15 mln subskrybentów Netfliksa z reklamami

Rok po uruchomieniu pakietu z reklamami przez Netflix, z taniego planu korzysta co miesiąc 15 mln subskrybentów ze wszystkich krajów, gdzie jest dostępny. Platforma pracuje nad rozszerzeniem oferty dla reklamodawców. W 2024 roku na całym świecie ma pojawić się m.in. sponsoring poszczególnych treści.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
15 mln subskrybentów Netfliksa z reklamami

Pakiet z reklamami pojawił się w listopadzie ub.r. w 12 krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Australii, Japonii, Korei i Brazylii. Za Odrą cena wprowadzonego właśnie planu to 5 euro miesięcznie (blisko 23,44 zł). W USA kosztuje niespełna 7 dol., czyli około 28 zł.

Choć tylko 15 mln spośród 247,15 mln subskrybentów Netfliksa wykupuje plan z reklamami, to firma jest zadowolona z tego wyniku. - Zbudowaliśmy niesamowite fundamenty, koncentrując się na obszarach, które według reklamodawców są  najważniejsze, jednocześnie dostarczając rozrywkę, której nie można przegapić, w bezkonkurencyjnej cenie - stwierdziła na blogu Amy Reinhard, prezes ds. reklamy w firmie Netflix.

Netflix poszerzy ofertę reklamową

Począwszy od I kwartału 2024 roku, reklamodawcy będą mogli skorzystać z nowego formatu binge ad. Będzie on wyświetlany widzom lubiącym oglądać kilka odcinków danej produkcji od razu. Po trzech z nich będą wyświetlane spoty reklamowe. Reklamy nie będą towarzyszyć czwartemu odcinkowi. Na początku przyszłego roku Netflix w USA wdroży prezentację kodów QR w kreacjach reklamowych. Także w 2024 roku na całym świecie ma się pojawić sponsoring treści. Może towarzyszyć konkretnym tytułom, fragmentom produkcji lub transmisji na żywo. 

- Wszystkie zmiany zapewnią najlepsze wrażenia naszym reklamodawcom i subskrybentom, którzy są fanami seriali i filmów Netflix. Już wkrótce będą dostępne: szósty sezon „The Crown”, „Squid Game: The Challenge”, „All the Light We Cannot See”, „Berlin”, „Rebel Moon – Part 1: A Child of Fire” , „Leo” i „Leave the World Behind” - dodała Reinhard.

W III kwartale 2023 roku Netflix zyskał prawie 8,8 mln subskrybentów, najwięcej od wybuchu epidemii. Stało się to możliwe dzięki rozpoczęciu walki ze współdzieleniem kont z osobami spoza gospodarstwa domowego. Polityka objęła prawie wszystkie rynki, gdzie funkcjonuje Netflix i szybko doprowadziła do wzrostu bazy abonenckiej. 

W grudniu ub.r. także Disney+ zaoferował plan z reklamami w Stanach Zjednoczonych. Od 1 listopada oferta jest dostępna także w Danii, Francji, Włoszech, Norwegii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii. W Stanach Zjednoczonych także Max (wcześniej HBO Max) można wykupić z reklamami. W 2024 roku podobną ofertę wdroży Amazon Prime Video. Firma poinformowała, że w wybranych krajach subskrybentom serwisu streamingowego będą wyświetlane reklamy. Chyba, że zapłacą więcej za plan bez nich. Zmiany na razie nie obejmą Polski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali