SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Niechęć do bohaterów najbardziej winduje oglądalność seriali

Według analiz firmy Canvs nienawiść widzów do konkretnego bohatera serialu lub odcinka jest głównym motorem wzrostu oglądalności poszczególnych produkcji. Z kolei w segmencie komedii wzrost popularności o wiele lepiej napędzają u widzów takie określenia jak „miłość” i „piękno” niż przymiotnik „zabawny”.

Article

Canvs wziął pod lupę blisko 6 tys. odcinków seriali: dramatycznych i komediowych oraz widowisk nadawanych cyklicznie w amerykańskiej telewizji.

Analitycy oparli swoje badania na dwóch filarach - wynikach oglądalności pochodzących od Nielsena oraz komentarzach umieszczonych na Twitterze, które pogrupowali w kilka kategorii opatrzonych takimi słowami jak „miłość”, „nienawiść”, „zabawny”, „piękny” czy „nudny”.

Okazuje się, że w przedziale seriali dramatycznych na oglądalność konkretnych tytułów najbardziej wpływa nienawiść widzów. Na każdy 1 proc. wzrostu komentarzy w tej grupie przypada wzrost oglądalności kolejnego odcinka o 0,7 proc.

Jak wyjaśnia Jared Feldman, szef Canvs w grę wchodzą wpisy wyrażające nienawiść bądź niechęć do całego serialu, konkretnego odcinka lub choćby jednego z bohaterów występujących na ekranie.

Z kolei komentarze w grupie określanej słowem „miłość” generują relatywnie mniejszy przyrost oglądalności.  Większa liczba tego typu ocen o 1 proc. skutkuje wzrostem oglądalności następnego odcinka o 0,3 proc.

Nieco inaczej przedstawiają się wyniki w segmencie seriali komediowych. Tutaj równie znaczący jak „zabawny” jest przymiotnik „piękny”, choć ten pierwszy wydaje się kluczowy w wypadku komedii.

Analizy wskazują, że 1 proc. komentarzy kwalifikowanych do kategorii „piękny” oraz „zabawny” skutkuje równym zwiększeniem oglądalności o 0,3 proc. O wiele słabszy wynik (0,1 proc. wzrostu popularności) występuje w wypadku komentarzy z kategorii „miłość”.

W komunikacie podano, że seriale biorące udział w badaniu w 55 proc. pochodziły z podstawowej oferty operatorów kablowych, w 40 proc. z ogólnokrajowych stacji telewizyjnych, a 5 proc. stanowiły pozycje nadawane w kablowych kanałach premium.

Badaniem nie zostały objęte serwisy streamingowe takie jak Netflix, Amazon Prime czy Hulu, bowiem Nielsen nie prowadzi ratingów oglądalności na tych platformach (dopiero niedawno zapowiedział wstępnie taką możliwość).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Niechęć do bohaterów najbardziej winduje oglądalność seriali

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl