Rekordowy udział streamingu na ekranie telewizora

W lutym 2024 roku 8,3 proc. udziału w całkowitej oglądalności na ekranie telewizora w Polsce stanowił streaming. Jest to wynik o 0,7 pkt. proc. wyższy niż w styczniu br. i o 2,5 pkt. proc. wyższy niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Najchętniej oglądane były treści na Netfliksie z 2 proc. udziału, a drugie miejsce zajęło YouTube - 1,9 proc. - wynika z badania Nielsen The Gauge.

MK
MK
Udostępnij artykuł:
Rekordowy udział streamingu na ekranie telewizora
fot. Shutterstock.com

Nielsen The Gauge to platforma pokazująca oglądalność treści wideo na telewizorze w podziale na telewizję naziemną, satelitarną, kablową oraz streaming. Narzędzie zadebiutowało na rynku amerykańskim wiosną 2021 roku. https://www.wirtualnemedia.pl/nielsen-the-gauge-ogladalnosc-platform-streamingowych,7170170131359873a Pomiary The Gauge Polskę objęły pod koniec 2022 roku.

Z danych Nielsena wynika, że w lutym 2024 roku udział oglądalności streamingu wśród całkowitej oglądalności na ekranie telewizora (grupa wszyscy 4+) stanowił 8,3 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-odbierac-tv-republika-mux-naziemna-telewizja-cyfrowa-tvn24-tvp-info,7169428797642369a ##

- Wśród streamingowych źródeł treści wzrosty zanotowały serwisy SkyShowtime, Pilot WP oraz CDA.pl. Przełożyło się to na wzrost udziału streamingu w całkowitej oglądalności wideo na ekranie telewizorów, który w lutym osiągnął rekordowe 8.3 proc. (to najwyższy poziom od premiery zestawienia the Gauge w Polsce) - informuje Nielsen.

YouTube dogania Netflix

Liderem wśród platform OTT jest platforma YouTube miał 1,9 proc. udziału (do góry o 0,3 pkt. proc.). Pozostałe platformy wygenerowały łącznie rekordowe 4,3 proc. udziału (wzrost o 0,4 pkt. proc.), ale Nielsen nie ujawnia o nich szczegółowych informacji. W tym gronie znajdują się m.in. Disney+, Viaplay, HBO Max oraz SkyShowtime.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-ile-kosztuje-rezygnacja-disney-hbo-max,7169426464204929a ##

Dla porównania, w lutym br. największy udział w oglądalności miała telewizja kablowa (32,7 proc. całej oglądalności na telewizorze), na drugim miejscu znalazła się telewizja satelitarna (30,4 proc.), a trzecim najpopularniejszym źródłem treści oglądanych na ekranie telewizora była telewizja naziemna (22,2 proc.).

grafika

Co to jest The Gauge?

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rynek-reklamy-telewizyjnej-luty-2024-lider-tvn-aflofarm,7169422826489473a ##

Dane dotyczące polskiego rynku pochodzą z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena składającego się z 3 500 gospodarstw domowych i prawie 9 700 panelistów. Zestawienie oparte jest o dane miesięczne dotyczące udziału w oglądalności AMR (Average Minute Rating).

Dane przedstawione są dla grupy powyżej 4 roku życia w podziale na treści pochodzące z telewizji kablowej, satelitarnej, naziemnej (zarówno liniowej jak i przesuniętej w czasie do 7 dni) oraz oglądalności pochodzącej ze streamingu (oglądalność live streaming stacji telewizyjnych na platformach OTT zaklasyfikowana jest jako oglądalność streamingu). Do kategorii „Inne” zaliczana jest oglądalność nierozpoznanych treści.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-w-polsce-jak-to-sie-mierzy-nielsen,7170058059229313a ##

Nielsen Polska informuje że stworzył The Gauge: Polska przy użyciu metodologii koncepcyjnie podobnych do tych w wersji amerykańskiej. - Przy dokonywaniu jakichkolwiek porównań należy wziąć pod uwagę różnice metodologiczne - zaznacza firma badawcza.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem