Netflix podnosi ceny abonamentów w Wielkiej Brytanii. Wyjaśnia podwyżki inwestycjami w nowe treści

Netflix podniósł w Wielkiej Brytanii ceny dwóch swoich abonamentów. Obecnie dwuekranowa subskrypcja podstawowa kosztuje 9,99 funta, zaś pakiet premium 13,99 funta. Serwis wyjaśnia wyższe koszty korzystania z jego biblioteki koniecznością inwestowania coraz większych kwot w lokalne produkcje serialowe i filmowe.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Netflix podnosi ceny abonamentów w Wielkiej Brytanii. Wyjaśnia podwyżki inwestycjami w nowe treści

Obecnie Netflix jest niekwestionowanym liderem na rynku VoD. Koncern czuje jednak na plecach coraz wyraźniejszy oddech konkurencji w postaci takich platform jak Disney+ czy HBO Max.

W tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest inwestowanie przez Netfliksa w oryginalne filmy i seriale. Serwis już zapowiedział, że w 2021 r. zamierza przeznaczyć na treści wideo w swojej ofercie kwotę 19,03 mld dol. To wzrost o 10 proc. w porównaniu z wydatkami w roku 2020.

Netflix droższy w Wielkiej Brytanii

Jednym ze źródeł finansowania nowych treści dla Netfliksa jest podnoszenie cen subskrypcji na wybranych rynkach. Przykładem mogą być podwyżki wprowadzone w USA jesienią 2020 r.

Teraz Netflix wprowadził zmiany w swoim cenniku także w Wielkiej Brytanii. Cena podstawowego pakietu pozostaje bez zmian, natomiast w wypadku opcji pozwalającej na oglądanie treści na dwóch ekranach miesięczna subskrypcja wzrosła z 8,99 do 9,99 funta. Z kolei za pakiet premium trzeba zapłacić 13,99 funta zamiast 11,99 funta.

W komunikacie Netflix wyjaśnia, że podwyżki mają pomóc serwisowi inwestować w nowe oryginalne produkcje realizowane we współpracy z brytyjskimi twórcami i przemysłem filmowym, co m.in. generuje nowe miejsca pracy.

Firma zapowiada też, że w 2021 r. zamierza przeznaczyć na lokalne brytyjskie treści kwotę 736 mln funtów. Na razie jednak nie wiadomo jakimi tytułami mają zaowocować zapowiedziane przez Netflix inwestycje.

W trzecim kwartale 2020 roku liczba subskrybentów Netflixa zwiększyła się tylko o 2,2 mln do 201,15 mln. Analitycy oczekiwali większego wzrostu. Koncern zwiększył rok do roku przychody i zysk netto.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero