Subskrybenci Netfliksa nie boją się reklam. Niemal co trzeci ma plan ze spotami

Amy Reinhard, szefowa Netfliksa do spraw reklam poinformowała, że już 94 mln subskrybentów platformy wykupuje plan z reklamami. Tacy użytkownicy spędzają średnio 41 godzin miesięcznie przy treściach z najpopularniejszego serwisu streamingowego na świecie.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Subskrybenci Netfliksa nie boją się reklam. Niemal co trzeci ma plan ze spotami
Aplikacja Netflix na telewizorze (fot. shutterstock.com)

Tańszy pakiet z reklamami Netfliksa pojawił się w listopadzie 2022 roku. Można go wykupić m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Australii, Japonii, Danii, Szwecji, Norwegii, Korei Południowej i Brazylii. W Polsce plan wciąż nie jest dostępny.

Spoty reklamowe trwają 15 lub 30 sekund i są emitowane podczas seriali, filmów lub przed rozpoczęciem ich odtwarzania. Bloki reklamowe nie powinny przekraczać 4-5 minut na godzinę. W maju 2023 roku nowy pakiet Netfliksa wykupywało 5 mln użytkowników, a rok później było to już 40 mln.

Szansa na dotarcie do młodszych widzów

Jak informuje broadbandtvnews.com, podczas wydarzenia Upfront Reinhard stwierdziła, że Netflix pozwala na dotarcie do znacznie większej liczby widzów w wieku od 18 do 34 roku życia niż jakikolwiek amerykański kanał naziemny czy dostępny w sieciach kablowych lub na satelicie.

Zapowiedziała, że Netflix Ads Suite, platforma reklamowa Netfliksa, która jest dostępna w Stanach Zjednoczonych, w najbliższych dniach zostanie udostępniona także w Europie. – Dzięki naszej technologii, będziemy mogli zaoferować nowocześniejsze narzędzia, lepsze pomiary i więcej kreatywnych formatów – powiedziała menadżerka.

Jedną z nowości jest możliwość wykorzystania własnych danych behawioralnych w Netfliksie, aby skuteczniej dotrzeć z kampanią do użytkowników Netfliksa. Gigant streamingu wprowadził też do oferty możliwość modyfikacji treści przez generatywną sztuczną inteligencję, aby wyświetlać w serialach czy filmach promowane przedmioty.

Obecnie platforma  na całym świecie wdraża nową aplikację i interfejs. Netflix w pierwszym kwartale 2025 roku zanotował 10,54 mld dolarów przychodów, o 12,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Bez uwzględnienia zmian kursów walut dynamika wyniosła 16 proc. Netflix od początku 2025 roku nie podaje liczby subskrybentów. Na koniec 2024 roku miał ich 301,63 mln, czyli o 15,9 proc. więcej niż rok wcześniej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych