SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netflix z kolejnym rekordem, TVP VOD i Player przed vod.pl (TOP10 serwisów i aplikacji w kwietniu)

W kwietniu br. Netflix podwoił rok do roku swoje wyniki w Polsce, osiągając rekordową odwiedzalność. TVP VOD i Player.pl dzięki dużym wzrostom wyprzedziły vod.pl, natomiast spadek zanotowało HBO GO. Osiem czołowych serwisów miało 18 proc. użytkowników i 50 proc. więcej odsłon niż rok wcześniej.

Article

Według danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl przeglądarkową wersję Netflixa w zeszłym miesiącu odwiedziło 5,68 mln polskich internautów, czyli 20,1 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju. Odwiedzający wykonali w serwisie 92,89 mln odsłon, każdy przeciętnie 16,3.

To rekordowa odwiedzalność Netflixa w Polsce. Poprzednio najwyższe wyniki serwis osiągnął w grudniu ub.r., kiedy pojawił się w nim długo oczekiwany pierwszy sezon serialu „Wiedźmin”. Platforma zanotowała wtedy 5,31 mln użytkowników, 19,2 proc. zasięgu i 67,86 mln odsłon.

Trudno powiedzieć, jaka dokładnie część polskich użytkowników Netflixa ma do niego wykupiony dostęp. Serwis nie podaje liczby swoich subskrybentów w poszczególnych krajach, według szacunków Amper Analysis w Polsce może ich być 800 tys.

W ostatnich latach Netflix pojawił się w ofercie czołowych sieci telekomunikacyjnych i operatorów płatnej telewizji. Ostatnim jak na razie dużym graczem, który dołączył do tej grupy, jest Platforma Canal+, oferująca Netflix od grudnia ub.r.

Netflix zyskuje na izolacji społecznej i zamknięciu kin

Od połowy marca br. w ramach izolacji społecznej związanej z epidemią koronawirusa Polacy byli zachęcani do pozostawania w domach, a zamknięte zostały m.in. kina. W efekcie niektóre filmy trafiły na platformy VoD krótko po emisji w kinach albo w ogóle z pominięciem jej.

Na początku kwietnia na Netfliksie pojawiły się filmy „365 dni” i „Bad Boy”, 21 marca horror „W lesie dziś nie zaśnie nikt” (tydzień po planowanej premierze kinowej, która nie doszła do skutku). Na platformie w zeszłym miesiącu udostępniono też kolejny sezon „Domu z papieru” i pierwsze odcinki serialu dokumentalnego „The Last Dance”.

Netflix ma za sobą rekordowy okres także w skali globalnej. W pierwszym kwartale br. osiągnął najwyższe wyniki w swojej historii: wzrost liczby subskrybentów o 15,77 mln do 182,86 mln, 5,77 mld dolarów przychodów i 709 mln dolarów zysku netto. W sprawozdaniu finansowym serwisu zwrócono uwagę, że kolejne kwartały mogą nie być równie udane, bo po prognozowanym poluzowaniu ograniczeń w kontaktach międzyludzkich część nowych subskrybentów może zrezygnować z platformy, a wskutek zawieszenia prac przy produkcji filmów i seriali, niektóre premiery mogą być opóźnione.

TVP VOD i Player dużo popularniejsze od Ipli

Wśród serwisów VoD nadawców telewizyjnych na czele są TVP VOD (funkcjonujący jako dział portalu TVP.pl) i należący do Grupy TVN Discovery Polska Player.pl. W kwietniu br. ten pierwszy zanotował 3,69 mln użytkowników i 46,71 mln odsłon (średnio 12,7 na odwiedzającego), a w drugim 3,64 mln internautów wykonało 72,18 mln odsłon (przeciętnie 19,8 na użytkownika).

W Playerze na początku kwietnia zmieniono płatną ofertę (pojawił się nowy pakiet ze streamingiem 26 stacji oraz osobny pakiet z HBO) oraz zadebiutowała domowa odsłona programu Kuby Wojewódzkiego. Natomiast w dziale VoD na TVP.pl  udostępniono kolejną partię archiwalnych seriali i przedstawień Teatru TV po rekonstrukcji cyfrowej oraz, w płatnej ofercie, pokazywany w lutym i marcu w kinach film o piosenkarzu disco polo Zenku Martyniuku (produkowała i dystrybuowała go TVP).

Dużo niższą odwiedzalność zanotowała Ipla.tv (Grupa Cyfrowy Polsat) - 1,52 mln użytkowników i 20,57 mln odsłon. Natomiast na vod.pl (Ringier Axel Springer Polska), gdzie podobnie jak na platformach nadawców telewizyjnych większość treści jest za darmo, 3,55 mln internautów wygenerowało 14,52 mln odsłon.

CDA Premium przed HBO GO

W zestawieniu oprócz Netflixa jest kilka innych w pełni płatnych platform. CDA Premium miało w kwietniu 3,14 mln użytkowników i 32,52 mln odsłon. Notowane na warszawskiej giełdzie CDA podało, że na koniec marca br. z CDA Premium korzystało 266,3 tys. subskrybentów, o 14,9 proc. więcej niż na koniec ub.r. (231,7 tys.) i 43 proc. więcej niż przed rokiem. W pierwszym kwartale br. firma zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 50 proc. do 13,27 mln zł (12,39 mln zł zapewniła sprzedaż subskrypcji do CDA Premium) i zysku netto z 818,5 tys. zł do 3,68 mln zł.

Na HBOGO.pl 1,71 mln polskich internautów wykonało 20,81 mln odsłon. Należąca do Amazona platforma Prime Video zanotowała 463,2 tys. użytkowników i 3,82 mln odsłon, a Chilli.com - 386,4 tys. odwiedzających i 591,9 tys. odsłon.

Osiem czołowych serwisów (Prime Video i Chilli.com w kwietniu ub.r. zanotowały zbyt małą odwiedzalność, żeby oszacowano ją w badaniu Gemius/PBI) rok do roku osiągnęło duże wzrosty wyników. W kwietniu ub.r. miały łącznie 21,63 mln użytkowników (bez współodwiedzalności) i 206,96 mln odsłon, a w kwietniu br. - 25,57 mln użytkowników i 311,4 mln odsłon. Tym samym zyskały 3,94 mln odwiedzających (18,2 proc.) i 104,44 mln odsłon (50,5 proc.).

Netflix najbardziej w górę, HBO GO ze spadkiem

Wolumenowo i procentowo największy wzrost zanotował Netflix. Serwis zyskał 2,78 mln użytkowników i 55,74 mln odsłon (to odpowiednio 95,5 i 150 proc. w górę).

TVP VOD osiągnął wzrost liczby odwiedzających o 916,5 tys. (33,1 proc.), dzięki czemu nieznacznie wyprzedził Playera, który zyskał 502 tys. użytkowników (16 proc.). Jednocześnie w tym drugim serwisie liczba odsłon zwiększyła się o 34,25 mln (90,3 proc.), a w pierwszym o 7,49 mln (19,1 proc.).

CDA Premium zyskało 511 tys. użytkowników (19,4 proc.) i 8,77 mln odsłon (36,9 proc.), a dział VoD na WP.pl - 244,8 tys. użytkowników (10,2 proc.) i 1,79 mln odsłon (19 proc.). Wyniki vod.pl wzrosły nieznacznie - o 56,8 tys. odwiedzających (1,6 proc.) i 297,8 tys. odsłon (2,1 proc.).

Za to HBOGO.pl straciło 929 tys. użytkowników i 6,91 mln odsłon (to odpowiednio 35,2 i 24,9 proc. w dół). Natomiast Ipla.tv przy spadku liczby odwiedzających o 140,8 tys. (8,5 proc.) zyskała 3 mln odsłon (17,1 proc.).

Aplikacja Netflixa z 3 mln użytkowników

Jeszcze większy wzrost od przeglądarkowej wersji osiągnęła aplikacja mobilna Netflixa - w zeszłym miesiącu miała 2,95 mln użytkowników, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej (1,07 mln).

Zajmująca drugie miejsca aplikacja Player zanotowała niewielki wzrost - o 6 tys. użytkowników (0,5 proc) do 1,1 mln i o 2,05 mln odsłon (2,8 proc.) do 76,24 mln. Za to liczba użytkowników aplikacji HBO GO zmalała o 162,6 tys. (23,3 proc.) do 534,4 tys.

Aplikacja TVP VOD zyskała 95,1 tys. użytkowników (49,3 proc.) i 4,91 mln odsłon (50,2 proc.), nc+ GO - 57,4 tys. użytkowników (35 proc.), a Horizon Go (oferowana przez UPC Polska) - 31,6 tys. (20,5 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Netflix z kolejnym rekordem, TVP VOD i Player przed vod.pl (TOP10 serwisów i aplikacji w kwietniu)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pano
I właśnie dlatego nieudacznicy uchodzący w Polsce za "filmowców", na spółkę ze skorumpowanym PISF i pisowskim oszołomem Glińskim próbują nałożyć teraz nowy podatek na wszystkich abonentów platform VOD. Bo tam jest widownia, wolna konkurencja i coraz więcej pieniędzy, co prowincjonalnym, pretensjonalnym "twórcom" znad Wisły staje kością w gardle.
odpowiedź
User
Normals
Podawanie statystyk odwiedzalności strony WWW w przypadku usług VoD jest - jak to się ładnie mówi - nierelewantne.
odpowiedź
User
Michał
Uwielbiam produkcje HBO - ale serio, ostatnio, poza kilkoma wyjątkami, nie weszło nic ciekawego. Jakby ktoś tam przesypiał okres na rozpromowanie swojej oferty w erze, gdy wszyscy się nudzą i siedzą w domu.
odpowiedź
User
Dawid
Te dane to czysta propaganda. One nic nie mówią. Liczy się liczba realnych subskrybentów a nie liczba odwiedzin strony. Oficjalnej liczby subskrybentów nie chcą podać. Poza tym kwiecień tak samo jak marzec był miesiącem koronawirusa. Teraz gdy ludzie już mogą się swobodnie przemieszczać po kraju serwisy vod zaliczą ogromny spadek.
odpowiedź
User
K4Girl
Dlaczego tak słabo IPLA. Mają całe zaplecze Polsatu, pieniądze. Teoretycznie powinni być w czołówce. To problem w komunikacji czy produkcie? Może kontent źle stargetowany?
odpowiedź