NBC uruchamia Dateline w audio. Popularność podcastów w Apple rośnie lawinowo

Stacja NBC wprowadza do swojej oferty cykl podcastów o nazwie Dateline, opowiadających o historii najbardziej znanych zbrodni. Seria będzie dostępna na platformie Apple, na której treści audio w ciągu roku zanotowano wzrost odbiorców o 300 procent.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Podcasty to format treści audio, który staje się coraz bardziej popularny w sieci, także w Polsce. Z raportu Krakowskiego Instytutu Mediów wynika, że podcastów słucha obecnie regularnie co czwarty użytkownik w naszym kraju, w grupie wiekowej 16-24 lata.

NBC wchodzi w podcasty

Z potencjału podcastów zdają sobie sprawę także media na całym świecie. Teraz  poinformowano, że Dateline, program informacyjny NBC o prawdziwych zbrodniach, oferuje płatną subskrypcję podcastów poprzez platformę Apple.

Subskrybenci mogą słuchać dziewięciu podcastów i programów Dateline bez reklam, otrzymują tygodniowy dostęp do nowych odcinków i serii oraz bonusowych odcinków każdego miesiąca. Subskrypcja kosztuje 2,99 dol. miesięcznie lub 29,99 dol. rocznie, z siedmiodniową bezpłatną opcją próbną. Jak informuje Variety, Apple bierze 30 proc. prowizji w pierwszym roku subskrypcji, po spada ona do 15 proc.

- Podcasty są kolejnym rozszerzeniem dla tych, którzy nie chcą lub nie mogą oglądać programu telewizyjnego, aby odbierać nasze treści. To także nagroda dla superfanów – zaznacza w komunikacie David Corvo, starszy producent wykonawczy Dateline NBC.

Do tej pory podcasty Dateline przynosiły dochody dzięki wstawianym spotom reklamowym. Apple po raz pierwszy wprowadził płatne subskrypcje podcastów do swojej aplikacji Apple Podcast w kwietniu ubiegłego roku, zapewniając kolejną drogę dla podcasterów, aby mogli oni zarobić na swojej pracy i dając słuchaczom opcję konsumpcji treści bez reklam.

Od czerwca 2021 r. liczba subskrybentów Apple Podcast wzrosła o ponad 300 proc., według rzecznika firmy cytowanego przez Digiday. Ponad 25 proc. ze stu najlepszych programów w tabeli Top Shows Apple'a oferuje teraz subskrypcję.

Podcasty Dateline często zagłębiają się w prawdziwe historie zbrodni opowiedziane w telewizji lub zapewniają aktualizacje historii ukrytych w przeszłości. Dateline przeniósł się do przestrzeni podcastów w 2019 r.

- Podcasty dają nam możliwość opowiadania historii w inny sposób. W rozszerzony sposób. W sposób, w którym nie jesteśmy przywiązani do zegara sieciowego z określoną liczbą minut i określoną liczbą przerw reklamowych. To daje nam trochę więcej wolności - wyjaśnia Liz Cole, producent wykonawczy Dateline.

Według danych publikowanych przez nadawcę, audycje Dateline przyciągnęły 775 mln pobrań od czasu ich uruchomienia w 2019 r., z ponad 30 mln pobrań w lipcu br.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"