SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Najpopularniejsze tytuły prasowe w okresie od maja do października br.

„Gazeta Wyborcza”, „Fakt”, „Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco”, „Newsweek Polska”, „Przyjaciółka”, „Viva!”, „Twój Styl” i „Claudia” to najpopularniejsze tytuły prasowe w poszczególnych segmentach – wynika z raportu Wirtualnemedia.pl przygotowano na podstawie najnowszej fali badania PBC General.

Najpopularniejsze tytuły prasowe w okresie od maja do października br.

„Fakt” (Axel Springer Polska), czytany przez 14,31 proc. Polaków, dominuje w segmencie tabloidów, zaś „Gazeta Wyborcza” (Agora), po którą sięga 14,13 proc. respondentów, stoi na czele dzienników opiniotwórczych. Dalej w zestawieniu plasują się: bezpłatne „Metro” (Agora; 6,94 proc.), „Super Express” (Murator; 6,68 proc.), a także „Przegląd Sportowy” (Axel Springer Polska; 4,02 proc.) i „Rzeczpospolita” (Presspublica; 4,00 proc.).

Dzienniki ogólnopolskieprocent respondentów
Fakt14,31%
Gazeta Wyborcza14,13%
Metro (dziennik bezpłatny)6,94%
Super Express6,68%
Przegląd Sportowy4,02%
Rzeczpospolita4,00%
Dziennik Gazeta Prawna *2,80%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny)2,58%
Gazeta Podatkowa0,82%
Puls Biznesu0,46%
Parkiet Gazeta Giełdy0,22%

Najpopularniejszym tytułem prasowym, tygodnikiem i tv guide'em w naszym kraju cały czas jest "Tele Tydzień", który jest czytany przez 35,17 proc. Polaków, zaś na drugim miejscu wśród tygodników ze znacznie niższym wynikiem (19,04 proc.) znajduje się „Życie na Gorąco”, będące liderem kategorii pism yellow. Oba te tytuły należą do Wydawnictwa Bauer. Za nimi plasują się trzy tygodniki poradnikowe: „Pani Domu” (Edipresse Polska), „Chwila dla Ciebie” (Bauer) i „Naj” (G+J Polska). Liderem czytelnictwa wśród tygodników opinii jest wydawany przez Axel Springer „Newsweek Polska” z wynikiem 9,75 proc.

Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień35,17%
Życie na Gorąco19,04%
Pani Domu15,20%
Chwila dla Ciebie15,20%
NAJ14,32%
Angora10,35%
Newsweek9,75%
Auto Świat8,93%
Gala8,89%
To i Owo7,69%
Polityka7,26%
Twoje Imperium6,41%
Na Żywo6,03%
Wprost5,81%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV4,83%
Teleprogramy4,49%
Super TV4,25%
Gość Niedzielny4,06%
Takie jest Życie4,06%
Przekrój3,97%
Motor3,67%
Rewia3,65%
Świat i Ludzie2,22%
Imperium TV2,18%
Tele Max1,83%
Forum1,70%
Bella Relaks1,49%
Jarmark0,79%
Tygodnik Siedlecki0,78%
Przewodnik Katolicki0,74%
Tygodnik Ostrołęcki0,67%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,66%
City (tygodnik bezpłatny)0,62%
Panorama Leszczyńska0,54%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,47%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,40%
Teraz Białystok (tygodnik bezpłatny)0,32%
7 Dni (tygodnik bezpłatny)0,18%
Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny)0,03%

Na czele kategorii dwutygodników są dwa tytuły poradnicze, które wcześniej były tygodnikami. Najwyższe czytelnictwo ma „Przyjaciółka” (Edipresse Polska), po którą sięga 17,77 respondentów  zaś drugie miejsce zajęła „Tina” (Wydawnictwo Bauer), która jest czytana przez 15,96 proc. Polaków (na cykl dwutygodniowy przeszła w czerwcu br.). Na kolejnych pozycjach znajdują się: "Viva!" (też Edipresse Polska; 11,48 proc.), będąca najpopularniejszym magazynem w segmencie people i "Z Życia Wzięte" (Phoenix Press; 9,92 proc.), lider segmentu real life stories.

W zestawieniu po raz pierwszy znalazły się także dwa wprowadzone we wrześniu br. dwutygodniki telewizyjne Bauera - „Tele Świat” mający 5,51 proc. czytelników (wcześniej był tygodnikiem) i „TV 14” z wynikiem 0,98 proc. (zupełnie nowy tytuł na rynku).

Dwutygodnikiprocent respondentów
Przyjaciółka17,77%
Tina **15,96%
Viva11,48%
Z Życia Wzięte9,92%
Komputer Świat7,61%
Party Życie Gwiazd6,03%
Tele Świat **5,51%
Bravo4,59%
Świat Seriali3,85%
Sukcesy i Porażki3,38%
Bravo Sport3,04%
Show Magazyn o Gwiazdach2,93%
Bravo Girl2,45%
TV 14 **0,98%
Monitor Księgowego0,55%

Wśród miesięczników najwięcej ankietowanych czyta „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), po który sięga 13,30 proc. Polaków oraz „Claudię” (G+J Polska), której czytanie deklaruje 11,75 proc. respondentów. Tym samym „Twój Styl” jest liderem kategorii miesięczników luksusowych dla pań, a „Claudia” jest na czele segmentu miesięczników poradnikowych.

Miesięcznikiprocent respondentów
Twój Styl13,30%
Claudia11,75%
Cztery Kąty10,78%
Focus9,99%
Poradnik Domowy9,31%
Murator9,20%
Olivia8,18%
Mój Piękny Ogród7,77%
Świat Kobiety7,48%
Kobieta i Życie7,45%
Dobre Rady7,05%
Auto Moto6,22%
National Geographic6,19%
Avanti6,14%
Działkowiec5,77%
Mamo To Ja5,15%
Glamour4,98%
CKM4,86%
Moje Mieszkanie4,15%
Pani4,08%
Joy3,95%
Ładny Dom3,93%
Uroda3,89%
Cosmopolitan3,88%
CD Action3,81%
Dom & Wnętrze3,75%
M jak mieszkanie3,70%
PC Format3,70%
Auto Motor i Sport3,61%
Moje Gotowanie3,49%
Przyślij Przepis!3,39%
Samo Zdrowie3,26%
Playboy3,25%
Elle2,91%
Zdrowie2,91%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,85%
Zwierciadło2,76%
Twoje Dziecko2,72%
Dziecko2,67%
Kwietnik2,63%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)2,58%
Dziewczyna2,54%
Dobre Wnętrze2,48%
Cienie i Blaski2,45%
Chip2,33%
Popcorn2,28%
Kuchnia2,28%
Auto Świat Poradnik2,24%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko2,24%
Logo2,21%
Magazyn Futbol2,21%
Mój Piękny Dom2,10%
Świat Motocykli2,01%
Vita1,98%
Burda1,87%
Twój Maluszek1,84%
Rodzice1,79%
Twist1,77%
Focus Historia1,69%
Charaktery1,63%
Top Gear1,60%
Majster1,58%
Reader's Digest1,57%
Zbuduj Dom1,49%
Tak Mieszkam1,49%
Men's Health1,48%
Sekrety Serca1,40%
Forbes1,38%
M jak Mama1,30%
Na ścieżkach życia1,19%
Sól i Pieprz1,18%
Shape1,12%
InStyle1,01%
Sukces0,96%
Play0,84%
Voyage0,79%
Podróże0,77%
Fun Club0,65%
Architektura-Murator0,62%
Hot Moda & Shopping0,46%
Żagle0,40%

Spośród siedmiu obecnych w badaniu dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Axel Springer Polska), który ma czytelnictwo wynoszące 4,90 proc.

Dwumiesięcznikiprocent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik4,90%
Auto Świat 4x42,48%
Komputer Świat Ekspert2,14%
Komputer Świat Gry2,05%
National Geographic. Traveler1,99%
Elle Decoration **0,86%
Sens. Poradnik psychologiczny0,33%
Weranda Country0,25%

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od maja do października 2009 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób (24 283 przypadki), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

* -  Dane „Dziennika Gazety Prawnej” obejmują dane „Gazety Prawnej” wydawanej do połowy września br.

** - Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: „Tina” (maj 2009; próba 20 290), „Tele Świat (maj: wrzesień 2009; próba 4006), „TV 14” (maj: wrzesień 2009; próba 4006), „Elle Decoration” (maj: wrzesień 2009; próba 4006).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze tytuły prasowe w okresie od maja do października br.

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
samotna22
na gdzie kwartalnik
odpowiedź