SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nielsen Audience Measurement z 23,9 mln zł wpływów i 519 tys. zł zysku

Firma Nielsen Audience Measurement, zajmująca się badaniem oglądalności telewizji, w ub.r. zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 5,9 proc. do 23,87 mln zł oraz 518,8 tys. zł zysku netto (wobec 625,2 tys. zł rok wcześniej). Spółka tłumaczy, że przychody zmalały, bo część klientów przejęły inne podmioty z Grupy Nielsen.

Elżbieta Gorajewska, prezes Nielsen Audience MeasurementElżbieta Gorajewska, prezes Nielsen Audience Measurement

Przychody sprzedażowe Nielsen Audience Measurement (wcześniej działającej pod nazwą AGB Nielsen Media Research) zmniejszyły się z 25,36 mln zł w 2016 roku do 23,87 mln zł w ub.r. Wpływy od jednostek powiązanych spadły z 5,2 do 3,29 mln zł.

Firma prowadzi badanie oglądalności stacji telewizyjnych oraz wydatków reklamowych w telewizji. Wykorzystuje do tego swój panel obejmujący ok. 2 tys. gospodarstw domowych.

- Do odbiorców badań w Polsce należą największe stacje telewizyjne, agencje reklamowe i domy mediowe oraz bezpośrednio niektórzy reklamodawcy. Do klientów spoza Polski należą stacje telewizyjne, producenci programów telewizyjnych oraz inne instytuty badawcze - opisała firma w sprawozdaniu z działalności złożonym w KRS.

Przychody firmy ze sprzedaży w Polsce wzrosły w skali roku z 17,5 do 19,1 mln zł, a te z zagranicy zmalały z 7,86 do 4,77 mln zł. - Spadek przychodów spółki był spowodowany wdrożeniem w roku 2014 nowego modelu operacyjnego, na mocy którego sukcesywnie część klientów jest przejmowana i obsługiwana przez struktury regionalne Grupy Nielsen - uzasadniono w sprawozdaniu.

Koszty operacyjne Nielsen Audience Measurement wyniosły w ub.r. 23,05 mln zł, wobec 24,26 mln zł w 2016 roku. Wydatki na usługi obce zmalały z 20,76 do 19,79 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 767,7 do 363,6 tys. zł. Natomiast nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 2,41 do 2,55 mln zł. W firmie pracowało  ub.r. średnio 14 osób.

Pozostałe wpływy operacyjne spółki podskoczyły z 4,5 do 84,7 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne zmalały z 182,8 do 128,7 tys. zł.

Nielsen Audience Measurement zanotował spadki zysku operacyjnego (z 922,9 do 774,7 tys. zł) i zysku netto (z 625,2 do 518,8 tys. zł). Zyski firmy z 2016 i 2017 roku przeznaczono na jej kapitał zapasowy.

Na koniec ub.r. firma miała 6,48 mln zł zobowiązań wobec innych podmiotów z koncernu Nielsen (rok wcześniej takie zobowiązania wynosiły 5,97 mln zł). W ub.r. kupiła od powiązanych z nią spółek produkty i usługi o wartości 18,87 mln zł (w 2016 roku było to 24,77 mln zł), a sprzedała im usługi za 3,54 mln zł (wobec 5,2 mln zł rok wcześniej).

Właścicielem 100 proc. udziałów Nielsen Audience Measurement jest holenderska firma AGB Nielsen Media Research TAM Holding. Z kolei Nielsen Audience Measurement ma 23 proc. udziałów spółki Nielsen Services Poland.

Dołącz do dyskusji: Nielsen Audience Measurement z 23,9 mln zł wpływów i 519 tys. zł zysku

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zet O
Biznes Biznes Biznes. Podniesienie jakości badań wprost obniżyło by zyski, albo biznes by się nie spiął. Czyli wg. pseudo-nerdowskiej-korpogadki: Podnoszenie jakości badań nie ma uzasadnienia biznesowego. Idąc dalej: Nie jesteśmy frajerami, żeby dawać pogłębione dane.
Idąc jeszcze dalej: Jesteśmy monopolistą więc morda w kubeł nadawcy!
odpowiedź
User
PK
To ta babka z KC PZPR?
odpowiedź
User
Zet O
Idąc jeszcze dalej: Możecie nam skoczyć. Gdyby dane był rzetelne i oparte na sensownej liczbie panelistów Youtube mógłby tylko skomleć a tak to nadawcy niestety zaczynają
odpowiedź