SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Netflix już bez darmowych okresów próbnych

Netflix wyłączył w USA możliwość korzystania przez nowych użytkowników z darmowego okresu próbnego na platformie. Osoby chcące zapoznać się z ofertą serwisu muszą od razu zapłacić abonament w wysokości od 8,99 do 15,99 dolarów miesięcznie. Wcześniej Netflix zastosował podobne rozwiązanie także na polskim rynku.

Article

Netflix pozostaje globalnym liderem na rynku platform VoD. W drugim kwartale br. liczba jego subskrybentów zwiększyła się o 10,09 mln do 192,95 mln.

Koniec darmowego miesiąca w USA

Od wielu lat swojego funkcjonowania Netflix stosował politykę przyciągania nowych użytkowników oferując im możliwość skorzystania przez miesiąc z darmowego okresu próbnego, w którym za dostęp do platformy nie ponosiło się kosztów.

Czytaj dalej: Netflix oskarżony o promocję wykorzystywania nieletnich w "Cuties"

Później Netflix zaczął zmieniać swoją strategię wyłączając opcję darmowego miesiąca próbnego dla nowych użytkowników, a jednym z pierwszych rynków na którym ją zastosowano była Polska.

Teraz Netflix rozszerzył rozwiązanie także na użytkowników w Stanach Zjednoczonych. Nowe osoby chcące skorzystać z serwisu w USA nie mogą już uzyskać darmowego dostępu przez okres miesiąca. Jedynym rozwiązaniem jest zarejestrowanie się w Netfliksie oraz wykupienie jednego z trzech planów abonamentowych, których ceny wynoszą od 8,99 do 15,99 dol. miesięcznie.

Netflix wyjaśnia, że użytkownicy nie podpisują z serwisem żadnych długoterminowych umów i po skorzystaniu z oferty np. przez miesiąc w każdej chwili mogą przestać płacić subskrypcję i zrezygnować.

Trzeba zaznaczyć, że Netflix nie jest jedynym serwisem VoD, który stopniowo rezygnuje z darmowego okresu próbnego dla nowych użytkowników. W podobny sposób postąpił w czerwcu br. niedostępny na razie w Polsce serwis Disney+.

Czytaj dalej: Szef Netfliksa: mimo pandemii sprawnie pracujemy nad kolejnymi produkcjami

Netflix z rekordowym kwartałem

W drugim kwartale br. Netflix osiągnął wzrost przychodów o 24,9 proc. do 6,15 mld dolarów oraz 720 mln dolarów zysku netto. Liczba jego subskrybentów zwiększyła się o 10,09 mln do 192,95 mln. Na stanowisko CEO został powołany Ted Sarandos, będzie je dzielił z Reedem Hastingsem.

Według badania Gemius/PBI we wrześniu br. przeglądarkową wersję Netfliksa odwiedziło prawie 5 mln polskich internautów, wykonując 63 mln odsłon.

Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Comapritech wynika, że może ich być 900 tys.

W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Netflix już bez darmowych okresów próbnych

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Efekt
W końcu będzie mniej pasożytów obciążających serwery
1 0
odpowiedź