„New York Times” skorzystał na zamieszaniu u Bezosa. Kolejny wzrost subskrypcji

W czwartym kwartale 2024 roku, gdy „Washington Post” stracił dużą część subskrybentów po postawie w końcówce kampanii prezydenckiej, wydawca „The New York Timesa” i The Athletic zyskał 350 tys. cyfrowych klientów.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
„New York Times” skorzystał na zamieszaniu u Bezosa. Kolejny wzrost subskrypcji
Fot. Haxorjoe / wikipedia

Na koniec 2024 roku z cyfrowych pakietów The New York Times Company, wydawcy „The New York Timesa” i The Athletic, korzystało 10,82 mln klientów. W ciągu kwartału przybyło ich 350 tys. netto.

To największy kwartalny wzrost w ub.r. W trzecim kwartale dynamika wyniosła 260 tys., w drugim – 300 tys., a w pierwszym – 210 tys.

Więcej subskrybentów „New York Timesa” i The Athletic

W czwartym kwartale spore problemy przeżywał „The Washington Post”. Po tym jak pod koniec października wydawca „gazety powiadomił, że jej zespół nie poprze żadnego kandydata w wyborach prezydenckich, bo zdecydował tak właściciel Jeff Bezos, dziennik miał stracić ok. 250 tys. subskrybentów. Z redakcją pożegnało się kilka osób, część z nich uruchomiła serwis The Contrarian.

Do popularności oferty subskrypcyjnej The New York Timesa przyczynia się także kupiony kilka lat temu serwis sportowy The Athletic. Na koniec ub.r. liczba subskrybentów cyfrowych korzystających z pakietów obejmujących The Athletic wynosiła 5,83 mln. Kwartał wcześniej było ich 5,54 mln, zaś na koniec 2023 roku – 4,65 mln.

Maleje natomiast grono prenumeratorów wersji drukowanej „The New York Timesa”. Na koniec 2023 roku było ich 660 tys., a rok później – 610 tys.

grafika

Subskrybenci cyfrowi The New York Timesa płacą coraz więcej. W czwartym kwartale średni przychód miesięczny od każdego wynosił 9,65 dolarów, wobec 9,24 dol. rok wcześniej.

Najwięcej płacą oczywiście klienci najszerszych pakietów, obejmujących dostęp i do „New York Timesa”, i do The Athletic.

grafika

Kwartalne przychody wydawcy z subskrypcji cyfrowych podskoczyły rok do roku o 16 proc. do 334,9 mln dolarów, zaś wpływy z reklam internetowych – o 9,5 proc. do 117,9 mln. Natomiast w obszarze drukowanym przychody ze sprzedaży zmalały o 7,1 proc. do 131,6 mln dolarów, a z reklam – o 16,4 proc. do 47,1 mln.

Łączne wpływy The New York Timesa zwiększyły się o 7,5 proc. do 726,6 mln dolarów, zaś dynamika kosztów operacyjnych była znacznie niższa: wzrosły o 6 proc. do 580 mln. W efekcie zysk operacyjny poszedł w górę ze 129 do 146,6 mln dolarów, a zysk netto – ze 110,2 do 123,7 mln.

W całym 2024 roku firma zwiększyła przychody o 6,6 proc. do 2,58 mld dolarów, zysk operacyjny z 276,3 do 351,1 mln dolarów i zysk netto z 232,7 do 293,8 mln.

Od dwóch kwartałów dodatnią rentowność na poziomie operacyjnym notuje The Athletic – kolejno 2,6 i 3,5 mln dolarów.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]