a Google.pl - 11,55 mln odwiedzających, 553,9 mln odsłon oraz 15 minut i 9 sekund przeciętnego czasu dobowego. Ta druga domena sporo straciła - w lipcu zanotowała 11,72 mln użytkowników i 592 mln odsłon.

Z WP.pl odwiedzający w ciągu doby korzystał średnio przez 30 minut i 44 sekundy, a z o2.pl - przez 30 minut i 42 sekundy.

grafika

Na smartfonach i tabletach dużo użytkowników w skali miesiąca straciły Grupa Google (spadek z 20,29 do 18,74 mln) i Facebook (z 14,04 do 12,62 mln). Grupa Google pozostaje zdecydowanym liderem zasięgowym, przy czym więcej odsłon zanotowała Grupa OLX - 3,41 mld.

Na YouTubie użytkownik przez dobę spędził w niej średnio 26 minuty i 57 sekund, a w serwisach i aplikacjach Grupy OLX - 23 minuty i 34 sekundy.

grafika

Liczba użytkowników Google.com w mobile'u zmalała w skali miesiąca z 19,69 do 17,94 mln zł, a w przypadku Google.pl nastąpił wzrost z 5,36 do 6,03 mln. Ta pierwsza domena zanotowała też 2,67 mld odsłon oraz 15 minut i 34 sekund średniego dobowego czasu korzystania, a ta druga - 481,9 mln odsłon oraz 10 minut i 21 sekund średniego dobowego czasu korzystania.

Na YouTubie użytkownik spędził przez dobę przeciętnie 26 minut i 57 sekund, na WP.pl - 19 minut i 41 sekund, a na Facebooku - 17 minut i 54 sekundy.

grafika

Wśród czołowych aplikacji mobilnych niezmiennie przeważają te należące do Google’a i Facebooka. W skali miesiąca aplikacja Google zanotowała wzrost liczby użytkowników z 20,76 do 21,34 mln, YouTube - spadek z 19,77 do 19,19 mln, a Messenger - wzrost z 15,07 do 16,02 mln.

W przypadku aplikacji Facebooka nastąpił wzrost z 13,4 do 14,26 mln odwiedzających, a Gmaila - spadek z 14,43 do 13,15 mln. Sporo straciły też Rossmann PL (z 6,88 do 6,11 mln) i AliExpress (z 4,47 do 3,67 mln), natomiast zyskały Lidl Plus (z 3,75 do 4,2 mln) i McDonald’s Polska (z 3,01 do 3,7 mln).

grafika

Liczba internautów w Polsce w sierpniu 2019 roku wyniosła ogółem 28 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 21,8 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 24,7 mln.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Mam Talent!" z nową prowadzącą. To ona zastąpi Agnieszkę Woźniak-Starak

"Mam Talent!" z nową prowadzącą. To ona zastąpi Agnieszkę Woźniak-Starak

Poseł zapytał reporterkę TVP o "problemy umysłowe". Ostra wymiana zdań na sejmowym korytarzu

Poseł zapytał reporterkę TVP o "problemy umysłowe". Ostra wymiana zdań na sejmowym korytarzu

W Niemczech rośnie popularność naziemnej telewizji cyfrowej

W Niemczech rośnie popularność naziemnej telewizji cyfrowej

HBO Max poszerza zasięg

HBO Max poszerza zasięg

Rozdrobnienie praw do Ligi Mistrzów za Odrą. Kibice będą słono płacić

Rozdrobnienie praw do Ligi Mistrzów za Odrą. Kibice będą słono płacić

Czarna prognoza dla OpenAI. Czołowy bank wyliczył, jaką będzie mieć stratę

Czarna prognoza dla OpenAI. Czołowy bank wyliczył, jaką będzie mieć stratę