Microsoft pomoże Netfliksowi we wdrożeniu reklam

Netflix wybrał firmę Microsoft na partnera we wdrożeniu tańszej wersji serwisu z reklamami. Powinna ona się pojawić w czwartym kwartale tego roku.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Microsoft pomoże Netfliksowi we wdrożeniu reklam
fot. unsplash.com

Po historycznym pierwszym spadku liczby subskrybentów Netflix zaczął coraz wyraźniej sugerować, że zdecyduje się na wprowadzenie wersji z reklamami. W pierwszym kwartale tego roku zanotował spadek liczby subskrybentów o 0,2 mln do 221,64 mln.

Netflix poinformował już dostawców treści, że chce zadebiutować z reklamami w wersji swojej usługi do czwartego kwartału tego roku. Streamer szukał na rynku partnerów technologicznych, wśród których wymieniano Alphabet Inc., właściciela Google i NBCUniversal, należący do Comcast Corp. Ostatecznie wsparcie techniczne we wdrożeniu reklam zapewni Netfliksowi Microsoft. Firma została wybrana na globalnego partnera w zakresie technologii reklamowej i sprzedaży.  Na mocy porozumienia, wszystkie reklamy w Netfliksie będą dostępne wyłącznie za pośrednictwem platformy Microsoft.

Microsoft współpracuje z Netfliksem

- Microsoft ma potwierdzoną zdolność do zaspokojenia wszystkich naszych potrzeb reklamowych podczas w wspólnej pracy nad stworzeniem nowej oferty z reklamami. Co więcej, Microsoft zaoferował elastyczność w zakresie wprowadzenia innowacji zarówno po stronie technologii, jak i sprzedaży, a także silną ochronę prywatności dla naszych użytkowników - czytamy w komunikacie Netfliksa - powiedział COO Netfliksa Greg Peters. 

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/disney-jak-korzystac-cena-w-polsce-promocja-liczba-uzytkownikow-oferta ##

Zarząd serwisu informuje, że współpraca z technologicznym gigantem jest na razie na wczesnym etapie. - Mamy wiele do przepracowania. Ale nasz długoterminowy cel jest jasny. Większy wybór dla konsumentów i klientów premium, lepsze dla reklamodawców niż linearne doświadczenie marki telewizyjnej. Jesteśmy podekscytowani współpracą z Microsoftem- dodano.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/netflix-umowa-reklama-pakiety-cena-hity-filmowe ##

Netflix podkreśla również, że Microsoft "zaoferował elastyczność, aby wprowadzać innowacje w zarówno w warstwie technologii, jak i sprzedaży, a także mocne zabezpieczenia prywatności dla subskrybentów".

Osobnym wątkiem jest to, jak na zmiany zareagują użytkownicy Netfliksa. W badaniu Whip Media 72 proc. respondentów stwierdziło, że „mało prawdopodobne” lub „bardzo mało prawdopodobne” jest ich przejście do pakietu z reklamami. Jedynie 14 procent odpowiedziało, że „bardzo prawdopodobne” lub „prawdopodobne” wybierze opcję z reklamami, gdy tylko będzie dostępna.

Reklamy remedium na odpływ subskrybentów?

Prawnik branży rozrywkowej John Berlinski powiedział, że jeśli Netflix nie mając wyraźnej umowy umożliwiającej umieszczanie reklam w treściach i wokół nich, może mieć problemy prawne.

W zeszłym miesiącu, Ted Sarandos, co-CEO platformy Netflix, tłumacząc, wdrożenie planu z reklamami mówił, że firma zrezygnowała z „dużego segmentu klientów”, którzy twierdzą, że "usługa jest dla nich za droga i nie mają nic przeciwko oglądaniu reklam, by mieć dostęp do oferty platformy za niższą cenę".

W odpowiedzi na malejącą liczbę subskrybentów platforma dokonała również znacznych cięć personalnych. W zeszłym miesiącu Netflix zwolnił 300 pracowników.

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny