SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Newsweek Polska” wyprzedził w 2015 roku „Politykę”. Słaby okres „Wprost” (analiza interaktywna)

W 2015 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pozostał „Gość Niedzielny”. Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Newsweek Polska”, a najwięcej stracił „Wprost”.

Tomasz Lis, fot. akpa Article

„Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media) w 2015 roku sprzedawał się w liczbie 134 025 egz. Było to 5,29 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z trzeciego na drugie miejsce awansował tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego średni wynik sprzedażowy w ostatnim roku poszedł do góry o 1,76 proc. do 120 576 egz. Jednocześnie był to drugi największy wzrost w zestawieniu.

Podium uzupełnia „Polityka” (Polityka), która w 2014 roku była druga. Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w ubiegłym roku zmniejszyła się o 1,92 proc. i wyniosła 118 949 egz.

Czwarte miejsce zajął magazyn „W Sieci” (Fratria), który zanotował średnią sprzedaż ogółem na poziomie 76 134 egz., po spadku o 1,16 proc.

Piąty był tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro) z wynikiem na poziomie 55 265 egz. Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 8,57 proc.

Największy spadek w rankingu, wynoszący 33,07 proc., zanotował będący na szóstym miejscu „Wprost” (Agencja Wydawniczo-Reklamowa „Wprost”). Jego średni wynik to 38 973 egz.

Największym wzrostem, wynoszącym 5,42 proc., pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który awansował z lokaty dziewiątej (ostatniej) na ósmą. Jego średnia sprzedaż ogółem w ub.r. to 19 013 egz.

Wirtualnemedia.pl

rok

ZKDP

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

203 779

134 025

134 025

204 024

141 503

141 503

Newsweek Polska

184 814

120 675

120 576

179 975

118 494

118 486

Polityka

171 516

118 966

118 949

176 414

121 284

121 280

W Sieci

149 677

76 135

76 134

162 216

77 034

77 030

Tygodnik Do Rzeczy

119 305

64 190

55 265

143 573

69 451

60 446

Wprost

112 076

107 657

38 973

138 976

128 445

58 226

Gazeta Polska

103 744

37 549

37 117

122 674

43 429

42 848

Tygodnik Powszechny

38 555

19 468

19 013

38 524

18 526

18 035

Przegląd

51 000

17 165

17 165

51 000

18 313

18 313

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

464 992

292 593

292 593

483 621

304 511

304 511

Średnia sprzedaż ogółem tygodników opinii w latach 2006-2015 (wykres)

Średnia sprzedaż ogółem tygodników opinii w 2015 roku (wykres)

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Newsweek Polska” wyprzedził w 2015 roku „Politykę”. Słaby okres „Wprost” (analiza interaktywna)

33 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
brawo brawo brawo
Prawicowe tygodniki łącznie znacznie przewyższają sprzedażą tygodniki lewicowe i niemieckie.Wygląda na to że lewicowców i niemców Polacy nie chce kupować i czytać.
27 63
odpowiedź
User
"POLITYKA"
Wiadomo, że gdy rządzi PISuś, to sprzedaż szmatławców jak "w sieci", czy "do rzeczy" spadnie.... Nie wspomnę już o WPROST, który podlizuję się każdej władzy, SZMATŁAWCE...
Najlepiej się czyta "POLITYKĘ" w której to można poczytać o wszystkim, a nie tylko o polityce jak w innych gazetach :)
42 30
odpowiedź
User
xm
Trzeba przyznać że Lis bardzo znacząco wzmocnił pozycję Newsweeka. Czego nie da się powiedzieć o Wróblewskim tymczasowo zawiadującym Wprost. Całkowita kompromitacja, tak koncertowo dorżnąć tygodnik.
48 18
odpowiedź
User
toms
Zjazd sprzedaży Wprost o 1/3 w ciągu roku i o 2/3 gdy szefował tam Lis to jedna z najbardziej spektakularnych katastrof krajowego rynku wydawniczego czasopism. Bez dopływu kasy z państwowych spółek długo nie pociągną i Wróblewski zgasi światło.
28 10
odpowiedź
User
medioznawca
Dla "Wprost" to najgorszy rok w historii. Wychodzą poobijani, ale z przygotowanym zapasem wazeliny dla nowej władzy w zamian za finansowy zastrzyk ze spółek Skarbu Państwa. Kto następny z rządu człowiekiem roku?
44 14
odpowiedź