Netflix planuje spin-off swojego hitu „Wednesday”

Prace nad drugim sezonem „Wednesday” ruszą dopiero w kwietniu przyszłego roku, ale Netflix już planuje rozbudowanie uniwersum rodziny Addamsów. Prawdopodobnie powstanie spin-off serialu poświęcony innemu członkowi tej mrocznej rodzinki.

MM
MM
Udostępnij artykuł:

Netflix jest zadowolony z wyników oglądalności pierwszego sezonu „Wednesday”. Serial od dnia premiery stał się globalnym hitem platformy. Oparty na bohaterach znanych z „Rodziny Addamsów” obecnie jest najpopularniejszym anglojęzycznym serialem giganta streamingu. W ubiegłym roku uzyskał ponad 250 milionów wyświetleń, a w pierwszej połowie tego roku nadal znajdował się na liście 10 najpopularniejszych tytułów platformy.

Przed rozpoczęciem zdjęć do drugiego sezonu „Wednesday”, Netflix zaczął rozmowy o spin-offie opowiadającym losy wuja Festera, granego w serialu przez Freda Armisena. W tym momencie nie mamy gwarancji, że „Wujek Fester” powstanie, gdyż prace nad nim są we wczesnej fazie rozwoju. Scenarzyści muszą wymyślić historię, platforma musi negocjować kontrakty z aktorami, a harmonogramy poszczególnych planów zdjęciowych muszą być zsynchronizowane dla dwóch produkcji. Netflix wybiegając w przyszłość, już teraz wie, że będzie chciał stworzyć kolejne seriale opowiadające o innych członkach rodziny Addamsów, które będą kontynuowały sukces „Wednesday”.

Netflix ma chętnego do współpracy partnera w postaci firmy Amazon, gdyż nabyła ona prawa do „Rodziny Addamsów” kupując MGM i produkuje serial we współpracy z tą wytwórnią.

Po przyciągnięciu milionów klientów serialami, takimi jak „House of Cards” i „Stranger Things”, Netflix zaczyna przypominać bardziej tradycyjne hollywoodzkie studio; tworzy znacznie więcej sequeli, prequeli i kontynuacji na podstawie istniejącej już własności intelektualnej. Netflix nie jest w tym osamotniony. Obsesja branży filmowej na punkcie franczyzy rozprzestrzenia się także na branżę telewizyjną.

W czasach, gdy niewiele seriali cieszy się dłuższą popularnością, spin-offy i prequele również stały się ważnym sposobem na przedłużenie ich żywotności. Po części dzieje się tak dlatego, że seriale są coraz droższe w produkcji. Gwiazda „Wednesday”, Jenna Ortega, gdyby serial miał być kręcony przez siedem sezonów, kosztowałaby Netflix miliony dolarów. Dzięki spin-offowi platforma ma nadzieję znaleźć tańszy sposób, aby dać wszystkim fanom „Wednesday” powód do opłacania subskrypcji.

Netflix ma globalnie 238 mln subskrybentów

Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.

W drugim kwartale 2023 globalnie liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 5,89 mln do 238,39 mln, a wpływy wzrosły rok do roku o 2,7 proc. do 8,19 mld dolarów. Platforma jest zadowolona z pierwszych efektów pakietu z reklamami i dodatkowej opłaty za udostępnianie konta poza swoim domem.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat