Netflix wyda dodatkowe 2 miliardy dolarów na produkcję oryginalnych treści

Netflix zapowiedział że zamierza zwiększyć o 2 mld dolarów budżet przeznaczony na produkcję własnych filmów i programów oraz zakup licencji na treści pochodzące od partnerów. Pieniądze na sfinansowanie tych wydatków mają pochodzić z kredytu.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Netflix wyda dodatkowe 2 miliardy dolarów na produkcję oryginalnych treści
Reed Hastings, CEO Netflixa

W połowie października br. Netflix przedstawił najnowsze wyniki finansowe z których wynika, że w III kwartale serwis zanotował wzrost przychodów rok do roku o 34 proc. i 403 mln dolarów zysku netto. W ciągu kwartału platforma przyciągnęła do siebie prawie 7 mln nowych użytkowników, obecnie ma globalnie ponad 137 mln subskrybentów.

Netflix wyda ponad 8 mld dolarów

W komunikacie towarzyszącym opublikowaniu tych wyników spółka potwierdziła, że w 2018 r. zamierza przeznaczyć na własne produkcje kwotę 8 mld dol. Teraz okazuje się, że te wydatki mogą znacznie wzrosnąć.

W poniedziałek Netflix zapowiedział, że planuje zwiększyć swój budżet na tworzenie oryginalnych treści o dodatkowe 2 mld dol. Pieniądze te mają być przeznaczone zarówno na produkcję własnych filmów, seriali i programów, jak i na zakup licencji od partnerów zewnętrznych.

Aby zrealizować plany związane ze zwiększeniem oferty filmowej Netflix zamierza zadłużyć się na dodatkowe 2 mld dol., nie zamierza natomiast gromadzić tego kapitału poprzez wyprzedaż swoich akcji.

W ciągu ostatniego kwartału tylko na rynku amerykańskim Netflix dodał do biblioteki ponad 670 godzin treści stanowiących jego własne produkcje, co oznacza wzrost rok do roku o 135 proc.

Rosnąca konkurencja

W liście do udziałowców towarzyszącym kwartalnym wynikom Netflix podkreślił, że serwis działa wśród rosnącej konkurencji. Wiele firm medialnych i wytwórni filmowych planuje w najbliższej przyszłości uruchomić własne platformy VOD, co w naturalny sposób ogranicza możliwość korzystania z filmowego portfolio tych podmiotów. Z drugiej zaś strony Netflix musi walczyć o widza w wyścigu z takimi obecnymi już na rynku graczami jak Amazon czy HBO. W tej sytuacji przeznaczanie coraz większych kwot na produkowanie własnych atrakcyjnych dla widzów treści wydaje się być najbardziej właściwym sposobem na utrzymanie widzów i zdobywanie nowych użytkowników.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska