SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

15 mln subskrybentów Netfliksa z reklamami

Rok po uruchomieniu pakietu z reklamami przez Netflix, z taniego planu korzysta co miesiąc 15 mln subskrybentów ze wszystkich krajów, gdzie jest dostępny. Platforma pracuje nad rozszerzeniem oferty dla reklamodawców. W 2024 roku na całym świecie ma pojawić się m.in. sponsoring poszczególnych treści.

Article

Pakiet z reklamami pojawił się w listopadzie ub.r. w 12 krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Australii, Japonii, Korei i Brazylii. Za Odrą cena wprowadzonego właśnie planu to 5 euro miesięcznie (blisko 23,44 zł). W USA kosztuje niespełna 7 dol., czyli około 28 zł.

Choć tylko 15 mln spośród 247,15 mln subskrybentów Netfliksa wykupuje plan z reklamami, to firma jest zadowolona z tego wyniku. - Zbudowaliśmy niesamowite fundamenty, koncentrując się na obszarach, które według reklamodawców są  najważniejsze, jednocześnie dostarczając rozrywkę, której nie można przegapić, w bezkonkurencyjnej cenie - stwierdziła na blogu Amy Reinhard, prezes ds. reklamy w firmie Netflix.

Netflix poszerzy ofertę reklamową

Począwszy od I kwartału 2024 roku, reklamodawcy będą mogli skorzystać z nowego formatu binge ad. Będzie on wyświetlany widzom lubiącym oglądać kilka odcinków danej produkcji od razu. Po trzech z nich będą wyświetlane spoty reklamowe. Reklamy nie będą towarzyszyć czwartemu odcinkowi. Na początku przyszłego roku Netflix w USA wdroży prezentację kodów QR w kreacjach reklamowych. Także w 2024 roku na całym świecie ma się pojawić sponsoring treści. Może towarzyszyć konkretnym tytułom, fragmentom produkcji lub transmisji na żywo. 

- Wszystkie zmiany zapewnią najlepsze wrażenia naszym reklamodawcom i subskrybentom, którzy są fanami seriali i filmów Netflix. Już wkrótce będą dostępne: szósty sezon „The Crown”, „Squid Game: The Challenge”, „All the Light We Cannot See”, „Berlin”, „Rebel Moon – Part 1: A Child of Fire” , „Leo” i „Leave the World Behind” - dodała Reinhard.

W III kwartale 2023 roku Netflix zyskał prawie 8,8 mln subskrybentów, najwięcej od wybuchu epidemii. Stało się to możliwe dzięki rozpoczęciu walki ze współdzieleniem kont z osobami spoza gospodarstwa domowego. Polityka objęła prawie wszystkie rynki, gdzie funkcjonuje Netflix i szybko doprowadziła do wzrostu bazy abonenckiej. 

W grudniu ub.r. także Disney+ zaoferował plan z reklamami w Stanach Zjednoczonych. Od 1 listopada oferta jest dostępna także w Danii, Francji, Włoszech, Norwegii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii. W Stanach Zjednoczonych także Max (wcześniej HBO Max) można wykupić z reklamami. W 2024 roku podobną ofertę wdroży Amazon Prime Video. Firma poinformowała, że w wybranych krajach subskrybentom serwisu streamingowego będą wyświetlane reklamy. Chyba, że zapłacą więcej za plan bez nich. Zmiany na razie nie obejmą Polski.

Dołącz do dyskusji: 15 mln subskrybentów Netfliksa z reklamami

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mirek
15 mln ludzi nie ma co robić z pieniędzmi? Kim trzeba być by płacić za reklamy?
odpowiedź