Netflix ratuje kino Paris Theater w Nowym Jorku

Netflix będzie utrzymywał położone na Manhattanie kino Paris Theater. - Jesteśmy dumni, że po 71 latach będziemy mogli kultywować tradycję - powiedział Ted Sarandos, dyrektor ds. treści w Netflix.

pp / megafon
pp / megafon
Udostępnij artykuł:
Netflix ratuje kino Paris Theater w Nowym Jorku

Paris Theater zostało otwarte w 1948 r., wstęgę przecinała sama Marlene Dietrich. Ma status kina kultowego, w którym wyświetlano także filmy artystyczne, nieanglojęzyczne oraz w wersjach oryginalnych.

Bez wsparcia finansowego kino Theater, w którym jest tylko jedna sala nie miałoby szans przetrwa w konkurencji z multipleksami. W sierpniu br. poprzedniemu operatorowi skończyła się umowa najmu. Kino zamknięto i wszystko wyglądało na to, że nie wznowi działalności.

Obiekt ponownie otwarto 6 listopada. Wyemitowano w nim wówczas „Historię małżeńską” ze Scarlett Johansson i Adamem Driverem. Dystrybutorem tego filmu jest Netflix.

Na ratunek Netflix

Wieloletnia umowa z Netfliksem ma uratować kino Paris Theater. O jej podpisaniu poinformowano wczoraj w komunikacie.

- Jesteśmy dumni, że po 71 latach będziemy mogli kultywować tradycję. Paris Theater na Manhattanie stanie się centrum wydarzeń dla naszej marki, miejscem pokazów i premier kinowych - powiedział Ted Sarandos, dyrektor ds. treści w Netflix.

Wcześniej podobną umowę streamingowy gigant podpisał z kinem The Egyptian w Los Angeles.

Oba kina będę wykorzystywane zapewne w czasie premier prestiżowych filmów Netfliksa takich jak "Roma" Alfonso Cuarona czy "Irlandczyk" Martina Scorsese.

Netflix ma 158 mln abonentów

W III kwartale br. Netflix osiągnął wzrost przychodów o ponad 31 procent, a zysk netto spółki wyniósł 665 mln dolarów. W ciągu trzech miesięcy serwis odwrócił spadkowy trend dotyczący użytkowników w USA, jednak w sumie osiągnął niższą od zakładanej liczbę nowych subskrybentów. Obecnie na całym świecie z Netfliksa korzysta z górą 158 mln abonentów.

Pod koniec kwietnia firma poinformowała, że zwiększy swoje zadłużenie o 2 mld zł, a środki te zostaną przeznaczone na realizację nowych treści i zakup licencji do zewnętrznych produkcji.

Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys. Według badania Gemius/PBI w sierpniu br. Netflix miał w Polsce 2,91 mln realnych użytkowników i odnotował 39,60 mln odsłon.

pp / megafon
Autor artykułu:
pp / megafon
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol