SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Newsweek” ruszył z aplikacją wPunkt. Chce dotrzeć do millenialsów

Grupa Onet-RASP wprowadziła na rynek aplikację Newsweek wPunkt, która codziennie rano dostarcza użytkownikom wyselekcjonowaną przez redakcję grupę informacji. Dzięki aplikacji wydawca chce dotrzeć z marką „Newsweek” do aktywnych ludzi po dwudziestce.

Article

W aplikacji Newsweek wPunkt użytkownicy od poniedziałku do soboty o 7.00 rano mogą znaleźć od 6 do 10 aktualnych informacji z kategorii: Trendy, Polityka, Świat, Nauka, Opinie, Kultura, Społeczeństwo, Biznes, Historia i Technologia. Teksty mają krótką, esencjonalną formę. Do aplikacji nie trafiają jednak te same materiały, które znajdują się np. w serwisie internetowym Newsweek.pl, ale są to treści specjalnie przygotowane przez zespół „Newsweeka”.

Poszczególne materiały są wzbogacane o infografiki, zdjęcia i klipy wideo, w aplikacji pojawiać się będą też krótkie komentarze publicystów, czasami promowane będą w niej ponadto treści z papierowego wydania „Newsweeka”. Użytkownicy, którzy zapoznają się ze wszystkimi artykułami z dnia, zyskują dostęp do „kartki z kalendarza” (są w niej informacje na temat wydarzeń z przeszłości).

Maciej Gajek, wydawca aplikacji, podkreślał na konferencji prasowej, że w aplikacji wPunkt redakcja informować chce przede wszystkim o tym, co nastąpi. - Nasi dziennikarze będą starali się przewidzieć co będzie newsem dnia - mówił Gajek. Np. we wtorkowym wydaniu napisano, że tego dnia zostanie przedstawiony projekt ustawy stoczniowej.

Aplikacja jest darmowa, dostępna jest na urządzenia z systemami iOS i Android, pobrać ją można z AppStore i Google Play. Aktualizuje się w tle, wysyła powiadomienia i korzysta z trybu offline. Pozwala tym samym na czytanie treści z ostatnich pięciu dni, nawet bez dostępu do internetu.

- Chcemy, by każdy rozpoczynał dzień z aplikacją wPunkt - przekonywał na konferencji Dariusz Zieliński, dyrektor zarządzający marką „Newsweek”. Grupą docelową aplikacji są młodzi, aktywni ludzie, korzystający ze smartfonów, których liczbę spółka szacuje na 3 mln. Zieliński podkreślił, że w 2015 roku względem 2014 roku udział czytelników przeglądających Newsweek.pl na urządzeniach mobilnych wzrósł z 16 do 30 proc.

 - Mamy nadzieję, że do końca roku aplikacja zostanie pobrana 100 tys. razy - podał szef zarządzający „Newsweeka”. Aplikacja ma być dalej udoskonalana. Możliwe, że w przyszłości będzie aktualizowana dwa razy dziennie.

Projekt ma być komercjalizowany z wykorzystaniem reklamy natywnej - pojawią się w nim cykle informacyjne czy edukacyjne przygotowane przez redakcję „Newsweeka” we współpracy ze sponsorami. Partnerem aplikacji na pierwsze trzy miesiące działania została firma Netia - jej banner wyświetla się u góry ekranu.

Uruchomieniu aplikacji wPunkt towarzyszy duża kampania promocyjna z wykorzystaniem Google Adwords, mediów społecznościowych (Facebook, Twitter), internetowych i prasowych mediów Grupy Onet-RASP oraz blogów. Działania mają być prowadzone przez cały rok.

Aplikacja Newsweek wPunkt jest kolejnym produktem pod marką „Newsweeka” obok drukowanego tygodnika, serwisu internetowego Newsweek.pl oraz płatnej oferty Newsweek Plus, która też jest dostępna w formie aplikacji.

Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Newsweek Polska” w styczniu br. wyniosła 117 961 egz. Z kolei w grudniu ub.r. serwis Newsweek.pl odwiedziło 2,51 mln realnych użytkowników i zanotował on 20,85 mln odsłon. (dane Megapanel PBI/Gemius).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Newsweek” ruszył z aplikacją wPunkt. Chce dotrzeć do millenialsów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Paweł
Luzik, co rano młodzież dostanie świeżą porcję hejtu Polski, i niestety uwierzy w tego kłamcę.
odpowiedź