SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„National Geographic” najchętniej kupowanym miesięcznikiem podróżniczym w I półroczu

W I półroczu br. wszystkie tytuły w segmencie miesięczników podróżniczych zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”. Na pozycji lidera sprzedaży znalazł się „National Geographic”.

fot. Shutterstock.com Article

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w I półroczu 2016 roku wyniosła 30 944 egz. Była ona o 8,70 proc. niższa, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on średnio w liczbie 21 217 egz., po spadku w skali roku o 4,82 proc.

Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 0,42 proc. i uplasował się na poziomie 9 471 egz.

Z kolei najwięcej stracił, plasujący się tuż za podium magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska).

Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie zmalała o 27,30 proc. i wyniosła 4 067 egz. Tytuł ten ukazywał się do marca br.

ZKDP

I półrocze

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

National Geographic Polska

42 350

31 091

30 944

50 378

34 164

33 891

-8,70%

NG Traveler

31 013

21 217

21 217

34 333

22 317

22 292

-4,82%

Podróże

22 526

10 805

9 471

22 779

10 813

9 511

-0,42%

Voyage - Magazyn o Podróżach

11 877

4 930

4 067

21 333

7 538

5 594

-27,30%

W czerwcu 2016 roku liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do czerwca 2015 roku zmniejszył się o 16,40 proc. do 29 654 egz. - najbardziej w zestawieniu.

Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (21 482 egz.; w dół o 5,85 proc.), a podium uzupełnia magazyn „Podróże” (11 002 egz.; do góry o 15,45 proc. - jedyny wzrost w zestawieniu).

ZKDP

czerwiec

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

National Geographic Polska

42 300

29 897

29 654

45 500

36 016

35 470

-16,40%

Podróże

23 000

12 251

11 002

23 000

10 831

9 530

15,45%

NG Traveler

33 000

21 482

21 482

34 000

22 816

22 816

-5,85%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „National Geographic” najchętniej kupowanym miesięcznikiem podróżniczym w I półroczu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl