Netflix chce walczyć ze współdzieleniem kont

Greg Peters, dyrektor ds. produktu Netflliksa, powiedział, że serwis szuka rozwiązania problemu współdzielenia kont użytkowników. Chodzi szczególnie o sytuacje, gdy hasła są udostępniane rodzinie i przyjaciołom - z którymi osoby płacące abonament nie mieszkają.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Netflix chce walczyć ze współdzieleniem kont

Serwisowi udało się także odrobić starty, jeśli chodzi o liczbę użytkowników - w drugim kwartale br. po raz pierwszy doszło do sytuacji, gdy baza płacących klientów Netflixa spadła w USA (o 126 tysięcy osób). Jednak już w kolejnym kwartale platformie przybyło 520 tys. nowych użytkowników.

Współdzielenie kont problemem Netfliksa

To jednak wydaje się nie do końca uspokajać menadżerów giganta VoD. W Netfliksie trwają narady, jak poradzić sobie z sytuacjami, gdy użytkownicy droższych pakietów (w których można oglądać treści na więcej niż jednym urządzeniu) dzielą konto pomiędzy osoby nie będące członkami jednego gospodarstwa domowego. Słowem, chodzi o współdzielenie konta np. z przyjaciółmi czy rodziną mieszkającą w innym mieście.

W wywiadzie udzielonym w związku z publikacją wyników finansowych za trzeci kwartał Greg Peters, dyrektor ds. produktu Netflliksa, przyznał, że serwis pracuje nad rozwiązaniem, które ma z jednej strony nie zaszkodzić już płacącym abonentom, a z drugiej zachęcić do zakładania własnych kont osoby, które dziś użytkują je do spółki z innymi.

Regulamin serwisu mówi, że z jednego konta mogą korzystać członkowie tylko jednego gospodarstwa domowego. Możliwe, że w tym zakresie zostaną wprowadzone dodatkowe obostrzenia.  

Według firmy analitycznej Magid aż 35 proc. osób z pokolenia millenialnów w USA współdzieli dostęp do platform streamingowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej