SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nestlé i PepsiCo we wspólnym projekcie „ReFlex” chcą zwiększyć poziom recyklingu

Koncerny Nestlé Polska oraz PepsiCo Polska inaugurują projekt „ReFlex”, mający na celu zwiększenie zbiórki i recyklingu odpadów opakowaniowych po elastycznych opakowaniach wielomateriałowych oraz z tworzyw sztucznych (m.in. folie po chipsach czy płatkach śniadaniowych).

Finansowany przez obie firmy projekt „ReFlex” pozwoli na zwiększenie poziomów recyklingu tych odpadów, co ma przyczynić się do dalszego rozwoju gospodarki obiegu zamkniętego.

Jak podano w komunikacie "istotą przedsięwzięcia jest zwiększenie masy odpadów opakowaniowych po opakowaniach elastycznych, wysortowywanych przez instalacje komunalne. Dzięki środkom finansowym Nestlé i PepsiCo, z jednej strony mieszkańcy będą edukowani o konieczności dokładniejszej segregacji odpadów w domach tak, aby odpady po opakowaniach elastycznych nie trafiały do odpadów zmieszanych, a z drugiej - instalacje będą mogły wysortowywać więcej takich odpadów z przysłowiowego żółtego pojemnika dla zakładów recyklingu".

Opakowania do recyklingu

- Dążymy do tego, żeby żadne z opakowań naszych produktów nie trafiało na składowiska czy do środowiska naturalnego. Na wielu polach przyspieszamy działania i zwiększamy inwestycje w tym kierunku. W Polsce postanowiliśmy stać się liderami zmiany, dlatego podjęliśmy wyzwanie, które wielu uznało za nierealne do zrealizowania. Poprzez udział w projekcie ReFlex chcemy pokazać, że możemy mu sprostać. Każde opakowanie elastyczne zawiera cenny surowiec, który należy ponownie wykorzystać. Chcemy zamykać obieg w każdym możliwym obszarze oraz pokazać, jak to zrobić. Jesteśmy pewni, że wspólnie z partnerami osiągniemy cele, jakie sobie wyznaczyliśmy - mówi Artur Jankowski, prezes Nestlé Polska.

Projekt koordynuje Związek Pracodawców Przemysłu Opakowań i Produktów w Opakowaniach EKO-PAK

Jak pokazują dane Rekopol Organizacji Odzysku Opakowań, rocznie Polacy zużywają ok. 650 tysięcy ton plastikowych opakowań. Niespełna 5 proc.  tej masy stanowią elastyczne opakowania z tworzyw sztucznych oraz wielomateriałowe opakowania z przewagą tworzyw sztucznych - są to np. folie po chipsach i innych przekąskach, opakowania po płatkach śniadaniowych, cukierkach, przyprawach, czy daniach instant.

Do recyklingu przekazywanych jest wciąż za mało tego rodzaju opakowań, głównie ze względu na ich niewielki rozmiar, który utrudnia wydzielenie tego rodzaju odpadów podczas sortownia w instalacjach komunalnych.

Techniczną realizację projektu, tj. współpracę z podmiotami odbierającymi odpady od mieszkańców, instalacjami komunalnymi i zakładami recyklingu, partnerzy projektu powierzyli firmie Eco Solutions.

- Projekt ReFlex jest przedsięwzięciem innowacyjnym na skalę całej UE. Pozyskujemy odpady opakowaniowe, które ze względu na ich niewielki rozmiar i wagę dotychczas postrzegane były negatywnie i nie trafiały tam, gdzie powinny, czyli do recyklingu – podkreślił Tadeusz Pokrywka, Eco Solutions.

Koordynatorem całego przedsięwzięcia jest zaś Związek Pracodawców Przemysłu Opakowań i Produktów w Opakowaniach EKO-PAK.

- W ramach pilotażu przeprowadziliśmy wspólnie z Eco Solutions testy możliwości recyklingu i zastosowania surowca wtórnego z tych opakowań, analizowaliśmy też ich czystość i właściwości fizyko-chemiczne. Efekty tych działań doprowadziły nas do satysfakcjonujących rezultatów. Wszystko zostało więc przygotowane do uruchomienia dziś projektu na skalę przemysłową - dodała Magdalena Dziczek, dyrektor biura Związku Pracodawców EKO-PAK.

Dołącz do dyskusji: Nestlé i PepsiCo we wspólnym projekcie „ReFlex” chcą zwiększyć poziom recyklingu

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Olita
Edukacja? Niech nie produkują plastikowego gówna i sami używają w 90% materiałów z recyclingu do produkcji, a nie przerzucają poczucie winy na konsumentów i jeszcze się cieszą jak świętoszki ze swojej eco akcji. Tymczasem w Afryce wszystko usiane plastikiem z ich fabryk, a cola tańsza od butelki wody... Ciekawe dlaczego tak jest szanowne Nestle i Pepsico, macie jakąś teorię na ten temat?...
0 0
odpowiedź