SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Netflix na razie nie pokaże filmu "Into the Deep"

Dokument o Peterze Masdenie, duńskim wynalazcy, skazanym za zabójstwo dziennikarki Kim Wall, miał być pokazany na Netfliksie. Platforma odłożyła jego emisję ze względu na wycofanie zgody przez dwie sfilmowane w dokumencie osoby.

Kadr z filmu "Into the Deep" Article

Dokument "Into the Deep" został w styczniu pokazany na Sundance Film Festival. Film przedstawia duńskiego wynalazcę Petera Masdena przed dokonaniem przez niego seksualnej napaści na dziennikarkę Kim Wall i jej zabójstwem. Madsen pod pretekstem wywiadu w sierpniu 2017 r. zaprosił dziennikarkę na swoją łódź podwodną. Został skazany na dożywocie.

Australijska reżyser Emma Sullivan kręciła Madsena i jego ekipę zanim doszło do zabójstwa Kim Wall. Premiera filmu miała się odbyć w tym roku na Netfliksie.

W filmie występuje nie tylko Masden, ale też jego pracownicy. Dwie osoby wycofały swoje zgody na udział w dokumencie twierdząc, że wyemitowanie go naraziłoby ich na uraz psychiczny. Jedna z nich, Anja Olsen, twierdzi, że nigdy nie wydała zgody na sfilmowanie jej. Swoje poparcie dla filmu wycofał także Cam Matheson, autor zdjęć. Wezwał też reżyserkę i producentów do edytowania filmu i usunięcia z niego osób, które nie chcą w nim występować.

Jak podaje magazyn "Variety", dokument oferuje „rzadką okazję poznania mordercy przed jego pierwszym zabójstwem". "To zarówno portret zła, jak i historia ludzi, którzy zrozumieli, że poświęcili swoje życie diabłu” - czytamy w recenzji.

Jak powiedział przedstawiciel Netflixa duńskiemu magazynowi filmowemu "Ekko", "trwają prace nad filmem". To wskazuje na to, że po wycięciu niektórych wątków, film może mieć swoją premierę na znanej platformie streamingowej.

Ponad 17,3 mld dol. na oryginalne treści

W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa wzrosła o 8,76 mln do 167,09 mln. Platforma zanotowała 5,47 mld dolarów wpływów i 587 mln dolarów zysku netto. W USA pozyskała jedynie 420 tys. nowych klientów (wobec 1,53 mln rok wcześniej), co uzasadnia rosnącą konkurencją. Podkreśla też, że „Wiedźmin” okazał się najpopularniejszym z pierwszych sezonów jej seriali.

W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.

Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys. Według badania Gemius/PBI w grudniu ub.r. Netflix miał w Polsce 5,3 mln realnych użytkowników i odnotował 77 mln odsłon.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Netflix na razie nie pokaże filmu "Into the Deep"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl