Rekordowy udział streamingu na ekranie telewizora

W lutym 2024 roku 8,3 proc. udziału w całkowitej oglądalności na ekranie telewizora w Polsce stanowił streaming. Jest to wynik o 0,7 pkt. proc. wyższy niż w styczniu br. i o 2,5 pkt. proc. wyższy niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Najchętniej oglądane były treści na Netfliksie z 2 proc. udziału, a drugie miejsce zajęło YouTube - 1,9 proc. - wynika z badania Nielsen The Gauge.

MK
MK
Udostępnij artykuł:
Rekordowy udział streamingu na ekranie telewizora
fot. Shutterstock.com

Nielsen The Gauge to platforma pokazująca oglądalność treści wideo na telewizorze w podziale na telewizję naziemną, satelitarną, kablową oraz streaming. Narzędzie zadebiutowało na rynku amerykańskim wiosną 2021 roku. https://www.wirtualnemedia.pl/nielsen-the-gauge-ogladalnosc-platform-streamingowych,7170170131359873a Pomiary The Gauge Polskę objęły pod koniec 2022 roku.

Z danych Nielsena wynika, że w lutym 2024 roku udział oglądalności streamingu wśród całkowitej oglądalności na ekranie telewizora (grupa wszyscy 4+) stanowił 8,3 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-odbierac-tv-republika-mux-naziemna-telewizja-cyfrowa-tvn24-tvp-info,7169428797642369a ##

- Wśród streamingowych źródeł treści wzrosty zanotowały serwisy SkyShowtime, Pilot WP oraz CDA.pl. Przełożyło się to na wzrost udziału streamingu w całkowitej oglądalności wideo na ekranie telewizorów, który w lutym osiągnął rekordowe 8.3 proc. (to najwyższy poziom od premiery zestawienia the Gauge w Polsce) - informuje Nielsen.

YouTube dogania Netflix

Liderem wśród platform OTT jest platforma YouTube miał 1,9 proc. udziału (do góry o 0,3 pkt. proc.). Pozostałe platformy wygenerowały łącznie rekordowe 4,3 proc. udziału (wzrost o 0,4 pkt. proc.), ale Nielsen nie ujawnia o nich szczegółowych informacji. W tym gronie znajdują się m.in. Disney+, Viaplay, HBO Max oraz SkyShowtime.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-ile-kosztuje-rezygnacja-disney-hbo-max,7169426464204929a ##

Dla porównania, w lutym br. największy udział w oglądalności miała telewizja kablowa (32,7 proc. całej oglądalności na telewizorze), na drugim miejscu znalazła się telewizja satelitarna (30,4 proc.), a trzecim najpopularniejszym źródłem treści oglądanych na ekranie telewizora była telewizja naziemna (22,2 proc.).

grafika

Co to jest The Gauge?

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rynek-reklamy-telewizyjnej-luty-2024-lider-tvn-aflofarm,7169422826489473a ##

Dane dotyczące polskiego rynku pochodzą z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena składającego się z 3 500 gospodarstw domowych i prawie 9 700 panelistów. Zestawienie oparte jest o dane miesięczne dotyczące udziału w oglądalności AMR (Average Minute Rating).

Dane przedstawione są dla grupy powyżej 4 roku życia w podziale na treści pochodzące z telewizji kablowej, satelitarnej, naziemnej (zarówno liniowej jak i przesuniętej w czasie do 7 dni) oraz oglądalności pochodzącej ze streamingu (oglądalność live streaming stacji telewizyjnych na platformach OTT zaklasyfikowana jest jako oglądalność streamingu). Do kategorii „Inne” zaliczana jest oglądalność nierozpoznanych treści.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-w-polsce-jak-to-sie-mierzy-nielsen,7170058059229313a ##

Nielsen Polska informuje że stworzył The Gauge: Polska przy użyciu metodologii koncepcyjnie podobnych do tych w wersji amerykańskiej. - Przy dokonywaniu jakichkolwiek porównań należy wziąć pod uwagę różnice metodologiczne - zaznacza firma badawcza.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Holding budowlany chce kupić dziennik od Polska Press. W grze były naczelny

Holding budowlany chce kupić dziennik od Polska Press. W grze były naczelny

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy