SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nie ma Cię na pierwszej stronie Google’a? Nie istniejesz

Wartość reklam w polskim internecie w ciągu ostatniego roku poszła w górę o 142,7 mln zł (17,5 proc.). Jedną z przyczyn wzmożonego ruchu w sieci była z pewnością pandemia, jednak e-reklama rośnie w siłę od kilku lat i nie przewiduje się, by ten trend się odmienił. W marketingu internetowym coraz lepiej radzą sobie polskie agencje, zdobywając tytuły mistrzów świata i Europy w pozycjonowaniu stron www

W ubiegłym roku niemal 61% Polaków zrobiło zakupy przez internet. Pandemia zamknęła nas w domach i przeniosła handel do online’u, zmuszając wiele marek do błyskawicznej zmiany modelu biznesowego. Zainteresowanie wygodnymi zakupami w sieci w ciągu ostatnich czterech lat wzrosło w Polsce o prawie 20%, przynosząc znaczne dochody sklepom internetowym. Jednak podstawowym warunkiem sukcesu sklepu w sieci jest jego widoczność. Właściciele witryn online potwierdzają zgodnie: dziś, jeśli nie ma Cię w sieci, nie istniejesz. A nawet: jeśli nie ma Cię na pierwszej stronie Google’a, możesz zapomnieć o sukcesie. Powód jest prosty – nikt Ciebie nie znajdzie.  

Pozycjonowanie – zrób to sam?

Pierwsze miejsce danego sklepu internetowego w wyszukiwarce Google nigdy nie jest przypadkiem. To zasługa pozycjonowania (SEO) – szeregu działań na stronie www i poza nią, które mają za zadanie obłaskawić wymagające algorytmy Google’a. W świecie pozycjonowania trwa zacięta walka o „wbicie” danej strony do TOP 10 wyszukiwarki. I choć sukces ten czasem udaje się początkującym SEO-wcom, a nawet laikom, którzy dopiero wchodzą do branży, najczęściej bój o pierwsze miejsca wygrywają uznane agencje emarketingowe. Dlaczego? Ponieważ dysponują zespołem specjalistów, sprawdzonymi, nierzadko płatnymi narzędziami oraz doświadczeniem tysięcy udanych projektów.  

–  W tej branży liczy się wiedza. Działamy na rynku SEO od ponad dziesięciu lat, wiemy, co działa i jakich efektów możemy się spodziewać. Przygotowanie danej strony www do spełnienia wymogów Google’a często wiąże się z modyfikacją jej kodu, a więc czysto specjalistycznymi działaniami – mówi Michał Więcław, Prezes Zarządu agencji Grupa TENSE, która właśnie zdobyła tytuł mistrza Europy w pozycjonowaniu. – Ważne jest też doświadczenie. Im dłużej ktoś pracuje z algorytmami Google, tym łatwiej może przewidzieć, jak na ich cykliczne zmiany zareaguje dana strona – wyjaśnia.

Jak wybrać agencję SEO

Wraz ze wzrostem zainteresowania marketingiem online, wzrosła także konkurencja na polskim rynku agencji SEO. Wielu właścicieli stron internetowych zadaje sobie pytanie, czym kierować się podczas wyboru agencji - na co zwrócić uwagę, o co zapytać przy pierwszym spotkaniu.

W dobie spotkań na Zoomie współpracować można z agencją z każdego miasta w Polsce, poszukiwania warto więc zacząć od porządnego researchu w internecie. Ważne, by zwrócić uwagę na portfolio agencji. Nawet jeśli prowadzi się małą firmę, a agencja ma wśród klientów duże brandy i ogólnopolskie firmy, nie trzeba się bać współpracy. Jeśli agencja współpracowała z uznanymi firmami, to zapewne ma dobrych specjalistów i odpowiednie know-how.

Warto zwrócić uwagę, na którym miejscu w wyszukiwarce znajduje się sama agencja. Jeśli chcemy korzystać z usług firmy, która ma wypromować naszą stronę na czołowe pozycje, warto, by sama znajdowała się w „topie” Google’a.  

Cena usług pozycjonowania zależy od wielu czynników: oczekiwanych rezultatów, jakości naszej strony internetowej, branży, konkurencji. Warto wiedzieć, że istnieje kilka modeli rozliczania się za pozycjonowanie – trzeba dopasować je do własnego biznesu. Podpisując umowę, musimy być pewni, za co płacimy: jak działa usługa, jak będziemy się rozliczać, od jakich zmiennych będzie zależeć kwota na fakturze. Najlepsze efekty SEO uzyskuje się wówczas, gdy klient współpracuje z agencją i jest otwarty na rozmowy lub zmiany.  

– Sukcesy agencji SEO są tak naprawdę sukcesami ich klientów. W ubiegłym roku zdobyliśmy tytuł mistrza świata w pozycjonowaniu za pracę dla serwisu allecco.pl. Tegoroczna główna nagroda w konkursie European Search Awards wynika z wypracowania doskonałych rezultatów dla strony cukierni Sowa. Te wyniki przekładają się na większy ruch w witrynach naszych klientów i więcej osób zainteresowanych ich ofertą. W tym układzie każdy wygrywa – przekonuje Michał Więcław.  

 

  • Więcej informacji:
  • Seo