SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netflix: uruchomienie serwisu w Polsce to początek, a nie koniec naszej podróży

- Uruchomienie lokalnych usług w 130. dodatkowych krajach to dla nas duże wyzwanie i pierwszy krok w dalszej ekspansji. Jesteśmy na etapie zbierania reakcji użytkowników i będziemy odpowiadać na ich potrzeby, także w Polsce. Na razie prosimy o cierpliwość - apeluje w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Joris Evers, dyrektor komunikacji Netflixa na Europę, Środkowy Wschód i Afrykę.

Na początku stycznia br. serwis Netflix uruchomił lokalne wersje na 130 nowych rynkach, m.in. w Polsce. Po początkowym entuzjazmie użytkowników związanym z wejściem do naszego kraju największej na świecie platformy VoD pojawiły się krytyczne głosy dotyczące jej oferty. Okazało się, że dostęp do biblioteki Netflixa jest w Polsce mocno ograniczony, brakuje kilku znanych seriali, niewiele tytułów ma także polską wersję językową lub lokalne napisy (zobacz szczegóły). M.in. na te kwestie zwracali uwagę eksperci oceniający dla serwisu Wirtualnemedia.pl polski debiut Netflixa.

Wirtualnemedia.pl przesłały do centrali Netflixa kilka pytań o funkcjonowanie polskiej wersji serwisu. Dotyczyły one m.in. stosunkowo wysokich cen usługi na naszym rynku, ograniczonego dostępu do biblioteki filmów i seriali, a także braku polskiej wersji serwisu i skromnej palety tytułów opatrzonych polskimi napisami lub głosem lektora.

Odpowiadając na pytania Wirtualnemedia.pl Joris Evers, dyrektor komunikacji Netflixa na Europę, Środkowy Wschód i Afrykę nie zdecydował się skomentować wprost wszystkich poruszonych przez nas kwestii. Nakreślił jednak politykę serwisu na polskim rynku i jego perspektywy.

- Docierają do nas sygnały, że Netflix w Polsce został powitany z radością, ale odbiorcy w waszym kraju oczekują od nas silniejszego wsparcia językowego, lepszej obsługi i większej liczby filmów z polskimi napisami. Chcielibyśmy poprosić o trochę cierpliwości - apeluje Joris Evers. - Niedawno uruchomiliśmy naszą ofertę w kolejnych 130 krajach, to dla nas duże wyzwanie i bardzo wczesny etap dalszej ekspansji. Na razie dodaliśmy 4 kolejne lokalne wersje językowe naszego serwisu do 17. funkcjonujących już wcześniej. Obecnie jesteśmy na etapie zbierania reakcji użytkowników i będziemy stopniowo odpowiadać na ich potrzeby, podejmiemy też decyzje w sprawie zlokalizowania naszej platformy w kolejnych krajach - zapowiedział Evers, uniknął jednak odpowiedzi na pytanie kiedy w przybliżeniu może pojawić się polska wersja Netflixa. Jednocześnie podkreślał z naciskiem, że platforma dostępna w naszym kraju w obecnej formie, zarówno pod względem języka, jak i dostępu do biblioteki filmów jest dopiero przyczółkiem, z którego Netflix zamierza wyruszyć w kierunku zdobywania coraz większej liczby polskich odbiorców.

- To dopiero początek, a nie koniec naszej podróży w waszym kraju - podkreślił Evers. - Czeka nas jeszcze bardzo wiele pracy by sprostać oczekiwaniom użytkowników na nowych rynkach, w tym także w Polsce, i stać się dla odbiorców prawdziwym partnerem w dziedzinie rozrywki na wysokim poziomie - przyznał przedstawiciel Netflixa.

Dołącz do dyskusji: Netflix: uruchomienie serwisu w Polsce to początek, a nie koniec naszej podróży

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Art
To samo mówili:
- ebay
- Yahoo!
- msn
- AOL

odpowiedź
User
swordfish
A kiedy ceny będą w złotówkach, a nie w EURo? Czy pojawią się polskie produkcje i europejskie?
odpowiedź
User
@bezczelny
Czy czwarty sezon "House of Cards" będzie w dniu światowej premiery także w polskim Netflixie?
odpowiedź