Netflix jest liderem w pokazywaniu wątków kobiet i mniejszości etnicznych oraz seksualnych

W latach 2018-2021 średnio 55 proc. seriali i filmów Netfliksa przedstawiało dziewczynę lub kobietę w roli głównej, albo współdzielącej najważniejszy występ w filmie, czy serialu. Po stronie filmu liczba ta wzrosła z 46,4 proc. w 2018 r. do 64,6 proc. w 2021 r. W przypadku seriali wzrosła z 50,6 proc. w 2018 r. do 56,6 proc. w 2021 r.

MM
MM
Udostępnij artykuł:

Według nowego raportu platforma odnotowała również wzrost w zakresie reprezentacji osób kolorowych w głównych rolach - w 47 proc. filmów i seriali w latach 2020–2021 był to główny bohater lub współprowadzący główny wątek z niedostatecznie reprezentowanej grupy rasowej/etnicznej.

Netflix zleca również więcej projektów z kobietami za kamerą - kobiety reżyserowały 26,9 proc. projektów Netfliksa w 2021 roku. Netflix przytoczył dane, które mówią, że spośród najbardziej dochodowych filmów 2021 roku aż 12,7 proc. zostało wyreżyserowanych przez kobiety.

Kobiety jako twórczynie

Wzrasta również odsetek seriali tworzonych przez kobiety, a raport wskazuje, że 38 proc. twórców programów rozrywkowych w 2021 r. stanowiły kobiety, w porównaniu z 27 proc. w 2018 r.

Według raportu liczba kobiet kolorowych jako reżyserek seriali wzrosła z 5,6 proc. w 2018 r. do 11,8 proc.  w 2021 r., przy podobnym wzroście zaangażowania scenarzystek i twórczyń. Tymczasem w 27,7 proc. filmów i 54,8 proc. seriali w 2021 r. kolorowe kobiety były głównymi lub współprowadzącymi bohaterkami.

Luki tematyczne

Chociaż badanie wykazało, że poczyniono postępy na wielu frontach, to wciąż „utrzymują się luki” w przypadku niektórych grup etnicznych, w tym społeczności Latynosów, społeczności Bliskiego Wschodu/Afryki Północnej, rdzennych mieszkańców Hawajów/wysp Pacyfiku.

Ponadto badanie potwierdziło, że nadal istnieje „znacząca przestrzeń do poprawy” w zakresie reprezentacji postaci niepełnosprawnych.

W czwartek Netflix ujawnił kilka nowych inicjatyw szkoleniowych, które zostaną sfinansowane z funduszu Netflix for Creative Equity o wartości 100 mln USD uruchomionego w 2021 r. W ciągu dwóch lat od uruchomienia funduszu Netflix zainwestował 29 mln USD w ponad 100 programów, współpracuje z ponad 80 organizacjami w ponad 35 krajach.

Netflix ma globalnie 230 mln subskrybentów

W IV kwartale 2022 r. liczba subskrybentów Netfliksa urosła o 7,66 mln do 230,75 mln. Natomiast wzrost przychodów wyhamował do 1,9 proc., a zysk netto skurczył się z 607 do 55 mln dolarów. Współzałożyciel platformy Reed Hastings z funkcji jednego z szefów platformy przeszedł do jej rady dyrektorów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu