SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lipcu 2011 roku

Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (lipiec 2011 - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 19 kategoriach, m.in. biznes, erotyka, społeczności, sport, motoryzacja, e-commerce czy informacja?

Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lipcu 2011 roku

Biznes, finanse, prawo

Strony Onetu z tej kategorii zyskały w skali miesiąca ponad 150 tys. użytkowników i 3 mln odsłon. Jeszcze większy wzrost odwiedzalności zanotowały serwisy WP i Orange, dzięki czemu wyprzedziły witryny Money.pl, które straciły w porównaniu z czerwcem ponad 250 tys. real users. Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło ok. 470 tys. użytkowników, wykonując prawie 2,9 mln odsłon.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
BIZNES, FINANSE, PRAWO
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl - Biznes, finanse, prawo 3 997 982 70 826 449 21,28% tak
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Biznes, finanse, prawo 3 230 560 53 126 763 17,20% tak
3 Grupa Money.pl - Biznes, finanse, prawo 2 975 132 31 840 364 15,84% tak
4 Grupa Next Infor - Biznes, finanse, prawo 2 725 443 21 143 622 14,51% tak
5 Grupa Gazeta.pl - Biznes, finanse, prawo 1 612 258 20 649 870 8,58% tak
6 Grupa Bankier.pl - Biznes, finanse, prawo 1 462 747 35 207 329 7,79% tak
7 Grupa Interia.pl - Biznes, finanse, prawo 1 411 014 21 068 698 7,51% tak
8 forumprawne.org 1 254 552 - 6,68%  
9 egospodarka.pl - Biznes, finanse, prawo 1 078 257 5 366 923 5,74% tak
10 Grupa O2.pl - Biznes, finanse, prawo 966 750 5 852 925 5,15% tak
11 nf.pl 619 523 5 900 396 3,30% tak
12 Grupa Wolters Kluwer Polska - Biznes, finanse, prawo 569 782 2 670 389 3,03% tak
13 wirtualnemedia.pl 468 811 2 874 766 2,50% tak
14 Grupa PTWP 468 467 4 721 273 2,49% tak
15 Grupa Spolecznosci.pl - media2.pl 456 351 2 542 116 2,43% tak
16 Grupa Inwestycje.pl - Biznes, finanse, prawo 445 327 3 877 751 2,37% tak
17 biznesforum.pl 351 880 - 1,87%  
18 totalmoney.pl 341 821 - 1,82%  
19 trading212.com 316 293 - 1,68%  
20 ebroker.pl 285 987 - 1,52%  


Informacje i publicystyka

W czołowej dziesiątce więcej jest wzrostów niż spadków odwiedzalności. Strony Interii zyskały w skali miesiąca ponad 350 tys. użytkowników, a twojapogoda.pl - ponad 700 tys. Za to serwisy TVN miały prawie 350 tys. real users mniej niż miesiąc wcześnej.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
INFORMACJE I PUBLICYSTYKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl - Informacje i publicystyka 7 215 621 271 947 573 38,41% tak
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Informacje i publicystyka 5 823 424 217 734 949 31,00% tak
3 Grupa Gazeta.pl - Informacje i publicystyka 5 475 633 173 693 713 29,15% tak
4 Grupa Media Regionalne - Informacje i publicystyka 4 051 993 97 859 865 21,57% tak
5 Grupa Interia.pl - Informacje i publicystyka 3 965 976 89 698 702 21,11% tak
6 Grupa Polskapresse - Informacje i publicystyka 3 610 886 45 129 966 19,22% tak
7 Grupa TVN - Informacje i publicystyka 2 927 241 93 098 706 15,58% tak
8 Grupa Gery.pl - twojapogoda.pl 2 086 329 17 963 642 11,11% tak
9 Grupa Ringier Axel Springer - Informacje i publicystyka 1 971 113 51 091 796 10,49% tak
10 Grupa Murator - Informacje i publicystyka 1 399 600 13 235 128 7,45% tak
11 Grupa Presspublica - Informacje i publicystyka 1 139 889 19 080 045 6,07% tak
12 trojmiasto.pl 1 098 532 53 692 015 5,85% tak
13 meteoprog.pl 1 088 183 8 186 363 5,79% tak
14 Grupa TVP - Informacje i publicystyka 1 040 357 8 617 487 5,54% tak
15 Grupa Next Infor - Informacje i publicystyka 1 038 917 16 496 473 5,53% tak
16 pogodynka.pl 1 004 895 19 795 518 5,35% tak
17 Grupa O2.pl - Informacje i publicystyka 947 055 18 081 799 5,04% tak
18 meteo.pl 885 524 - 4,71%  
19 Grupa Polskie Radio - Informacje i publicystyka 779 695 10 199 736 4,15% tak
20 Grupa Google - Informacje i publicystyka 456 245 - 2,43%  


Kultura i rozrywka

YouTube zyskał w skali miesiąca ok. 200 tys. polskich użytkowników, natomiast dwie kolejne grupy stron straciły po ok. 300 tys. real users.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
KULTURA I ROZRYWKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 youtube.com 12 122 043 - 64,53%  
2 Grupa Onet.pl - Kultura i rozrywka 6 612 575 587 363 261 35,20% tak
3 Grupa O2.pl - Kultura i rozrywka 6 321 027 331 142 702 33,65% tak
4 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Kultura i rozrywka 6 242 502 311 409 976 33,23% tak
5 Grupa Interia.pl - Kultura i rozrywka 3 901 503 249 263 954 20,77% tak
6 demotywatory.pl 3 824 134 - 20,36%  
7 filmweb.pl 3 363 081 194 359 294 17,90% tak
8 kwejk.pl 2 825 439 - 15,04%  
9 Grupa Spilgames 2 815 166 247 364 502 14,99% tak
10 tekstowo.pl 2 808 226 - 14,95%  
11 skill2thrill.com 2 184 941 - 11,63%  
12 Grupa Google - Kultura i rozrywka 2 118 230 - 11,28%  
13 Grupa Gazeta.pl - Kultura i rozrywka 2 022 531 37 920 865 10,77% tak
14 ekino.tv 1 847 985 - 9,84%  
15 Grupa Murator - Kultura i rozrywka 1 800 264 27 343 367 9,58% tak
16 edarling.pl 1 666 079 - 8,87%  
17 Grupa Gry-online.pl 1 563 830 34 995 136 8,32% tak
18 wiocha.pl 1 548 539 - 8,24%  
19 wyspagier.pl 1 528 921 87 629 308 8,14% tak
20 megavideo.com 1 499 286 - 7,98%  


Motoryzacja

Bez znaczących zmian w czołówce. Największy wzrost zasięgu - ponad 100 tys. real users - zanotowało liderujące otomoto.pl.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
MOTORYZACJA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Allegro.pl - otomoto.pl 4 228 444 355 264 292 22,51% tak
2 Grupa Onet.pl - Motoryzacja 2 255 780 35 959 575 12,01% tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Motoryzacja 1 907 098 22 490 447 10,15% tak
4 Grupa Interia.pl - Motoryzacja 1 453 127 18 209 973 7,74% tak
5 Grupa Gazeta.pl - Motoryzacja 1 305 085 16 278 016 6,95% tak
6 autocentrum.pl 1 152 235 21 933 620 6,13% tak
7 Grupa Ringier Axel Springer - Motoryzacja 1 131 881 10 172 811 6,03% tak
8 Grupa Polskapresse - Motoryzacja 992 586 20 827 749 5,28% tak
9 Grupa Bankier.pl - Motoryzacja 764 935 6 792 655 4,07% tak
10 Grupa V10.pl - Motoryzacja 728 207 5 702 784 3,88% tak
11 Grupa Mobile 652 889 - 3,48%  
12 Grupa Auto.pl 608 826 6 607 660 3,24% tak
13 Grupa O2.pl - Motoryzacja 438 507 4 401 563 2,33% tak
14 scigacz.pl 407 120 4 380 242 2,17% tak
15 motonews.pl 368 985 1 540 720 1,96% tak
16 Grupa Media Regionalne - regiomoto.pl 337 798 1 994 603 1,80% tak
17 vw-passat.pl 305 751 - 1,63%  
18 Grupa Blomedia - autokult.pl 281 322 3 708 199 1,50% tak
19 autogielda.pl 262 886 6 739 297 1,40% tak
20 etransport.pl 245 687 - 1,31%  


Budownictwo i nieruchomości

Prowadzące w tej kategorii strony Gazeta.pl osiągnęły podobne wyniki jak w czerwcu. Serwisy Muratora straciły prawie 100 tys. real users (zyskując przy tym ponad milion odsłon), za to otodom.pl odwiedziło ponad 200 tys. użytkowników więcej.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Gazeta.pl - Budownictwo, nieruchomości 1 972 182 32 924 409 10,50% tak
2 Grupa Murator - Budownictwo, nieruchomości 1 588 800 18 846 911 8,46% tak
3 Grupa Allegro.pl - otodom.pl 1 293 419 36 720 601 6,89% tak
4 Grupa Polskapresse - Budownictwo, nieruchomości 783 105 29 133 130 4,17% tak
5 Grupa Oferty.net 709 506 15 104 975 3,78% tak
6 Grupa E-budownictwo.pl - Budownictwo, nieruchomości 639 496 4 765 567 3,40% tak
7 Grupa NNV - nieruchomosci-online.pl 618 527 17 781 889 3,29% tak
8 Grupa Avt.pl - Budownictwo, nieruchomości 609 144 2 586 628 3,24% tak
9 Grupa Interia.pl - Budownictwo, nieruchomości 531 750 26 908 184 2,83% tak
10 Grupa Onet.pl - Budownictwo, nieruchomości 405 404 6 180 298 2,16% tak
11 Grupa Morizon S.A. 374 940 3 345 881 2,00% tak
12 forumogrodnicze.info 367 846 - 1,96%  
13 szybko.pl 330 644 4 797 899 1,76% tak
14 poradnikogrodniczy.pl 325 009 - 1,73%  
15 Grupa Dom.pl - Budownictwo, nieruchomości 299 140 2 481 698 1,59% tak
16 Grupa Meble.pl - Budownictwo, nieruchomości 289 015 - 1,54%  
17 Grupa Projektoskop.pl - Budownictwo, nieruchomości 285 990 2 063 597 1,52% tak
18 Grupa O2.pl - Budownictwo, nieruchomości 283 421 1 671 784 1,51% tak
19 swiatkwiatow.pl 280 160 2 199 658 1,49% tak
20 Grupa Money.pl - dom.money.pl 276 118 2 734 447 1,47% tak


Edukacja

Wakacje to okres mniejszej popularności serwisów edukacyjnych. Jedynie strony Google z tej kategorii zanotowały w skali miesiąca wzrost zasięgu, wynoszący prawie 400 tys. real users.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
EDUKACJA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Wikipedia - Edukacja 8 136 780 - 43,32%  
2 Grupa Google - Edukacja 4 798 868 - 25,55%  
3 Grupa Onet.pl - Edukacja 1 878 036 10 488 305 10,00% tak
4 Grupa Gazeta.pl - Edukacja 1 720 065 9 225 469 9,16% tak
5 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Edukacja 1 389 263 11 045 280 7,40% tak
6 szkolnictwo.pl 842 986 - 4,49%  
7 youriqnow.com 633 241 - 3,37%  
8 translate.pl 605 437 - 3,22%  
9 Grupa Ling.pl 601 968 3 351 709 3,20% tak
10 Grupa O2.pl - sjp.pl 562 273 8 469 344 2,99% tak
11 Grupa GG Network - Edukacja 547 965 5 592 593 2,92% tak
12 pwn.pl-Serwisy edukacyjne PWN 472 600 2 495 942 2,52% tak
13 bryk.pl 452 494 1 027 021 2,41% tak
14 angielskopolski.com 419 681 - 2,23%  
15 pl.bab.la 410 395 - 2,18%  
16 shvoong.com 408 073 - 2,17%  
17 biolog.pl 380 025 - 2,02%  
18 translatica.pl 379 119 - 2,02%  
19 wikipedia.pl 340 724 - 1,81%  
20 ang.pl 299 956 - 1,60%  


Erotyka

Serwis livejasmin.com w porównaniu z czerwcem prawie podwoił liczbę swoich użytkowników w Polsce, dzięki czemu awansował z piątego na pierwsze miejsce.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
EROTYKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 livejasmin.com 2 711 777 - 14,44%  
2 camzap.com 1 884 763 - 10,03%  
3 redtube.com 1 732 682 - 9,22%  
4 pornhub.com 1 691 629 - 9,01%  
5 xvideos.com 1 408 990 - 7,50%  
6 sexrura.pl 1 236 844 - 6,58%  
7 pornhublive.com 1 217 717 - 6,48%  
8 redtube.net.pl 868 110 - 4,62%  
9 porno.com.pl 857 750 - 4,57%  
10 sex-blog.pl 808 126 - 4,30%  
11 zbiornik.com 787 646 - 4,19%  
12 tube8.com 721 884 - 3,84%  
13 sexomaniak.pl 707 347 - 3,77%  
14 sexnk.net 704 788 - 3,75%  
15 xnxx.com 698 327 - 3,72%  
16 sex.net.pl 673 589 - 3,59%  
17 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Erotyka 671 384 56 710 284 3,57% tak
18 sexmov.pl 664 202 - 3,54%  
19 xhamster.com 658 375 - 3,50%  
20 adultfriendfinder.com 649 618 - 3,46%  


Sport

Strony WP z Orange i Onetu zyskały w skali miesiąca po ok. 150 tys. użytkowników, a strony Interii - prawie 100 tys. Natomiast serwisy Gazeta.pl zanotowały podobne wyniki jak w czerwcu.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
SPORT
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Sport 3 792 270 111 917 122 20,19% tak
2 Grupa Onet.pl - Sport 3 687 134 140 914 598 19,63% tak
3 Grupa Gazeta.pl - Sport 2 961 028 69 563 085 15,76% tak
4 Grupa Interia.pl - Sport 1 123 652 53 730 304 5,98% tak
5 Grupa O2.pl - Sport 499 872 5 128 139 2,66% tak
6 futbolowo.pl 473 473 22 153 092 2,52% tak
7 90minut.pl 466 642 33 659 276 2,48% tak
8 meczyki.pl 460 396 - 2,45%  
9 kfd.pl 459 233 - 2,44%  
10 drhtv.com.pl 454 914 - 2,42%  
11 Grupa Ringier Axel Springer - Sport 447 129 6 508 755 2,38% tak
12 sportowefakty.pl 406 839 37 319 918 2,17% tak
13 Grupa Murator - Sport 356 264 1 592 888 1,90% tak
14 Grupa Eurosport 339 631 - 1,81%  
15 livesports.pl 306 384 - 1,63%  
16 Grupa TVP - tvp.pl - sport 304 371 3 943 244 1,62% tak
17 uefa.com 254 778 - 1,36%  
18 soccer-live.pl 221 551 2 354 601 1,18% tak
19 livescore.com 219 794 - 1,17%  
20 Grupa Polskapresse - Sport 184 410 2 817 965 0,98% tak


E-commerce

Serwisy Allegro i Nokaut.pl osiągnęły nieznaczne wzrosty odwiedzalności w porównaniu z czerwcem. Za to Groupon.pl miał ponad 550 tys. użytkowników mniej.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
E-COMMERCE
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Allegro.pl - E-commerce 11 602 418 4 193 109 580 61,76% tak
2 groupon.pl 3 831 022 - 20,39%  
3 nokaut.pl 2 976 664 11 498 313 15,85% tak
4 Grupa Wirtualna Polska - Orange - E-commerce 2 181 206 48 129 612 11,61% tak
5 okazje.info.pl 1 832 169 11 192 523 9,75% tak
6 aukcjoner.pl 1 715 529 - 9,13%  
7 Grupa Spolecznosci.pl - E-commerce 1 607 321 70 368 801 8,56% tak
8 Grupa Onet.pl - E-commerce 1 427 751 107 611 023 7,60% tak
9 skapiec.pl 1 416 314 - 7,54%  
10 bonprix.pl 1 362 010 - 7,25%  
11 gruper.pl 1 349 298 - 7,18%  
12 archiwumallegro.pl 1 320 377 - 7,03%  
13 Grupa Ebay 1 245 077 - 6,63%  
14 merlin.pl 1 209 183 - 6,44%  
15 citeam.pl 1 204 468 - 6,41%  
16 euro.com.pl 1 182 976 - 6,30%  
17 tchibo.pl 1 152 746 - 6,14%  
18 empik.com 1 023 063 21 111 254 5,45% tak
19 Grupa O2.pl - E-commerce 829 277 6 548 809 4,41% tak
20 bazarek.pl 805 639 - 4,29%  


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lipcu 2011 roku

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dany
tym razem podział na 2 strony-widzę postęp, ale czekam do powrotu do jednostronicowego układu.
8 8
odpowiedź
User
uplinkzewsi
Powinno być tak: 1 tabelka - 1 strona.
Jest to tzw. złoty podział…
9 8
odpowiedź
User
ja22
Tak jednostronicowy jest lepszy.
8 9
odpowiedź