SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu

Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (styczeń 2010 - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 19 kategoriach, m.in. biznes, erotyka, turystyka, sport, motoryzacja, praca czy informacja?

Informacje, publicystyka, media

Cztery czołowe grupy serwisów w tej kategorii utrzymały swoje pozycje, notując wzrost popularności w porównaniu do grudnia ubiegłego roku – największy w przypadku stron informacyjnych Gazeta.pl (o prawie 700 tys. real users) i WP (o 500 tys.). Na piąte miejsce awansowały serwisy informacyjne Mediów Regionalnych, spychając w dół witryny informacyjno-publicystyczne Polskapresse.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
INFORMACJE I PUBLICYSTYKA
 Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Onet.pl - Serwisy informacyjne6 188 539255 496 03535,95%tak
2Grupa Gazeta.pl - Serwisy informacyjne5 704 200147 898 44433,14%tak
3Grupa Wirtualna Polska - Serwisy informacyjne5 266 426267 254 63230,59%tak
4Grupa Interia.pl - Serwisy informacyjne3 522 47785 114 71520,46%tak
5Grupa Media Regionalne - Serwisy informacyjne3 039 60885 862 41817,66%tak
6Grupa Polskapresse - Informacje i publicystyka2 988 89337 391 73717,36%tak
7Grupa TVN - Serwisy informacyjne2 206 65670 075 56512,82%tak
8Grupa Axel Springer - Serwisy informacyjne1 399 04034 056 7578,13%tak
9Grupa Presspublica - Serwisy informacyjne1 333 20820 149 4527,75%tak
10Grupa o2.pl - Serwisy informacyjne1 313 10120 171 1777,63%tak
11Grupa Infor - Informacje1 282 42926 614 7577,45%tak
12Grupa TVP - Serwisy informacyjne1 101 85312 379 6426,40%tak
13Grupa Google - Serwisy informacyjne1 066 998-6,20% 
14Grupa Murator - se.pl880 4127 894 2875,11%tak
15trojmiasto.pl819 285-4,76% 
16Grupa Gery.pl - Serwisy informacyjne754 7867 146 8414,38%tak
17eioba.pl684 497-3,98% 
18Grupa Polskie Radio490 153-2,85% 
19pogodynka.pl482 0539 088 9992,80%tak
20polityka.pl426 5983 052 3002,48%tak


Kultura, rozrywka


Popularność YouTube spadła w Polsce o prawie 200 tys. real users w porównaniu do grudnia ubiegłego roku, za to serwisy rozrywkowe Onet.pl zyskały prawie 300 tys. użytkowników, a strony rozrywkowe o2.pl – ponad 300 tys.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
KULTURA I ROZRYWKA
 Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1youtube.com9 915 158-57,60% 
2Grupa Onet.pl - Serwisy rozrywkowe7 230 2671 463 795 02442,00%tak
3Grupa o2.pl - Serwisy rozrywkowe6 666 430565 323 03838,73%tak
4Grupa Wirtualna Polska - Serwisy rozrywkowe5 771 033450 395 23133,53%tak
5Grupa Google - Serwisy rozrywkowe4 343 123-25,23% 
6Grupa Interia.pl - Serwisy rozrywkowe4 155 617349 801 75524,14%tak
7Grupa Spilgames4 130 580-24,00% 
8filmweb.pl3 397 692170 905 91219,74%tak
9Grupa Gazeta.pl - Serwisy rozrywkowe3 243 24757 012 71018,84%tak
10imageshack.us3 232 903-18,78% 
11wiaderko.com2 821 630-16,39% 
12wyspagier.pl2 638 741-15,33% 
13Grupa Medousa.pl - Serwisy rozrywkowe2 630 034-15,28% 
14Grupa Pino.pl - Serwisy rozrywkowe2 589 51021 349 37915,04%tak
15demotywatory.pl2 490 739-14,47% 
16warofdragons.pl2 411 279-14,01% 
17tekstowo.pl2 048 40536 384 71911,90%tak
18poszkole.pl1 895 351305 740 68911,01%tak
19Grupa Gry-online.pl1 868 75344 019 50710,86%tak
20torrenty.org1 699 597-9,87% 


Motoryzacja

W czołówce zestawienia tej kategorii przeważają wzrosty popularności. Największy odnotowało liderujące otomoto.pl, które odwiedziło ponad 500 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
MOTORYZACJA
 Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1otomoto.pl3 775 193395 646 99821,93%tak
2Grupa Onet.pl - Serwisy motoryzacyjne2 232 49938 030 40912,97%tak
3Grupa Wirtualna Polska - Serwisy motoryzacyjne1 754 48247 493 22910,19%tak
4Grupa Interia.pl - Serwisy motoryzacyjne1 679 05543 239 3309,75%tak
5Grupa Gazeta.pl - Serwisy motoryzacyjne1 300 67418 986 2647,56%tak
6Grupa Polskapresse - Motoryzacja1 185 39336 715 4486,89%tak
7autocentrum.pl1 025 23923 367 9895,96%tak
8Grupa Axel Springer - Serwisy motoryzacyjne883 5687 931 2015,13%tak
9Grupa V10.pl771 7239 946 3604,48%tak
10Grupa o2.pl - Serwisy motoryzacyjne607 7618 352 2753,53%tak
11Grupa Auto.pl588 5456 458 1963,42%tak
12Grupa Bankier.pl - Serwisy motoryzacyjne583 9616 799 5773,39%tak
13Grupa Mobile576 333-3,35% 
14autogielda.pl523 39215 714 1153,04%tak
15scigacz.pl380 0764 529 3752,21%tak
16forumsamochodowe.pl362 0951 447 8602,10%tak
17motonews.pl333 3062 307 5581,94%tak
18autoteam.pl320 7071 947 3371,86%tak
19Grupa Wroom.pl312 1283 404 4581,81%tak
20autogaleria.pl252 4493 474 5531,47%tak


Budownictwo i nieruchomości

Na pierwsze miejsce awansowały serwisy budownicze Gazeta.pl, które zyskały prawie 300 tys. real users i ponad 7 mld odsłon. Witryny budownicze Muratora odwiedziło „tylko” ponad 200 tys. użytkowników więcej niż w grudniu.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI
 Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Gazeta.pl - Budownictwo1 447 94924 763 4498,41%tak
2Grupa Murator - Budownictwo1 430 45419 844 7018,31%tak
3Grupa Allegro.pl - otodom.pl933 72728 443 6125,42%tak
4Grupa Polskapresse - Budownictwo i nieruchomości633 26737 472 2983,68%tak
5Grupa Oferty.net583 88412 562 7373,39%tak
6Grupa NNV - nieruchomosci-online.pl578 92411 505 3993,36%tak
7Grupa Interia.pl - Budownictwo555 40532 009 6533,23%tak
8Grupa Meble.pl - Budownictwo504 682-2,93% 
9Grupa Wirtualna Polska - Budownictwo494 9689 532 9762,88%tak
10domiporta.pl487 01514 759 1382,83%tak
11Grupa AVT - Budownictwo i nieruchomości454 9432 890 2412,64%tak
12Grupa e-budownictwo.pl449 3004 747 8602,61%tak
13Grupa o2.pl - Budownictwo360 7903 520 5362,10%tak
14skyscrapercity.com335 366-1,95% 
15Grupa Dom.pl - Budownictwo291 4746 188 9401,69%tak
16szybko.pl285 0574 783 5061,66%tak
17dom.money.pl282 0274 727 3231,64%tak
18nportal.pl224 3302 701 3431,30%tak
19Grupa Onet.pl - Budownictwo219 7616 908 1631,28%tak
20Grupa KRN Media217 4623 733 8781,26%tak


Edukacja

Witryny z czołówki tej kategorii w większości zyskały na popularności – strony edukacyjne GG Network prawie 500 tys. real users. Serwisy edukacyjne Google wskoczyły na drugie miejsce, wyprzedzając stronę ściąga.pl. Natomiast translate.pl jako jedyne z czołowej dziesiątki straciło część użytkowników i spadło z siódmego na dwunaste miejsce.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
EDUKACJA
 Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Wikipedia - Edukacja8 679 356-50,42% 
2Grupa Google - Edukacja3 450 747-20,05% 
3sciaga.pl3 403 39124 722 86019,77%tak
4Grupa Onet.pl - Serwisy edukacyjne3 373 37137 410 68119,60%tak
5bryk.pl2 058 93610 070 31811,96%tak
6Grupa Wirtualna Polska - Serwisy edukacyjne1 565 52019 479 1719,09%tak
7Grupa GG Network - Serwisy edukacyjne1 523 00515 820 6658,85%tak
8shvoong.com1 380 451-8,02% 
9ebuda.pl1 317 016-7,65% 
10Grupa Gazeta.pl - Serwisy edukacyjne1 243 6917 098 1727,22%tak
11zgapa.pl1 211 3613 487 8447,04%tak
12translate.pl1 126 871-6,55% 
13szkolnictwo.pl1 106 6397 227 3166,43%tak
14klp.pl1 076 295-6,25% 
15pwn.pl - Serwisy edukacyjne PWN1 009 1246 429 1915,86%tak
16zadane.pl941 526-5,47% 
17Grupa Ling.pl788 232-4,58% 
18ang.pl746 5818 312 8164,34%tak
19Grupa o2.pl - Serwisy edukacyjne692 64917 724 4774,02%tak
20eszkola.pl684 800-3,98% 


Erotyka

livejasmin.com odwiedziło ponad 500 tys. użytkowników więcej niż w grudniu, dzięki czemu serwis awansował na pierwsze miejsce. Popularność redtube.com pozostała na niezmienionym poziomie.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
EROTYKA
 Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1livejasmin.com1 744 951-10,14% 
2redtube.com1 561 570-9,07% 
3adultfriendfinder.com1 037 697-6,03% 
4pornhub.com1 032 802-6,00% 
5Grupa rXmedia998 483-5,80% 
6xvideos.com960 759-5,58% 
7Grupa Wirtualna Polska - Erotyka902 962109 332 0235,25%tak
8zbiornik.com867 252-5,04% 
9fotka.sex.pl727 327-4,23% 
10tube8.com703 649-4,09% 
11pornotuba.pl652 583-3,79% 
12erodate.pl632 626-3,68% 
13starsex.pl624 016-3,63% 
14keezmovies.com548 640-3,19% 
15wildsex.pl536 616-3,12% 
16streamate.com531 258-3,09% 
17awempire.com497 915-2,89% 
18xnxx.com491 659-2,86% 
19pornolina.pl484 549-2,81% 
20sex-blog.pl453 053-2,63% 


Serwisy sportowe

Na popularności straciły serwisy sportowe Onet.pl (ponad 200 tys. real users mniej niż w grudniu) i WP (prawie 300 tys. mniej). 250 tys. użytkowników zyskały za to strony sportowe Gazeta.pl, dzięki czemu awansowały na drugie miejsce.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
SPORT
 Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Onet.pl - Serwisy sportowe3 402 633154 621 49819,77%tak
2Grupa Gazeta.pl - Serwisy sportowe3 265 60164 259 24818,97%tak
3Grupa Wirtualna Polska - Serwisy sportowe3 205 807122 912 28018,62%tak
4Grupa Interia.pl - Serwisy sportowe1 555 62988 908 4299,04%tak
5Grupa o2.pl - Serwisy sportowe614 3375 556 6273,57%tak
6kfd.pl403 708-2,35% 
7Grupa Axel Springer - Serwisy sportowe369 0555 284 9982,14%tak
8Grupa Fit.pl - Sport311 0161 633 0521,81%tak
9Grupa Innovaweb - Sport307 5542 764 8651,79%tak
10livesports.pl303 29523 569 1341,76%tak
1190minut.pl301 30219 265 7111,75%tak
12sportowefakty.pl293 24816 420 5341,70%tak
13futbolowo.pl271 37013 370 9711,58%tak
14skionline.pl264 6744 299 6771,54%tak
15Grupa Eurosport242 813-1,41% 
16Grupa TVP - tvp.pl - tvp.pl - sport235 5554 099 3501,37%tak
17livescore.com209 777-1,22% 
18skijumping.pl197 1105 365 5511,15%tak
19Grupa Sport24.pl182 822-1,06% 
20kulturystyka.pl172 126-1,00% 


E-commerce

Liderujące w tej kategorii serwisy Allegro.pl odwiedziło prawie 500 tys. użytkowników więcej niż w grudniu, wykonując prawie 2 mld więcej odsłon. Z zestawienia zniknęło ceneo.pl zajmujące miesiąc wcześniej drugie miejsce.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
E-COMMERCE
 Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Allegro.pl - E-commerce10 611 1465 265 776 27661,64%tak
2nokaut.pl2 829 12412 986 47816,44%tak
3aukcjoner.pl1 915 793-11,13% 
4euro.com.pl1 646 604-9,57% 
5merlin.pl1 644 723-9,55% 
6Grupa Onet.pl - E-commerce1 525 63192 150 8478,86%tak
7Grupa Ebay1 320 216-7,67% 
8skapiec.pl1 314 077-7,63% 
9Grupa Spolecznosci.pl - swistak.pl1 215 618-7,06% 
10bonprix.pl1 072 918-6,23% 
11empik.com1 048 658-6,09% 
12Grupa o2.pl - E-commerce960 9738 156 5775,58%tak
13Grupa Wirtualna Polska - E-Commerce934 61387 430 6205,43%tak
14bazarek.pl888 8813 821 5475,16%tak
15twenga.pl881 531-5,12% 
16okazje.info.pl845 1496 509 3814,91%tak
17szkla.com693 587-4,03% 
18alejka.pl664 9462 415 9023,86%tak
19Grupa Interia.pl - E-commerce650 77315 206 9733,78%tak
20Grupa Amazon634 692-3,69% 


Styl życia

Serwisy lifestylowe o2.pl zyskały w porównaniu do grudnia ponad 300 tys. użytkowników i zbliżyły się do witryn Onet.pl, które straciły prawie 100 tys. real users. Strony WP nadal generują w tej kategorii najwięcej odsłon, ale spadły z trzeciego miejsca na rzecz serwisów lifestylowych Gazeta.pl.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
STYL ŻYCIA
 Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Onet.pl - Styl życia5 505 455281 919 11131,98%tak
2Grupa o2.pl - Styl życia5 116 428238 779 95229,72%tak
3Grupa Gazeta.pl - Styl życia4 597 172122 158 67126,71%tak
4Grupa Wirtualna Polska - Styl życia4 578 815394 875 55326,60%tak
5Grupa Interia.pl - Styl życia3 350 388115 482 63819,46%tak
6Grupa Edipresse - Styl życia2 565 70449 084 34514,90%tak
7Grupa G+J Polska - Styl życia1 964 51333 068 11711,41%tak
8Grupa We-dwoje.pl - Styl życia1 645 75112 733 4129,56%tak
9Grupa Axel Springer - Styl życia1 419 08110 903 2308,24%tak
10kozaczek.pl1 213 04323 331 4827,05%tak
11dlastudenta.pl1 191 8827 999 6166,92%tak
12Grupa Infor - Styl życia1 048 3336 881 6906,09%tak
13Grupa Innovaweb - Styl życia1 015 83913 363 2455,90%tak
14Grupa Murator - Styl życia1 014 7793 155 2055,90%tak
15opoka.org.pl962 967-5,59% 
16biomedical.pl928 537-5,39% 
17Grupa Styl.fm814 56338 514 8274,73%tak
18wielkiezarcie.com787 8317 782 0794,58%tak
19Grupa G7media - Styl Życia766 16914 703 9874,45%tak
20senior.pl689 1643 077 3034,00%tak


Turystyka

Serwisy turystyczne Onet.pl odwiedziło ponad 450 tys. internautów więcej niż w grudniu, dzięki czemu powiększyły one przewagę nad stroną rozklad-pkp.pl, która straciła prawie 100 real users.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
TURYSTYKA
 Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Onet.pl - Serwisy turystyczne2 470 63838 717 34814,35%tak
2rozklad-pkp.pl1 759 682-10,22% 
3Grupa Wirtualna Polska - Serwisy turystyczne1 248 39715 769 8297,25%tak
4Grupa Eholiday.pl787 8376 871 2164,58%tak
5Grupa E-podroznik.pl632 1797 446 1613,67%tak
6Grupa Nocowanie.pl586 731-3,41% 
7Grupa G+J Polska - Serwisy turystyczne497 6734 405 8192,89%tak
8tur-info.pl461 743-2,68% 
9Grupa Gazeta.pl - Serwisy turystyczne428 4504 455 4822,49%tak
10Grupa Meteor24.pl418 947-2,43% 
11esky.pl405 0421 157 2592,35%tak
12odleglosci.pl392 7671 736 5072,28%tak
13Grupa Wakacje.pl383 543-2,23% 
14Grupa Interia.pl - Serwisy turystyczne369 7322 309 3362,15%tak
15Grupa Travelplanet.pl SA365 448-2,12% 
16Grupa Fajnewczasy.pl346 8614 048 9852,02%tak
17rozklady.pl318 251-1,85% 
18mapofpoland.pl312 264-1,81% 
19Grupa Allegro.pl - Turystyka297 3602 243 8911,73%tak
20booking.com271 457-1,58% 


Firmowe

Serwisy Mozilli zyskały w porównaniu do grudnia ponad 500 tys. użytkowników, a strony Microsoftu – prawie 300 tys. Z kolei witryny Orange odwiedziło ponad 200 tys. internautów mniej niż miesiąc wcześniej.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
FIRMOWE
 Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Mozilla6 242 699-36,27% 
2Grupa Microsoft - Firmowe 6 000 759-34,86% 
3Grupa Orange3 175 421-18,45% 
4adobe.com2 737 980-15,91% 
5Grupa PKO BP2 689 495-15,62% 
6Grupa Plus GSM2 604 187-15,13% 
7Grupa Play2 222 177-12,91% 
8loteriard.pl2 028 292-11,78% 
9Grupa Google - Firmowe1 991 582-11,57% 
10conduit.com1 864 340-10,83% 
11Grupa ING1 612 763-9,37% 
12Grupa Mbank1 545 408-8,98% 
13Grupa PTC Era1 542 679-8,96% 
14lotto.pl1 505 389-8,75% 
15winamp.com1 406 219-8,17% 
16planet49.pl1 349 741-7,84% 
17eskk.pl1 348 687-7,83% 
18skype.com1 296 013-7,53% 
19Grupa Pekao SA1 259 181-7,31% 
20Grupa BZWBK1 231 558-7,15% 


Nowe Technologie

Strony technologiczne Interii przyciągnęły ponad 100 tys. użytkowników więcej niż w grudniu, a dobreprogramy.pl – prawie 400 tys. więcej. W drugiej dziesiątce rankingu spory spadek popularności (o 400 tys. real users) zanotowały witryny technologiczne CATALIST.pl.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
NOWE TECHNOLOGIE
 Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Interia.pl - Nowe technologie4 737 50846 041 11327,52%tak
2dobreprogramy.pl4 126 18734 367 97723,97%tak
3Grupa Onet.pl - Nowe technologie3 504 36348 351 42720,36%tak
4Grupa IDG - Nowe technologie3 132 34817 903 41718,20%tak
5Grupa Gazeta.pl - Nowe technologie2 438 54712 031 25014,17%tak
6Grupa Wirtualna Polska - Nowe technologie2 410 70222 300 37614,00%tak
7instalki.pl2 269 42810 492 18913,18%tak
8pobierz.pl1 592 446-9,25% 
9Grupa SoftMania.eu1 330 9305 988 9607,73%tak
10frazpc.pl1 312 0344 572 5287,62%tak
11programosy.pl1 126 082-6,54% 
12pobieraczek.pl1 049 164-6,09% 
13download.net.pl903 581-5,25% 
14brothersoft.com889 812-5,17% 
15bfmsa.com.pl796 504-4,63% 
16chip.eu766 961-4,46% 
17chip.pl762 4943 627 9954,43%tak
18Grupa CATALIST.pl - Nowe Technologie752 506-4,37% 
19Grupa Axel Springer - Nowe technologie733 8503 926 3764,26%tak
20telepolis.pl697 3257 115 5134,05%tak


Praca

Trzy czołowe grupy serwisów rekrutacyjnych zanotowały spore wzrosty popularności: Gazeta.pl o ponad 650 tys. real users, Pracuj – o 600 tys., a WP o prawie 550 tys. Nieco mniej użytkowników niż w grudniu odwiedziło za to serwisy o pracy Allegro.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
PRACA
 Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Gazeta.pl - Praca2 248 32952 163 28013,06%tak
2Grupa Pracuj - Praca1 856 83957 403 94310,79%tak
3Grupa Wirtualna Polska - Praca1 533 34312 933 6438,91%tak
4infopraca.pl1 226 720-7,13% 
5jobrapido.pl1 166 063-6,77% 
6Grupa Money.pl - money.pl - praca.money.pl933 11517 155 2225,42%tak
7praca.pl859 368-4,99% 
8gowork.pl781 6755 594 6594,54%tak
9Grupa Polskapresse - Praca667 58412 843 7373,88%tak
10monsterpolska.pl660 246-3,84% 
11Grupa Axel Springer - Praca578 6914 678 4773,36%tak
12szybkopraca.pl510 609-2,97% 
13egospodarka.pl - praca.egospodarka.pl490 8895 206 9192,85%tak
14Grupa Allegro - Praca454 9054 748 4402,64%tak
15kariera.pl445 9155 028 5992,59%tak
16jobisjob.pl331 207-1,92% 
17Grupa Interia.pl - Praca245 4091 483 1151,43%tak
18jobexpress.pl238 548-1,39% 
19Grupa Hrc.pl236 256-1,37% 
20Grupa Onet.pl - Praca213 7533 652 8961,24%tak


Społeczności

Serwis nasza-klasa.pl odwiedziło 400 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. Natomiast Facebook zyskał prawie milion real users i wyprzedził w rankingu witryny społecznościowe o2.pl.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
SPOŁECZNOŚCI
 Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1nasza-klasa.pl11 390 822-66,17% 
2Grupa Gazeta.pl - Społeczności6 213 222395 960 42136,09%tak
3Grupa Onet.pl - Społeczności5 190 98495 021 44830,16%tak
4Grupa Interia.pl - Społeczności5 014 559179 971 58829,13%tak
5Grupa Wirtualna Polska - Społeczności4 672 66658 079 35427,15%tak
6Grupa Google - Społeczności4 475 022-26,00% 
7Grupa GG Network - Społeczności4 146 980142 689 46124,09%tak
8facebook.com4 098 226-23,81% 
9Grupa o2.pl - Społeczności3 451 91580 950 39320,05%tak
10peb.pl2 359 042-13,70% 
11zapytaj.com.pl2 323 553-13,50% 
12wordpress.com2 279 253-13,24% 
13Grupa Spolecznosci.pl -> fotka.pl2 069 1201 167 430 26312,02%tak
14grono.net1 740 822284 884 97110,11%tak
15precyl.pl1 480 551-8,60% 
16wykop.pl1 461 515-8,49% 
17Grupa Allegro.pl - cokupic.pl1 301 3538 329 2647,56%tak
18goldenline.pl1 251 904-7,27% 
19myspace.com - myspace.com - pozostałe1 217 157-7,07% 
20ifd.pl896 611-5,21% 


Mapy i lokalizatory

Liderujące w tej kategorii serwisy Google zanotowały wzrost popularności o ponad 650 tys. real users, a strony Onet.pl – o prawie 450 tys. Natomiast wikimapia.org zyskała prawie 100 tys. użytkowników i awansowała o trzy miejsca.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
MAPY I LOKALIZATORY
 Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Google - Mapy i lokalizatory5 455 311-31,69% 
2Grupa Onet.pl - Lokalizator zumi.pl4 274 86536 098 42924,83%tak
3targeo.pl978 8862 942 8345,69%tak
4szukacz.pl - mapy787 4722 826 2564,57%tak
5Grupa Pf.pl - pf.pl - mapa.pf.pl563 8081 328 1053,28%tak
6wikimapia.org320 765-1,86% 
7Grupa Interia.pl - map24.interia.pl293 49510 368 0831,71%tak
8miplo.pl237 874-1,38% 
9jakdojade.pl220 575-1,28% 
10Grupa Wirtualna Polska - Lokalizator Docelu.pl197 996637 8591,15%tak
11planmiasta.info167 504-0,97% 
12dojazd.org152 269-0,88% 
13ad24.pl80 617-0,47% 
14pkt.pl - mapy78 535338 8550,46%tak
15um.warszawa.pl - mapy58 000-0,34% 
16mapgo.pl50 831-0,30% 


Hosting

Z czterech czołowych serwisów w tej kategorii skorzystało po ok. 500 tys. użytkowników więcej niż w grudniu. Za to Osemka.pl straciła ponad 150 tys. real users i przesunęła się o trzy pozycje w dół.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
HOSTING
 Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Interia.pl - Hosting2 778 71223 094 14416,14%tak
2Grupa Onet.pl - Hosting2 625 08224 488 37615,25%tak
3home.pl2 530 105-14,70% 
4nazwa.pl2 163 728-12,57% 
5Grupa Yoyo.pl - Hosting1 799 147-10,45% 
6Grupa Wirtualna Polska - Hosting1 797 97511 129 96010,45%tak
7prv.pl1 537 42911 557 1608,93%tak
8Grupa Osemka.pl - Hosting1 405 62411 098 6008,17%tak
9Grupa Ovh1 376 227-7,99% 
10art.pl1 193 168-6,93% 
11cba.pl1 035 213-6,01% 
12Grupa Click-Media962 405-5,59% 
13neostrada.pl - strony hostingowane neostrada.pl788 040-4,58% 
14webd.pl730 763-4,25% 
15boo.pl560 264-3,25% 
16one.pl551 039-3,20% 
17of.pl407 582-2,37% 
18win.pl388 967-2,26% 
19az.pl - hosting336 998-1,96% 
20fr.pl296 119-1,72% 


Publiczne

Stronę Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odwiedziło w styczniu ponad 2 mln internautów.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
PUBLICZNE
 Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1wosp.org.pl2 058 745-11,96% 
2zus.pl813 745-4,73% 
3pajacyk.pl753 64822 871 4654,38%tak
4ngo.pl683 222-3,97% 
5policja.gov.pl681 034-3,96% 
6Grupa Uniwersytet Warszawski631 062-3,67% 
7stat.gov.pl583 053-3,39% 
8sejm.gov.pl552 555-3,21% 
9Grupa AGH544 761-3,16% 
10Grupa Mf.gov.pl533 366-3,10% 
11europa.eu478 388-2,78% 
12uj.edu.pl472 624-2,75% 
13Grupa Praca.gov.pl443 194-2,57% 
14univ.gda.pl407 916-2,37% 
15pwr.wroc.pl321 782-1,87% 
16amu.edu.pl303 098-1,76% 
17pw.edu.pl303 005-1,76% 
18bip.gov.pl295 338-1,72% 
19umk.pl288 636-1,68% 
20pg.gda.pl271 791-1,58% 


Wyszukiwarki i katalogi

Z wyszukiwarek i katalogów Google skorzystało ponad 200 tys. użytkowników więcej niż w grudniu. Na szóste miejsce kosztem bing.pl awansowały firmy.net, a na ósme – wyszukiwarki WP, wyprzedzając yellowpages.pl.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
WYSZUKIWARKI I KATALOGII
 Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Google - Wyszukiwarki i katalogi15 939 628-92,60% 
2Grupa pf.pl - Wyszukiwarki3 659 46124 484 23721,26%tak
3pkt.pl - pozostale2 685 92611 323 60215,60%tak
4ask.com2 380 401-13,83% 
5Grupa Onet.pl - Wyszukiwarki i katalogi2 273 53553 397 41613,21%tak
6firmy.net1 820 3427 785 35810,57%tak
7bing.com1 764 714-10,25% 
8Grupa Wirtualna Polska - Wyszukiwarki1 310 42116 328 7157,61%tak
9yellowpages.pl1 253 704-7,28% 
10filestube.com1 177 916-6,84% 
11mywebsearch.com920 891-5,35% 
12Grupa Interia.pl - Wyszukiwarki899 76617 420 7395,23%tak
13Grupa Toplista.pl884 796-5,14% 
14favore.pl838 2813 164 2104,87%tak
15search.yahoo.com692 958-4,03% 
16trovit.pl689 244-4,00% 
17webwweb.pl642 045-3,73% 
18hotfrog.pl505 103-2,93% 
19cylex.pl446 815-2,60% 
20gwiazdor.pl423 001-2,46% 


Serwisy biznesowe

W czołówce przeważają wzrosty popularności sięgające nawet – w przypadku stron biznesowych Money.pl – 700 tys. real users. Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło w styczniu prawie 460 tys. użytkowników.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
BIZNES, FINANSE, PRAWO
 Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Onet.pl - Serwisy biznesowe3 781 62460 673 94521,97%tak
2Grupa Money.pl - Serwisy biznesowe3 316 96335 495 68819,27%tak
3Grupa Infor - Serwisy biznesowe2 696 51228 723 90415,66%tak
4Grupa Wirtualna Polska - Serwisy biznesowe2 509 63742 085 86814,58%tak
5Grupa Bankier.pl - Serwisy biznesowe2 142 13147 045 38412,44%tak
6Grupa Gazeta.pl - Serwisy biznesowe1 721 90418 505 59310,00%tak
7Grupa Interia.pl - Serwisy biznesowe1 617 79923 995 1489,40%tak
8eGospodarka.pl - Serwisy biznesowe1 476 0038 325 5498,57%tak
9forumprawne.org963 593-5,60% 
10Grupa Wolters Kluwer Polska - Serwisy biznesowe827 808-4,81% 
11Grupa o2.pl - Serwisy biznesowe681 3895 615 9103,96%tak
12nf.pl679 6644 066 5073,95%tak
13Grupa PTWP - Biznes, finanse, prawo610 424-3,55% 
14Grupa Inwestycje.pl - Serwisy biznesowe546 7953 393 8783,18%tak
15biznesforum.pl543 664-3,16% 
16Grupa Spolecznosci.pl - media2541 4202 425 8323,15%tak
17wirtualnemedia.pl459 9512 261 1632,67%tak
18podatki.biz314 0751 770 1321,82%tak
19pb.pl309 5466 504 7971,80%tak
20portalfk.pl273 051-1,59% 

Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
i to sie nazywa profesjonalnie pokazać dane
gratulacje!!!
odpowiedź
User
Andrzej
Znakomity zestaw Danych!

Serdecznie pozdrawiam & Dziękuję
odpowiedź
User
BeeJay
Dane obszernie przedstawione, choć czasem mam wątpliwości czy niektóre serwisy wyskakujące w oknach pop-up nieco nie zawyżają statystyk, przy niskiej ich faktycznej oglądalności.
Ciekawa jest też analiza ilości odsłon serwisów tematycznych: czyli co odwiedzamy chętnie w polskim internecie, a czego nie.
odpowiedź