SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Trójka w konkursie i audycji Mariusza Cieślika promuje „Narodowe Czytanie”

W sobotę 7 września odbędzie się ósma edycja akcji „Narodowe Czytanie” organizowanej przez parę prezydencką. Radiowa Trójka i Narodowe Centrum Kultury rozpoczynają konkurs, którego laureaci będą mogli czytać fragmenty polskiej prozy wraz z prezydentem Andrzejem Dudą i jego żoną.

Finał „Narodowego Czytania” odbędzie się w warszawskim Ogrodzie Saskim. W tym roku tematem akcji są „Nowele Polskie”. Autorami tekstów, które zostaną odczytane 7 września, są: Eliza Orzeszkowa, Maria Konopnicka, Bolesław Prus, Henryk Rzewuski, Stefan Żeromski, Bruno Schulz, Władysław Reymont i Henryk Sienkiewicz.

Radiowa Trójka wyemituje z tej okazji specjalny cykl „Narodowe czytanie. Rozgrzewka”. Można będzie ich słuchać co czwartek, począwszy od 22 sierpnia, o godz. 10.40. Prowadzącym jest Mariusz Cieślik.

Oprócz tego stacja wraz z Narodowym Centrum Kultury przygotowała konkurs „I Ty możesz poczytać Polakom”. Aby wziąć w nim udział, należy przesłać nagranie wideo, na którym zostanie zarejestrowane czytanie fragmentu jednej z czterech nowel („Orka", „Dobra pani", „Rozdziobią nas kruki, wrony...", „Mój ojciec wstępuje do strażaków"). Fragmenty nowel i regulamin znajdują się na stronie nck.pl/narodoweczytanie. Jury wybierze cztery najlepsze nagrania, a zwycięzcy zostaną zaproszeni do Warszawy oraz otrzymają upominki od Kancelarii Prezydenta RP i od Trójki.

 

Akcja Narodowe Czytanie organizowana jest od 2012 roku przez Kancelarię Prezydenta. W 2018 roku w jej ramach czytano „Przedwiośnie” Stefana Żeromskiego, rok wcześniej - „Wesele” Stanisława Wyspiańskiego.

Radio ZET i Trójka z największymi spadkami, RMF FM liderem

W okresie od marca do maja br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM, które pochwalić się mogło największym wzrostem w zestawieniu. Czwarte miejsce zajęła publiczna Jedynka. Udział PR1 spadł o 0,8 pkt. proc. do 5,9 proc.

Czołową piątkę uzupełnia Trójka z wynikiem na poziomie 5,1 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 0,9 pkt. proc. - najbardziej w zestawieniu (ex aequo z Radiem ZET) - wynika z danych opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Dołącz do dyskusji: Trójka w konkursie i audycji Mariusza Cieślika promuje „Narodowe Czytanie”

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mon
Nic tylko skakać z radości żeby słuchać i czytać nowele których nikt czytać nie chce. PiS nie chce aby ludzie czytali dlatego sięgają po najgorsze lektury jakie były w szkole i tym sposobem zniechęca do czytania. Cel osiągnięty.
odpowiedź
User
neon
super pomysł.Tylko kretyni nie lubią czytać .Jak najwięcej takich propozycji
odpowiedź
User
pad
naczelny KO-wiec Trujki znowu nadaje
odpowiedź