Neymar oskarżony o gwałt. Mastercard wstrzymuje kampanię z jego udziałem, Nike na razie nie

Mastercard wstrzymał kampanię reklamową z udziałem brazylijskiego piłkarza Neymara, a Nike przygląda się sytuacji po tym, jak zawodnik został oskarżony o gwałt.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Neymar został oskarżony o gwałt przez Najila Trindade Mendes de Souza, która zgłosiła się z tym do policji w Sao Paulo. I chociaż piłkarz zaprzeczył tym doniesieniom, to firma Mastercard postanowiła zawiesić nie tylko aktywacje z jego udziałem, ale całe działania reklamowe dotyczące Copa America. Poinformowała największe brazylijskie gazety, że działania reklamowe zostały zawieszone do czasu wyjaśnienia całej sytuacji.

Piłkarz był też bohaterem kampanii , którą Mastercard rozpoczął na początku maja br. pod hasłem „”The Red Ball”. Obok niego w spotach pojawił się też Messi, a działania reklamowe miały zasięg globalny i obejmowały 45 rynków.

Z kolei firma Nike, w której reklamach nawiązujących do pucharu świata kobiet pojawił się Neymar, wydała oświadczenie, w którym poinformowała, że na razie nie wstrzymuje aktywności z udziałem Brazylijczyka, ale przygląda się sytuacji. „Jesteśmy bardzo zaniepokojeni niedawnymi zarzutami i będziemy nadal ściśle monitorować sytuację” - poinformował Nike.

Neymar jest popularny wśród reklamodawców. Jest twarzą ponad 27 różnych marek. Występował m.in. w reklamach Beats By Dr. Dre i Oreo.

Rzecznicy McDonald’s i Procter&Gamble, w reklamach których Neymar pojawił się w ub.r., przekazali z kolei, że ich umowy reklamowe z tym piłkarzem już wygasły.

Przypomnijmy, że podobnie zachowywali się marketerzy na początku tego roku, gdy pojawiły się doniesienia o oskarżeniach Cristiano Ronaldo o gwałt.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"