Netflix wyda dodatkowe 2 miliardy dolarów na produkcję oryginalnych treści

Netflix zapowiedział że zamierza zwiększyć o 2 mld dolarów budżet przeznaczony na produkcję własnych filmów i programów oraz zakup licencji na treści pochodzące od partnerów. Pieniądze na sfinansowanie tych wydatków mają pochodzić z kredytu.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Netflix wyda dodatkowe 2 miliardy dolarów na produkcję oryginalnych treści
Reed Hastings, CEO Netflixa

W połowie października br. Netflix przedstawił najnowsze wyniki finansowe z których wynika, że w III kwartale serwis zanotował wzrost przychodów rok do roku o 34 proc. i 403 mln dolarów zysku netto. W ciągu kwartału platforma przyciągnęła do siebie prawie 7 mln nowych użytkowników, obecnie ma globalnie ponad 137 mln subskrybentów.

Netflix wyda ponad 8 mld dolarów

W komunikacie towarzyszącym opublikowaniu tych wyników spółka potwierdziła, że w 2018 r. zamierza przeznaczyć na własne produkcje kwotę 8 mld dol. Teraz okazuje się, że te wydatki mogą znacznie wzrosnąć.

W poniedziałek Netflix zapowiedział, że planuje zwiększyć swój budżet na tworzenie oryginalnych treści o dodatkowe 2 mld dol. Pieniądze te mają być przeznaczone zarówno na produkcję własnych filmów, seriali i programów, jak i na zakup licencji od partnerów zewnętrznych.

Aby zrealizować plany związane ze zwiększeniem oferty filmowej Netflix zamierza zadłużyć się na dodatkowe 2 mld dol., nie zamierza natomiast gromadzić tego kapitału poprzez wyprzedaż swoich akcji.

W ciągu ostatniego kwartału tylko na rynku amerykańskim Netflix dodał do biblioteki ponad 670 godzin treści stanowiących jego własne produkcje, co oznacza wzrost rok do roku o 135 proc.

Rosnąca konkurencja

W liście do udziałowców towarzyszącym kwartalnym wynikom Netflix podkreślił, że serwis działa wśród rosnącej konkurencji. Wiele firm medialnych i wytwórni filmowych planuje w najbliższej przyszłości uruchomić własne platformy VOD, co w naturalny sposób ogranicza możliwość korzystania z filmowego portfolio tych podmiotów. Z drugiej zaś strony Netflix musi walczyć o widza w wyścigu z takimi obecnymi już na rynku graczami jak Amazon czy HBO. W tej sytuacji przeznaczanie coraz większych kwot na produkowanie własnych atrakcyjnych dla widzów treści wydaje się być najbardziej właściwym sposobem na utrzymanie widzów i zdobywanie nowych użytkowników.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek