SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

NBP z nowym logo i identyfikacją za 300 tys. zł

Narodowy Bank Polski wprowadza swoją nową identyfikację wizualną, zaprojektowaną przez agencję INNO Projekt + NPD. Koszt rebrandingu wyniósł 300 tys. zł.

NBP z nowym logo i identyfikacją za 300 tys. zł

Nowa identyfikacja Narodowego Banku Polskiego jest oparta na zmienionym logotypie, który ma podobną kolorystykę jak poprzedni, natomiast zastosowano w nim inny układ i krój pisma - Le Monde Journal francuskiego typografa Jeana Francoisa Porcheza.

Oprócz podstawowej wersji kolorystycznej znak ma kilka wersji zastępczych. Natomiast dodatkowymi krojami czcionki są Palatino Linotype i Arial.

Cała identyfikacja oprócz logo obejmuje wzory dokumentów, wizytówek i prezentacji. Nowe logo NBP nie pojawi się natomiast na banknotach.
 

 


Nowa identyfikacja wizualna ma ujednolicić wizerunek NBP we wszystkich kanałach komunikacji (poprzednio funkcjonowało m.in. 30 różnych wzorów prezentacji multimedialnych i 15 szablonów stron internetowych). Identyfikacja została już wprowadzona w m.in. w serwisie internetowym banku.


Identyfikację zaprojektowali Bartosz Dobrowolski, Maciek Sobczak, Michał Stefanowski z agencji INNO Projekt + NPD, którzy wygrali konkurs zorganizowany przez NBP. W konkursie tym wzięło udział 27 agencji, m.in. Adah Advertising, PND Futura, Visane Krzysztof Wasilewski, Auch Studio, Pracownia, Studio Bakalie, Mamastudio, Brandy M. Głowacki, Toya Design, Agencja Reklamowa Anny Turkiewicz, Bravo Bodoni, Plan B, Fat Baby, Cam Media, Salt and Pepper, Fastline, Kotbury i Dragon Rouge.

Cała procedura była nadzorowana przez ekspertów zewnętrznych: Andrzeja Heidricha, Andrzeja Pągowskiego (z agencji KreacjaPro) i Kota Przyborę (z agencji PZL).


Koszt stworzenia oraz wdrożenia logo i nowej identyfikacji NBP to ok. 300 tys. zł, z czego 200 tys. zł pochłonęło przygotowanie nowej księgę standardów graficznych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: NBP z nowym logo i identyfikacją za 300 tys. zł

41 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
eryk z nocuje.net
ładna i czysta. Zmiana była potrzebna ( podobnie jak nowe logo policji ), całość oceniam dobrze, dziwi jednak nicka cena 300tyś no ale można potraktować to jako plus.
31 17
odpowiedź
User
F
Fajne i na poziomie.
23 13
odpowiedź
User
basia z pracuje.com
Niska cena? Przecież to kosmos, choć zgadzam się, że grafika jest OK.
19 25
odpowiedź
User
Juy
Na szczęście w komisji nie było urzędasa, biskupa i profesora ekonomii.
Wtedy wybrali by jakieś mazańce i Times New Roman uzasadniając wybór
dumnym acz w mądre słowa ubranym o komentarzem.
19 15
odpowiedź
User
Juy
Na szczęście w komisji nie było urzędasa, biskupa i profesora ekonomii.
Wtedy wybrali by jakieś mazańce i Times New Roman uzasadniając wybór
dumnym acz w mądre słowa ubranym o komentarzem.
14 18
odpowiedź